EFW skrev 2024-08-01 07:27:59 följande:
Jag är också 40 och vi ska snart göra vårat sista FET. Lästa att ni också fått en IVF av landstinget, samma som oss 😊 Vi har manlig faktor och jag har också barn sedan innan.
Tråkigt att ni inte kunde köra igång denna månad.
Går ni kvar på samma klinik nu när ni börjat privat? Även om vi har en FET kvar så har jag redan börjat planera för det privata. Vi fick ett pluss förra insättningen men det visade sig vara ofrostigt. Jag som aldrig fått missfall innan och hade förut en positiv inställning som nu blivit lite mer skeptisk 😅
Vi har också manlig faktor och behöver donator. Jag har inga barn sen innan. Vi fick i december nekat av landstinget då vi inte skulle hinna fram i kön innan jag fyllde i juni så vi var ganska knäckta. Sen visade det sig när vi kontaktade en privat klinik att dom kunde ta över vår remiss, men med bara en månad tills jag fyllde så blev det bara ett försök och vi fick inget till frysen tyvärr.
Vi satsar på ett försök nu i slutet i augusti istället😊
Ja vi går kvar på samma klinik, mest av logistiska skäl. Är den klinik som ligger närmast vilket innebär att vi inte behöver inte vara så mycket frånvarande från jobb och så. Har ni nån klinik i tanke om ni måste gå vidare privat?
Beklagar missfallet💕 Håller tummarna att den ni har kvar i frysen är guldägget så ni inte behöver fundera nåt mer på att gå privat.