• Jassan123

IVF/ICSI 2024

Hej ! Hoppar in här i tråden. Vi påbörjade behandling nu i november och gjorde första äggplocket 20/11. Planen från våran läkare var att göra ivf på hälften av äggen  och andra hälften icsi. Fick ut 10 ägg , varav 9 var mogna. 6 blev befruktade. Dock stor risk för överstimulering så det blir totalfrys .. självklart en besvikelse men hälsan går såklart först. Men denna väntan innan man vet om något/några går till frys känns som en evighet .. 😖

Lycka till alla 🌺

• Jassan123
    RH93 skrev 2025-01-04 05:42:31 följande:

Hej alla krigare.

Vi skulle ha gjort en FET i början på nov förra året, men när jag va ultraljudskontroll upptäcktes istället en polyp som behövde tas bort. Jag fick därför göra en hysteroskopi i slutet av nov och sedan behövde man vänta en menscykel mellan. Nu har det äntligen gått och min mens är beräknad inom några dagar. Är så taggad men också livrädd då vi bara har ett embyro i frysen och våra pengar i princip är slut efter det. Men försöker inte tänka på det för mycket.

Är det fler som ska göra insättningar här snart?

Önskar dig all lycka 🌺 
    Vi ska göra FET denna månaden om allt går bra . Ska göra en återföring i naturlig menscykel så dessa dagarna framåt väntar vi på positivt ägglossningstest 😁
  • Jassan123
    RH93 skrev 2025-01-04 11:40:31 följande:
    Tack och detsamma till dig 😊 hoppas ägglossningen kommer snart.
    Ultraljud idag , allt såg bra ut och ägglossning förväntas imorgon eller torsdag . Isåfall blir det insättning nästa vecka 🤭🤗
  • Jassan123
    RH93 skrev 2025-01-07 19:06:06 följande:
    Åh kul, inte långt kvar 😊 
    Jag har gått och trott min mens ska börja när som helst men inget ännu, enda gången man längtar haha.
    Ne verkligen inte . Känns helt overkligt 🤭 
    Åh nej , hahaha förstår vad du menar .. gick hela december och längtade efter mensen.. nog första gången det har hänt 🤣
  • Jassan123
    RH93 skrev 2025-01-14 06:53:59 följande:

Jag har fått tid för ultraljud på fredag, hoppas att allt ska se bra ut då så jag kan få ett datum för att ta ovitrellen. Vågar inte riktigt hoppas på att det ska gå bra med allt efter senaste gången.

Märker att jag blivit mer och mer deppig ju närmare återföring jag kommer. Hamnat mycket i negativa tankebanor kring hur orättvist det är att behöva gå igenom detta, pengarna det kostar, att andra har en positiv upplevelse av att få bli gravid osv. Samtidigt är jag så otroligt tacksam över ivf-vården i Sverige och att vi redan lyckats få ett barn på det sättet så då får jag dåligt samvete över det.. ja det är verkligen en bergodalbana av känslor detta.

Hur mår ni andra? Hur går det för er?

Förstår dig ! Man vågar inte hoppas för mycket på något. Märker också att det tar mycket på humöret , sjukt jobbigt . 
    Var ju på ultraljud , allt såg bra ut och ägglossning förväntades väldigt snart . Dock så fick jag inget positivt test ? Det blev en fin stegring men inget mer ...  ringde kliniken i måndags och meddelande det . Tyvärr så kan vi inget göra än att testa på nytt nästa månad 😪
  • Jassan123
    RH93 skrev 2025-01-14 12:47:38 följande:
    Åh nej så jobbigt ☹️ väntan är det värsta. Du kan inte få ta ovitrelle nästa gång så det är säkert att du ägglossar? Är ju så lätt att man missar med testen.
    Ja det känns ju som om man inte gör annat än väntar på den här resan , tålamodet tryter lite 😅 man vill ju så mycket ! 
    Skulle ringa kliniken igen när mensen kommer så får vi höra då hur planen framåt ser ut. Vet inte om dom erbjuder det när ägglossningen inte har varit något problem innan ? 🤔 Detta är våran första återföring så har inte sten koll på hur allt fungerar🤭
  • Jassan123
    RH93 skrev 2025-01-14 16:55:35 följande:
    Fattar 😊 det är säkert olika mellan kliniker. Min gör det, men är ju värt att fråga i alla fall.
    Ja men absolut ! Alla tips och trix är välkomna 🤗
  • Jassan123
    Mathilda88 skrev 2025-01-15 19:19:44 följande:
    Åh så knäckande! Gråter När man bara vill få försöka! 
    Lider med dig!
    Ja vissa kliniker kan erbjuda ovitrelle för att säkerställa att ägglossningen blir av, ofta dock med komplettering av progesteron första veckorna också då. Men en del vill inte använda om man i grunden har en regelbunden cykel. Så vi får se vad din klinik säger. Hjärta
    Ja det kändes inte alls roligt .. var så inställd på att de skulle bli av denna gången 😣 det är bra att veta , ska se vad dom har för planer för oss framåt . Men hur går allt för dig ?!
Svar på tråden IVF/ICSI 2024