• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Melrosiel

Låter som att vi är flera stycken här i samma fas nu! RD2 med en 5-dagars här. Testdag 12/9. Håller tummarna för er andra!

• J000ssan
    Melrosiel skrev 2024-09-01 19:16:06 följande:

Låter som att vi är flera stycken här i samma fas nu! RD2 med en 5-dagars här. Testdag 12/9. Håller tummarna för er andra!

Åh spännande. Har testdag 10/9🙏❤️
  • Anonym (Blåklint)
    RH93 skrev 2024-09-01 15:06:00 följande:
    Masa24 skrev 2024-09-01 12:20:38 följande:

Fick precis uppdatering i journalen tyvärr blev det inga blastocyt till frysen 😔 hade hoppats på åtminstone en..
    Håller tummarna för den jag har nu att fästa och blir en fullständig graviditet 

Jag är på RD6 med en 3-dagars och det går helt okej, men känner att jqg börjar överanalysera och känna efter alldeles för mycket. Magsmärtorna jag hade efter äggplocket är borta nu. Har känt av några små känningar utöver det i magen. Väldigt känslosam, men det kan ju absolut vara kopplat till progesteronet. Börjar känna mig rätt trött, men blir ju också väckt tidigt av mitt barn. När jag tog progesterontabletten idag kändes tappen helt annorlunda och som att den inte alls satt lika högt. Jag brukar inte känna efter så mycket men det va märkbart just eftersom jag nu tagit tabletter 2 gånger dagligen. Såklart börjar man googla och tänker att det är gravsymtom..

Hur känns det för dig? ❤️

Ledsen att du inte fick nån till frysen 😢 vet exakt hur det känns. Vi håller tummarna för den du ruvar på nu!
    Det låter ju väldigt spännande!🤩 ska hålla alla tummar 👍 
  • Anonym (Blåklint)

Nu har jag varit på andra ultraljudet! Tror att de egentligen är väldigt mogna nu, skulle ha varit på ultraljud i lördags. Några av blåsorna är typ 26 mm så kanske lite för stort men vi får se☺️ Jag började fundera på hur man ska tänka kring att ha sex. Jag var lite orolig när jag åkte dit att jag redan hade ägglossat en blåsa för det kom lite blod idag. Läkaren sa också att den största blåsan kanske ägglossar innan de hinner plocka ut den. Så då frågade jag om vi skulle ha sex nu då, så att vi kunde fånga den också😅 Men hon tyckte att det var en fruktansvärt dålig idé, att vi kunde få sjulingar😂 men jag förstår verkligen inte hur det skulle gå till🤔 samtidigt säger hon ju att det inte är någon risk att jag ägglossar alla och om några dagar har vi ju plockar ut alla ägg? När vi var på första ultraljudet sa en annan läkare att vi fick ha sex fram till någon dag innan äggplocket men inte för nära inpå, men bara för att spermierna då skulle vila lite innan äggplocket, alltså inte för att vi skulle kunna bli gravida. Hur tänker ni kring detta? Jag tyckte att det var en smart idé att ha sex typ idag för att öka chansen ifall någon äggblåsa skulle spricka☺️

• J000ssan
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-02 09:17:00 följande:

Nu har jag varit på andra ultraljudet! Tror att de egentligen är väldigt mogna nu, skulle ha varit på ultraljud i lördags. Några av blåsorna är typ 26 mm så kanske lite för stort men vi får se☺️ Jag började fundera på hur man ska tänka kring att ha sex. Jag var lite orolig när jag åkte dit att jag redan hade ägglossat en blåsa för det kom lite blod idag. Läkaren sa också att den största blåsan kanske ägglossar innan de hinner plocka ut den. Så då frågade jag om vi skulle ha sex nu då, så att vi kunde fånga den också😅 Men hon tyckte att det var en fruktansvärt dålig idé, att vi kunde få sjulingar😂 men jag förstår verkligen inte hur det skulle gå till🤔 samtidigt säger hon ju att det inte är någon risk att jag ägglossar alla och om några dagar har vi ju plockar ut alla ägg? När vi var på första ultraljudet sa en annan läkare att vi fick ha sex fram till någon dag innan äggplocket men inte för nära inpå, men bara för att spermierna då skulle vila lite innan äggplocket, alltså inte för att vi skulle kunna bli gravida. Hur tänker ni kring detta? Jag tyckte att det var en smart idé att ha sex typ idag för att öka chansen ifall någon äggblåsa skulle spricka☺️

Hej! Oj de var en stor en🙈🙈🙏
    åh jag tror absolut inte ni ska ha sex! Har alltid fått att avstå från första ul kontroll! min sambo fick ?tömma? några dagar innan plock på annat sätt så spermierna var fräscha 🙈
    man ska ju inte bli gravid samtidigt som man gör ivf! 

så ingen bra idé!! Lita på processen med detta ist❤️

• LMSM

Hej allihopa. Hoppas att alla har lyckats koppla av lite under sommaren om ni har haft paus mellan behandlingarna.

Själv började jag min sjunde stimulering för 9 dagar sedan. Den här gången med 150 menopour och 250 gonal f. så hög dos igen. 

Var idag på första ultraljud efter 8 dagars sprutor och man kunde se 5 som kommit igång och flera pyttesmå men för tidigt att säga hur många som kommer mogna. sprutor idag och imorgon också sen tillbaka för kontroll på onsdag. Känns som det kommer bli en lång stimulering på 12-13 dagar minst den här gången också. Börjar bli riktigt riktigt trött på ivf nu. Gjorde kromosomtest (karyotype) för en vecka sedan också så inväntar svar på det för att se hur vi ska gå vidare om inte det här försöket fungerar. 

• Fyllera

Hej!

Har precis varit på äggplock. Detta är min första gång med ivf. Äggen kommer frysas på jag hade tecken på överstimulering. 

• EFW
    EB90 skrev 2024-09-01 09:15:55 följande:
    Hej EFW!
    Vad fint att höra att det är dags för er igen! Vi synkade ju insättning och tyvärr också missfall under sommaren 💔 Förstått det som att de vill att man väntar till ÄL nr 3 efter missfallet innan nytt försök? Alltså missfallsblödning, en mens, en mens till och sen nytt försök. Mitt missfall tog tid att blöda ut, slutade för två veckor sen så vi får nog vänta med FET till oktober. Men känns också lite skönt att låta kroppen få ordentlig återhämtning ❤️ 

Håller verkligen tummarna för er nu!! Uppdatera gärna hur det går 🌸
    Hej hej 😍
    Ja det stämmer att det är äl 3. min blödning höll i sig i en vecka men hade 48 timmar då kroppen bestämde sig för att allt skulle ut. Min första mens efter missfallet kom exat 28 dagar efter, men senaste mensen kom hela 9 dagar tidigare än väntat. Antar att det var månen som kickade igång den. Brukar blöda vid fullmåne 😊 Så därför är jag igång extra tidigt med detta försök. Jag fick ta min Ovitrelle redan dag 10 då äggblåsan redan var 20 mm. Så känns som att kroppen är på G! 😂 Ser verkligen fram emot denna FET och är redo för revansch ❤️

Ja det är viktigt att kroppen får den tid den behöver. Hur mår du annars? ❤️
  • Anonym (Blåklint)
    J000ssan skrev 2024-09-02 09:44:57 följande:

Hej! Oj de var en stor en🙈🙈🙏
    åh jag tror absolut inte ni ska ha sex! Har alltid fått att avstå från första ul kontroll! min sambo fick ?tömma? några dagar innan plock på annat sätt så spermierna var fräscha 🙈
    man ska ju inte bli gravid samtidigt som man gör ivf! 

så ingen bra idé!! Lita på processen med detta ist❤️

Tack för svar!❤️ Så bra, då vet jag🤩 då chillar vi istället! Men svårt att fatta när alla säger olika, sjuksköterskan nu sa att vi kunde ha det😅 men sant att det kanske inte är så smart att bli gravid naturligt samtidigt som man gör ivf. Eller hur, megastor ju!😅 Det är ju nästan 3 cm! Jag trodde tidigare att äggstocken var ganska liten, svårt att tänka sig att det är flera så stora blåsor där nu!🙂 
  • Eulalia84

Kul att det är så många som är igång med behandling just nu☺️ Håller tummarna för allihop!❣️

Jag har varit på ul idag och det såg bra ut så nu blir det äggplock på onsdag. Har sprutat i 9 dagar och hade ganska stora blåsor så hoppas dom inte hinner ägglossa innan äggplocket. Förra ivf vändan såg man 6-7 blåsor, nu med byte av medel och högre dos 13 st så det var ju en klar förbättring så långt iaf😊 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024