• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    Eulalia84 skrev 2024-07-26 22:03:28 följande:
    Kommer nog inte våga börja, vi får se. Men kliniken har ju sedan innan godkänt start på söndag då kliniken hinner öppna tills det är dags för UL. Men skulle ju då börja på dag 3 och inte 2. Har blött rött idag så ska nog anse detta som dag 1. Tyvärr går det inte att kontakta kliniken, dom har telefontid den 30/7 men då skulle det ju vara för sent ändå.
    Är ju ingen katastrof alls att vänta en månad men varit så ledsen idag då jag verkligen trodde mensen skulle hålla sig borta tills imorgon och ställt in mig på start på söndag. Men bara att bita ihop och komma igen😊 

Jag är också 40 och vi ska snart göra vårat sista FET. Lästa att ni också fått en IVF av landstinget, samma som oss 😊 Vi har manlig faktor och jag har också barn sedan innan. 

Tråkigt att ni inte kunde köra igång denna månad.

Går ni kvar på samma klinik nu när ni börjat privat? Även om vi har en FET kvar så har jag redan börjat planera för det privata. Vi fick ett pluss förra insättningen men det visade sig vara ofrostigt. Jag som aldrig fått missfall innan och hade förut en positiv inställning som nu blivit lite mer skeptisk 😅 

• LinneaWookie
    EB90 skrev 2024-07-25 10:31:38 följande:
    Tack ❤️ 

Går fortfarande och väntar på att kroppen ska stöta ut fostret. Kom pyttelite brunt igår, men inget mer. Känner mig fortfarande gravid med eskalerande illamående så det är rätt segt. Borde kanske bara ha tagit tabletter direkt.. Verkar som att läkare rekommenderar väldigt olika. Min sa att jag skulle vänta 1-2 veckor, men en vän till mig som precis samtidigt fick MA fick tabletter direkt.

Oavsett är det snart över och vi är inställda och peppade inför nästa försök ❤️
    Förstår att det känns som att tiden går jättelångsamt nu. Och jobbig känsla när de verkar rekommendera så olika. Har också  upplevt ibland att de "struntar i" att göra det extra smidigt för en för att det är en kostnadsfråga (???) Oklart. Men jag håller tummarna att det går smidigt och så smärtfritt som möjligt. Men så skönt att hopp och nya positiva känslor inför nästa försök redan infunnit sig lite smått. Hjärta
  • Eulalia84
    EFW skrev 2024-08-01 07:27:59 följande:

Jag är också 40 och vi ska snart göra vårat sista FET. Lästa att ni också fått en IVF av landstinget, samma som oss 😊 Vi har manlig faktor och jag har också barn sedan innan. 

Tråkigt att ni inte kunde köra igång denna månad.

Går ni kvar på samma klinik nu när ni börjat privat? Även om vi har en FET kvar så har jag redan börjat planera för det privata. Vi fick ett pluss förra insättningen men det visade sig vara ofrostigt. Jag som aldrig fått missfall innan och hade förut en positiv inställning som nu blivit lite mer skeptisk 😅 

Vi har också manlig faktor och behöver donator. Jag har inga barn sen innan. Vi fick i december nekat av landstinget då vi inte skulle hinna fram i kön innan jag fyllde i juni så vi var ganska knäckta. Sen visade det sig när vi kontaktade en privat klinik att dom kunde ta över vår remiss, men med bara en månad tills jag fyllde så blev det bara ett försök och vi fick inget till frysen tyvärr. 

Vi satsar på ett försök nu i slutet i augusti istället😊

Ja vi går kvar på samma klinik, mest av logistiska skäl. Är den klinik som ligger närmast vilket innebär att vi inte behöver inte vara så mycket frånvarande från jobb och så. Har ni nån klinik i tanke om ni måste gå vidare privat?

Beklagar missfallet💕 Håller tummarna att den ni har kvar i frysen är guldägget så ni inte behöver fundera nåt mer på att gå privat. 
  • BaeA

Jag har testdag den 4/8, jag var helt säker på att jag inte är gravid pga att jag haft precis de symptom som när jag ska ha mens, plus att jag hade spottings och min temp sjönk.

Jag var så pass säker så jag unnade mig ett glas rött? Heh.. Men nu är jag två dagar sen och mina bröst/vårtor ömmar på ett sätt som de inte brukar göra och min temperatur har stigit! Vågar dock inte hoppas på för mycket! Det är vårt fjärde och nästsista embryo, så hade ställt in mig på att göra ett nytt plock. Men håller tummarna för positivt test i helgen. 

Någon mer som ruvat/ruvar?

• RH93
    BaeA skrev 2024-08-02 22:54:04 följande:

Jag har testdag den 4/8, jag var helt säker på att jag inte är gravid pga att jag haft precis de symptom som när jag ska ha mens, plus att jag hade spottings och min temp sjönk.

Jag var så pass säker så jag unnade mig ett glas rött? Heh.. Men nu är jag två dagar sen och mina bröst/vårtor ömmar på ett sätt som de inte brukar göra och min temperatur har stigit! Vågar dock inte hoppas på för mycket! Det är vårt fjärde och nästsista embryo, så hade ställt in mig på att göra ett nytt plock. Men håller tummarna för positivt test i helgen. 

Gud så spännande! Hoppas det går vägen nu och du slipper fler behandlingar. Låter ju lovande med symtomen. Har inte så bra koll på tempning men den kan väl gå ner när ägget fäster? När jag blev gravid med min son va jag helt säker på att det inte gått också, kände typ ingenting innan jag testade. Så man har verkligen ingen aning.
  • Melrosiel

Hej alla,

Jag är ny i tråden, men varit ofrivilligt barnlös efter aktiva försök i snart 4 år. Vi började äntligen, efter mycket lång väntan, med IVF i våras. Efter en misslyckad ET blev jag gravid efter FET, men fick sen missfall i vecka 6. Jag hade ägglossning förra helgen och trodde att jag skulle få göra en ny FET denna vecka. Kliniken vi går till har haft sommarstängt, men när vi ringde i måndags fick vi veta att de bara öppnat för tidsbokning för nästa vecka och att inga läkare var på plats. Vi missade alltså vårt ?fönster? igen, och måste vänta ytterligare en månad. Jag är 37 år gammal.

Hur gör ni för att orka detta? Jag känner att tiden rinner iväg :(

• J000ssan
    BaeA skrev 2024-08-02 22:54:04 följande:

Åhhh! Håller alla tummar🙏🙏❤️❤️❤️
  • J000ssan

Hej alla fina tjejer❤️❤️vårt senaste FET misslyckades ju! Och nu inv jag mens ca 12/8 För nytt FET! Hade äl i söndags och igår fick jag lite spottings, samt idag! aldrig haft sånt innan och nu super nojig något är fel och vi inte kan göra insättning kommande cykel! Något som har erfarenhet av detta?🙏🙏

• BaeA
    Testade precis positivt 2-3 veckor!!! Kan inte tro det är sant. Trodde aldrig aldrig detta för en vecka sedan och därför har denna ruvning varit så enkel, för jag var inte hoppfull alls. Är fortfarande försiktigt glad och ska berätta för min man på onsdag när vi har vår årsdag, men att det gick. Vet inte om det är intralipen som jag tog veckan  och om det är något jag isf borde fortsätta med. tog dock inte efter FET pga att läkaren var själv på kliniken när jag ville ha droppen och sen skulle vi iväg på semester. 
  • RH93
    BaeA skrev 2024-08-04 19:17:22 följande:
    Testade precis positivt 2-3 veckor!!! Kan inte tro det är sant. Trodde aldrig aldrig detta för en vecka sedan och därför har denna ruvning varit så enkel, för jag var inte hoppfull alls. Är fortfarande försiktigt glad och ska berätta för min man på onsdag när vi har vår årsdag, men att det gick. Vet inte om det är intralipen som jag tog veckan  och om det är något jag isf borde fortsätta med. tog dock inte efter FET pga att läkaren var själv på kliniken när jag ville ha droppen och sen skulle vi iväg på semester. 
    Wow grattis!
Svar på tråden IVF/ICSI 2024