Eulalia84 skrev 2024-08-01 15:52:22 följande:
Vi har också manlig faktor och behöver donator. Jag har inga barn sen innan. Vi fick i december nekat av landstinget då vi inte skulle hinna fram i kön innan jag fyllde i juni så vi var ganska knäckta. Sen visade det sig när vi kontaktade en privat klinik att dom kunde ta över vår remiss, men med bara en månad tills jag fyllde så blev det bara ett försök och vi fick inget till frysen tyvärr.
Vi satsar på ett försök nu i slutet i augusti istället😊
Ja vi går kvar på samma klinik, mest av logistiska skäl. Är den klinik som ligger närmast vilket innebär att vi inte behöver inte vara så mycket frånvarande från jobb och så. Har ni nån klinik i tanke om ni måste gå vidare privat?
Beklagar missfallet💕 Håller tummarna att den ni har kvar i frysen är guldägget så ni inte behöver fundera nåt mer på att gå privat.
Vi hade lite samma situation och han precis med vårat landstingsfinansierade försök 😅
Vad skönt att ha nära, vi åker upp till Stockholm och gör våran behandling men gör alla förberedelser och undersökningar hemmavid. Bor i Södermanland och där finns inga ivf kliniker ännu. Så blir en del planerande och ledighet från jobbet osv.
Ja vi får hålla tummarna. Ska ringa kliniken på onsdag när de öppnar och se om vi kan få göra vårt sist FET denna cykel.
Vi tänker nog också gå kvar då det funkar så smidigt med samarbetet våra kliniker emellan som det är nu. Hade det funnits en klinik som utvärderar embryo DNA så hade vi nog kunnat tänkt oss att byta dit. Hade ju varit skönt att slippa göra återföringar för 25 lappar med embryon som aldrig kommer utvecklas normalt 😅 Men vad jag vet så görs inte detta i Sverige ännu.