Anonym (Blåklint) skrev 2024-08-25 08:08:23 följande:
Vilken tuff resa! Så fint att höra att du är gravid nu❤️ det låter ju onekligen som om du har hittat det som störde och åtgärdat det😀 jag ska hålla alla tummar på onsdag! Fantastiskt att du har gjort så mycket research och stått på dig! Så kul att få prata med någon som läst på och engagerat sig så mycket!🤩 jag har läst på massor i somras men alla tycker bara att jag är knäpp typ😂 men känner att jag tappar förtroendet lite för vården när alla bara säger att det inte är något fel och jag själv känner att det är något som inte stämmer. Alla läkare säger ju också att det den andra läkaren gjort är fel, vilket gör att man blir väldigt osäker tycker jag!
Jag har samma upplevelse, alltså att vi blev gravida lätt, sen fick vi ma i mars och då hände något hormonellt och efter funkar det inte. Sen är det ju mycket kortare tid så kan väl mycket väl vara så att det skulle kunna funka helt plötsligt igen, men jag känner att jag ändå vill börja undersöka saker eftersom något känns konstigt.
Jag läste på om Vulverine men tyckte inte att något av det hjälpte så mycket. Det var väldigt bra info om sköldkörtel, lärde mig massor! Vad spännande att du fick bukt med progesteronet!👏 jag slutade med kaffe och tog d-vitamin före ägglossning och köpte vitaminer men det blev bara ännu sämre för mig. Var det något särskilt som funkade för dig?
Jag har läst jättemycket i Aten-tråden! Fantastiskt att få följa alla tjejer som aldrig lyckats och sen hittar de vad som är problem! Jag tänkte läsa boken också, har ställt mig i kö på bibblan! Jag funderade också på att skicka mensblod-test till Grekland. Köpte små burkar men tyvärr har jag nog missat chansen denna månaden. Var så mycket annat som hände dessa dagarna så får bli nästa månad istället ☺️ för oss är nästa steg att testa ivf för att dels förhoppningsvis kunna frysa ner något embryo för framtiden och för att få lite info om äggkvaliteten. Läkaren skrev helt frivilligt också ut kortison mot tpo-antikropparna så det ska jag också testa nu under ivf:en.
Hur hittade du dina myom? Är det några värden du ska följa nu under graviditeten? Är det Elivia som du tycker är bra? Oj så långt det blev nu, ledsen för det!😅 men känner mig lite ensam i att ha försökt hitta själv vad som är konstigt så känns väldigt kul att höra om någon som kommit ännu längre!💪
Det har verkligen varit en galen resa, och fortfarande är. Man har så svårt att våga hoppas och tro, vill bara göra NIPT och att det ska bli vecka 12 för att ha tagit sig förbi den mest kritiska tiden. Även om det såklart inte finns några garantier!
Man blir ju nördig efter ett tag, för man är så desperat efter att ta reda på vad felet ligger och precis som du skriver så är vården ibland de som motarbetar än. Så helt rätt att du också går din väg! Men förstår också oron i att läkare ger olika svar, de är ju de i grunden de som ska ha rätt. Beklagar MA. Om möjlighet finns skulle jag ändå rekommendera dig att vid nästa cykel göra testet, vi gjort hos https://www.fertilysis.com kan verkligen rekommendera dem, snabba i kommunikationen och Rebecca Fett från ISWTE rekommenderar också dem.
Vad tråkigt att det blev sämre för dig. Jag boostade kroppen med tips från henne och ISWTE (vitaminer), samt striktare kost under 3 månader för ?produktion av nya ägg?. Bland annat Nac, Q10, D-vitamin, Omega3, järn, magnesium, kalcium, prenatal. Kan ha glömt något.
Myomen hittades under fertilitetsutredningen, så läkaren trodde då att de störde kaviteten. Så de togs bort nov 22. Sen när vi började IVF sommaren 2023 så växte myomen pga östrogen tillskott så då behövde jag operera igen i dec 23.. Ja, vi är nöjda med Eliva, men de är inte längre regionsfinansierade, så vi är där privat nu. Det är bara fråga på, eller skriva privat om du har frågor. Så värdefullt att man kan lära av varann som är i samma sits pga man känner sig så ensam!