• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Gräddtårtan
    Lina98 skrev 2024-08-30 17:35:40 följande:

Hej på er! 

Negativt på testdagen den 25/8 för oss också. Vi ska förhoppningsvis få göra nästa FET redan nu i september så det känns skönt att det blir ett nytt försök så snabbt. Vi har en kvar i frysen så får hoppas att det är vårt guldägg❤️

Ååh nej vad tråkigt 💔💔 beklagar 💔

Vi håller tummarna för september!
  • EFW

Hej på er! 

Negativt på testdagen den 25/8 för oss också. Vi ska förhoppningsvis få göra nästa FET redan nu i september så det känns skönt att det blir ett nytt försök så snabbt. Vi har en kvar i frysen så får hoppas att det är vårt guldägg❤️

Så tråkigt! ❤️
    Hoppas på eran sista också! Håller tummarna stenhårt för oss alla 😍
  • Anonym (Blåklint)
    Eulalia84 skrev 2024-08-30 14:01:59 följande:
    Okej, även om det inte var så många som ni hoppades på så var det ju ändå några blåsor där. Håller tummarna att dom små hinna växa till sig☺️

Ja hoppas på att menopur passar mig bättre🙏 På bemfola kände jag ingenting annat än lite ömhet sista dagarna. På menopur har jag haft ömhet i äggstockarna redan sedan första sprutdagen. Är nu också lite svullen, har huvudvärk och är trött. Hoppas ju på några fler äggblåsor än förra gången iaf. Hade då ca 7 blåsor som gav 3 ägg. Känner dock mindre av magen idag och då börjar man noja över att symtomen avtar🤣

Blir spännande för oss båda på måndag då att se hur det ser ut på ul!🤩
    Tack! Jaa det låter  ju som om menopur borde ha funkat bättre då☺️ haha eller hur, man nojar över allt 😂

Jaa jag ska hålla tummarna för oss båda på måndag 🤩
  • Anonym (Blåklint)

Hej på er! 

Åh nej vad tråkigt att höra❤️ ska hålla alla tummar för att guldläget ligger i frysen!
  • EB90
    EFW skrev 2024-08-29 16:45:25 följande:

Hej hopp allihopa 😊
    Nu är jag tillbaka efter missfallet i somras.
    Tar Ovitrelle i kväll och FET på Torsdag om en vecka. vårat sista försök på denna Ivf. 

Hej EFW!
    Vad fint att höra att det är dags för er igen! Vi synkade ju insättning och tyvärr också missfall under sommaren 💔 Förstått det som att de vill att man väntar till ÄL nr 3 efter missfallet innan nytt försök? Alltså missfallsblödning, en mens, en mens till och sen nytt försök. Mitt missfall tog tid att blöda ut, slutade för två veckor sen så vi får nog vänta med FET till oktober. Men känns också lite skönt att låta kroppen få ordentlig återhämtning ❤️ 

Håller verkligen tummarna för er nu!! Uppdatera gärna hur det går 🌸
  • Masa24

Hej på er! 

Åh men ändå skönt att försöka igen snabbt håller tummarna för dig❤️🙏
  • Masa24

Hur går det med ruvdagarna? Det börjar kännas som en evighet är på rundag 4 nu 

• Masa24

Fick precis uppdatering i journalen tyvärr blev det inga blastocyt till frysen 😔 hade hoppats på åtminstone en..
    Håller tummarna för den jag har nu att fästa och blir en fullständig graviditet 

• RH93
    Masa24 skrev 2024-09-01 12:16:46 följande:

Hur går det med ruvdagarna? Det börjar kännas som en evighet är på rundag 4 nu 

Masa24 skrev 2024-09-01 12:20:38 följande:

Fick precis uppdatering i journalen tyvärr blev det inga blastocyt till frysen 😔 hade hoppats på åtminstone en..

Jag är på RD6 med en 3-dagars och det går helt okej, men känner att jqg börjar överanalysera och känna efter alldeles för mycket. Magsmärtorna jag hade efter äggplocket är borta nu. Har känt av några små känningar utöver det i magen. Väldigt känslosam, men det kan ju absolut vara kopplat till progesteronet. Börjar känna mig rätt trött, men blir ju också väckt tidigt av mitt barn. När jag tog progesterontabletten idag kändes tappen helt annorlunda och som att den inte alls satt lika högt. Jag brukar inte känna efter så mycket men det va märkbart just eftersom jag nu tagit tabletter 2 gånger dagligen. Såklart börjar man googla och tänker att det är gravsymtom..

Hur känns det för dig? ❤️

Ledsen att du inte fick nån till frysen 😢 vet exakt hur det känns. Vi håller tummarna för den du ruvar på nu!
  • J000ssan
    RH93 skrev 2024-09-01 15:06:00 följande:
    Masa24 skrev 2024-09-01 12:20:38 följande:

Jag är på RD6 med en 3-dagars och det går helt okej, men känner att jqg börjar överanalysera och känna efter alldeles för mycket. Magsmärtorna jag hade efter äggplocket är borta nu. Har känt av några små känningar utöver det i magen. Väldigt känslosam, men det kan ju absolut vara kopplat till progesteronet. Börjar känna mig rätt trött, men blir ju också väckt tidigt av mitt barn. När jag tog progesterontabletten idag kändes tappen helt annorlunda och som att den inte alls satt lika högt. Jag brukar inte känna efter så mycket men det va märkbart just eftersom jag nu tagit tabletter 2 gånger dagligen. Såklart börjar man googla och tänker att det är gravsymtom..

Hur känns det för dig? ❤️

Ledsen att du inte fick nån till frysen 😢 vet exakt hur det känns. Vi håller tummarna för den du ruvar på nu!

Här en till! På rd 3 med 5 dagars blasto! Gjorde FET!
    känner inte ett smack alls! Och kände molande och hugg när jag blev gravid sist? men försöker tänka att det inte behöver kännas samma varje gång! Dagarna går såååå långsamt! 

tar cyclogest 2ggr per dag! 

❤️

Svar på tråden IVF/ICSI 2024