• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Fyllera

De fick ut 15 ägg, 10 av dem var mogna. 2 är nu befruktade. På måndag vet vi om de överlevt och kan frysas.

• J000ssan

Hur går det för er andra som ruvar? Är själv på rd 5 idag, tiden går såååå sakta? inte bestämt om vi ska testa innan TD än, på ett sätt vill jag för och ifall det skulle bli kemisk igen, då jag nu tar trombyl ?.
    ❤️❤️

• RH93
    J000ssan skrev 2024-09-03 15:31:53 följande:

Hur går det för er andra som ruvar? Är själv på rd 5 idag, tiden går såååå sakta? inte bestämt om vi ska testa innan TD än, på ett sätt vill jag för och ifall det skulle bli kemisk igen, då jag nu tar trombyl ?.
    ❤️❤️

Ibland tänker jag knappt på det och ibland sitter jag och googlar exakt allt 😭 har nån stark känsla av att det ska ha tagit sig. Haft en massa konstiga känningar i magen men bara korta stunder. Är kissnödig rätt ofta. Men samtidigt vet jag ju att jag känner efter massor och att jag haft alla symtom i världen tidigare gånger när det inte gått heller. Så då tänker jag att det säkert inte alls gått.. mycket upp och ner.

Jag kommer testa på lördag i alla fall. Då är jag på RD 12 med 3-dagars så bör vara tillförlitligt. Min mens är beräknad på torsdag så är ångest varje toabesök nu 😞
  • J000ssan
    RH93 skrev 2024-09-03 15:57:20 följande:
    Ibland tänker jag knappt på det och ibland sitter jag och googlar exakt allt 😭 har nån stark känsla av att det ska ha tagit sig. Haft en massa konstiga känningar i magen men bara korta stunder. Är kissnödig rätt ofta. Men samtidigt vet jag ju att jag känner efter massor och att jag haft alla symtom i världen tidigare gånger när det inte gått heller. Så då tänker jag att det säkert inte alls gått.. mycket upp och ner.

Jag kommer testa på lördag i alla fall. Då är jag på RD 12 med 3-dagars så bör vara tillförlitligt. Min mens är beräknad på torsdag så är ångest varje toabesök nu 😞

Åhhh! Samma här haha :) och väldigt liknande symptom sen igår! Kissade hela kvällen och somnade 21.30 och jag är en nattuggla annars,  ja men jag har också en liten känsla som jag kännt innan när jag fått plus, så är hoppfull! Men vågar inte hoppas för mkt! 

åh ja men kanske blir så för mig med! Då har jag passerat bim med!🙏
    åh jag tar ju progesteronet och har aldrig fått blödning innan jag slutat med den så kan inte gå på det alls

Håller tummarna för oss❤️

• RH93
    J000ssan skrev 2024-09-03 16:37:01 följande:

Åhhh! Samma här haha :) och väldigt liknande symptom sen igår! Kissade hela kvällen och somnade 21.30 och jag är en nattuggla annars,  ja men jag har också en liten känsla som jag kännt innan när jag fått plus, så är hoppfull! Men vågar inte hoppas för mkt! 

åh jag tar ju progesteronet och har aldrig fått blödning innan jag slutat med den så kan inte gå på det alls

Så spännande att du också känner av symtom! Hoppas att det är positivt.

Åh jag fattar. Jag har bara gjort ivf en gång tidigare och då blev jag gravid med min son så vet ju inte heller om progesteronet kanske gör att min mens inte kommer vid minus. Men ju närmare man kommer desto mer nojjig blir man ju.

Jaa verkligen ❤️
  • Masa24
    RH93 skrev 2024-09-01 15:06:00 följande:
    Masa24 skrev 2024-09-01 12:20:38 följande:

Fick precis uppdatering i journalen tyvärr blev det inga blastocyt till frysen 😔 hade hoppats på åtminstone en..
    Håller tummarna för den jag har nu att fästa och blir en fullständig graviditet 

Jag är på RD6 med en 3-dagars och det går helt okej, men känner att jqg börjar överanalysera och känna efter alldeles för mycket. Magsmärtorna jag hade efter äggplocket är borta nu. Har känt av några små känningar utöver det i magen. Väldigt känslosam, men det kan ju absolut vara kopplat till progesteronet. Börjar känna mig rätt trött, men blir ju också väckt tidigt av mitt barn. När jag tog progesterontabletten idag kändes tappen helt annorlunda och som att den inte alls satt lika högt. Jag brukar inte känna efter så mycket men det va märkbart just eftersom jag nu tagit tabletter 2 gånger dagligen. Såklart börjar man googla och tänker att det är gravsymtom..

Hur känns det för dig? ❤️

Ledsen att du inte fick nån till frysen 😢 vet exakt hur det känns. Vi håller tummarna för den du ruvar på nu!

Ja det är det, man vågar inte riktigt koppla dem känningar till embryot om den nu håller på att fästa i eller man bara övertänker .
    Jag känner mig också trött och ömmn i bröstet men som du säger det kan vara progesteronet. Har lite känningar i vänstersida magen ?samma ställe där jag brukar ha min mensvärk? 
    Min testdag är 16/9 o det känns evighetslång. Lovade min sambo att inte tjuvtesta den här gången utan verkligen vänta.

Tänker du tjuvtesta eller vänta till testdagen? ❤️

• Masa24
    Fyllera skrev 2024-09-03 11:08:52 följande:

De fick ut 15 ägg, 10 av dem var mogna. 2 är nu befruktade. På måndag vet vi om de överlevt och kan frysas.

Håller tummarna för dig! 🙏
  • Masa24
    Eulalia84 skrev 2024-09-02 15:16:53 följande:

Kul att det är så många som är igång med behandling just nu☺️ Håller tummarna för allihop!❣️

Jag har varit på ul idag och det såg bra ut så nu blir det äggplock på onsdag. Har sprutat i 9 dagar och hade ganska stora blåsor så hoppas dom inte hinner ägglossa innan äggplocket. Förra ivf vändan såg man 6-7 blåsor, nu med byte av medel och högre dos 13 st så det var ju en klar förbättring så långt iaf😊 

Åh lycka till med äggplocket idag 😊 skönt med preparat byte känns som man verkligen ökar chansen 
  • Masa24
    J000ssan skrev 2024-09-03 16:37:01 följande:

Det låter lovande 😍 håller tummarna för er att ni plussar heja !
  • Masa24

Jag är så tacksam för er alla och för det här forumet 🌸 att alla delar med sina erfarenheter, glädje, sorg och oro. Jag ber för oss alla. Tänk att vi nån gång tittar tillbaka på det forumet medans vi har våra bebisar som vi nu kämpar för 👶🏻❤️❤️ heja oss alla !

Svar på tråden IVF/ICSI 2024