• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • RH93
    Lina98 skrev 2024-08-15 12:51:38 följande:

Åh vad roligt!! Håller tummarna för dig!! 

Jag är på ruvardag 3 och letar febrilt efter symtom. Känner inget ännu?😩

Tack :) 

Åh man behöver verkligen inte ha några symtom, särskilt så tidigt men förstår dig verkligen dagarna känns oändliga. Jag kände inget speciellt innan testdag med min son så det behöver inte betyda något. Håller tummarna för dig också.
  • Gräddtårtan

Håller tummarna för dig! Själv är jag på ruvardag 2 efter ET 🙂 
  • Gräddtårtan

Jag tror det dels är väldigt individuellt, och dels är kanske lite tidigt för eventuella symtom? 🙂 håller iallafall tummarna för dig också! 
  • BaeA

Jag kände inte heller något och var helt säker på att det inte hade tagit sig, då jag kände mig som som jag brukar innan mens. Så jag drack till och med ett glas under ruvardagarna. Men sedan visade sig visst att jag var gravid!! är nu i vecka 6+3 och ska på tidigt VUL på tisdag. Så håller verkligen tummarna för dig att det blir +
  • Lina98
    Gräddtårtan- Åh vad spännande att vi har ruvardagar så nära!! Så är det säkert men man vill ju inget annat än att känna något? har du börjat känna något än? Vilken dag har du testdag?
  • Lina98
    BaeA skrev 2024-08-15 19:08:39 följande:
    Jag kände inte heller något och var helt säker på att det inte hade tagit sig, då jag kände mig som som jag brukar innan mens. Så jag drack till och med ett glas under ruvardagarna. Men sedan visade sig visst att jag var gravid!! är nu i vecka 6+3 och ska på tidigt VUL på tisdag. Så håller verkligen tummarna för dig att det blir +

Stort grattis till ditt +. Åh det ger ju verkligen hopp!! Spännande att få se den lilla 🥰 Tack så mycket. ❤️

• Gräddtårtan
    Lina98 skrev 2024-08-15 19:15:30 följande:
    Gräddtårtan- Åh vad spännande att vi har ruvardagar så nära!! Så är det säkert men man vill ju inget annat än att känna något? har du börjat känna något än? Vilken dag har du testdag?
    Jaa, jätteroligt! 😍 min testdag är 25/8. När är din? 🙂
  • Lina98
    Gräddtårtan skrev 2024-08-16 07:28:27 följande:
    Jaa, jätteroligt! 😍 min testdag är 25/8. När är din? 🙂
    Vi har samma😍 vi kommer dock testa 24/8 då vi ska iväg 25/8 och vill ha hunnit landa lite i beskedet. 
  • Gräddtårtan
    Lina98 skrev 2024-08-16 07:59:21 följande:
    Vi har samma😍 vi kommer dock testa 24/8 då vi ska iväg 25/8 och vill ha hunnit landa lite i beskedet. 
    Vad roligt! 😍 Kommer nog testas lite tidigt även här 😆
  • MarieJonsson

Hej! 

Det var ett tag sedan jag skrev här nu! Efter ett tidigt missfall från första vår första FET innan sommaren har det varit skönt att bara tänka på annat ett tag. 

Nu är vi inne på ett andra insättningsgaranti, och denna gång tog jag ovitrelle-sprutan på ägglossningsdagen. Min fråga till er andra som har tagit det - hur många dagar efter sprutan har ni fått positiva grav.test? 

Vi gjorde en insättning för bara 3 dagar sedan, men då ägglossningen kom tidigare än beräknat så finns det en liten liten risk att jag kan ha blivit gravid naturligt också, alltså för 9-10 dagar sedan.

testet är positivt nu, inte jättestarkt men inte jättesvagt heller. väldigt tydligt. Kan det fortfarande vara ovitrellen som fortfarande ger så mycket HCG 10 dagar efter sprutan? 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024