Anonym (JLB) skrev 2024-09-04 13:40:36 följande:
hej,
Ny till den här tråden.
Jag och min man lider av sekundär barnlöshet. Fått två missfall under ett år. Min man vill att vi ska fortsätta försöka själva men jag vill väldigt gärna påbörja IVF. Jag blir ju inte yngre. Jag fyller 37 i November.
Är det någon som delar vår historia med att det antingen inte tar sig, eller att det blir missfall, och som fått barn mha IVF?
ivf skyddar ju inte mot missfall i Sverige. Det vet jag. Men det skyndar iallafall på processen att bli gravid. Jag blir så nedslagen av alla misslyckade cykler.
Hejhej,
Lite liknande historia för oss. Vi fick tre tidiga missfall i naturliga graviditeter och det tog även ett drygt år att bli gravid mellan varje gång. Gjorde utredning via regionen och inget fel kunde konstateras förutom att jag bara har en äggledare sen ett tidigare utomkvedshavandeskap några år tidigare. Fick påbörja IVF och första återföringen tog sig och blev inget tidigt missfall. Dock förlorade vi honom i vecka 21 av andra anledningar. Gjorde en ny återföring i februari och är nu i vecka 34 så blev inget tidigt missfall heller. Ingen aning om varför det blev tidiga missfall tidigare och inget via IVF, min teori är kanske progesteronet som man tog tillskott på med IVF även fast vi gjorde FET i naturlig cykel. Oavsett så har IVF iaf funkat väldigt bra för oss och hoppas vi får träffa vår lilla bebis nästa månad :) Och jag är 36 år nu så blir inte heller direkt yngre, började aktivt försöka få barn för drygt fem år sedan så har varit en resa.