• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Anonym (Blåklint)
    Eulalia84 skrev 2024-09-05 14:35:58 följande:
    Oj ja det lät ju lite märkligt med ett otydligt resultat, men positivt att det fortfarande finns chans för dom äggen☺️ Håller tummarna!🙏 Har ni fått tid för planerad insättning?🤩
    Ja, verkligen! Men som tur var så blev alla de sista normalt befruktade till slut😀 jag tror nu att det var att hon ringde innan befruktnings-processen var klar men jag fattade inte det helt då😅 så nu har vi 6 embryon som ska försöka växa till blastos! Vi har också fått tid för insättning på måndag!🥰 vi får hoppas att det finns något kvar då för oss båda att sätta in! Jag tror att det kommer att gå jättebra, tänker att fem är ett väldigt bra resultat💕
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-09-05 16:32:11 följande:

Så där, då var bebben på plats ❤️ Testdag den 18, men vet att jag kommer testa tidigare. 😂

Följer er andra med spänning och håller både tummar och tår för oss alla!! 😍

Åhhh håller alla tummar 🙏🙏❤️❤️❤️
  • J000ssan
    Masa24 skrev 2024-09-05 16:49:15 följande:

Omg kände precis likadant imorse! inga ömma bröst längre  o bara få känningar i magen. Försökte också hitta mina Tidigare anteckningar från förra IVF men skrev inte så mycket då. Jag börjar känna mig tom.. Det konstiga är att jag fått lite gul/ljusgröna flytningar är det normalt?? 
    Men jag tänker så här att dem flesta känner inga symtom alls första graviditets veckor så det kanske är normalt att vi inte känner något ? 

Låt hoppet finnas kvar vi ska inte börja sörja i förskott (jag som säger det o ändå grät så mycket igår kväll)
    Det är ju inte lätt med alla hormoner o tankar. 
    Håller tummarna för dig och RH93 som ska testa snart! Det är bara 2 dagar kvar håll ut ! ❤️🙏

Jag har haft en riktig Skit dag, den känslan jag haft det ggr jag plussat finns inte alls, så kan nästan sätta mitt liv på det inte gått vägen! Innan satte de iaf sig men nu känns de som minus igen💔
    hm vet inte ang flytningarna, men säkerligen normalt!! Kroppen spelar spratt med hormoner och annat! 

nej de ska man ju absolut inte, men min känsla har varit rätt alla de andra 5 ggr så litar ganska väl på den! 

men Vi får peppa varandra❤️

• Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-05 16:32:11 följande:

Så där, då var bebben på plats ❤️ Testdag den 18, men vet att jag kommer testa tidigare. 😂

Följer er andra med spänning och håller både tummar och tår för oss alla!! 😍

Vad roligt, stort lycka till!💕 ska hålla alla tummar och tår🥰 jag och Eulalia84 sätter in på måndag så då är vi några  i ungefär samma fas 🤩
  • RH93
    J000ssan skrev 2024-09-05 21:34:56 följande:

Jag har haft en riktig Skit dag, den känslan jag haft det ggr jag plussat finns inte alls, så kan nästan sätta mitt liv på det inte gått vägen! Innan satte de iaf sig men nu känns de som minus igen💔
    hm vet inte ang flytningarna, men säkerligen normalt!! Kroppen spelar spratt med hormoner och annat! 

nej de ska man ju absolut inte, men min känsla har varit rätt alla de andra 5 ggr så litar ganska väl på den! 

men Vi får peppa varandra❤️

Nej så tufft 🥺 förstår att du såklart känner din kropp ocu vet hur det brukar kännas, men vi hoppas åt dig ändå och alla graviditeter kan verkligen vara olika ❤️ snart har vi ett svar i alla fall.

Jag har haft konstiga dragningar ända från magen ner i underlivet, men sen också ganska mensvärksliknande molvärk till och från så då har jag känt att det nog är kört.. 
  • RH93
    Masa24 skrev 2024-09-05 16:49:15 följande:

Omg kände precis likadant imorse! inga ömma bröst längre  o bara få känningar i magen. Försökte också hitta mina Tidigare anteckningar från förra IVF men skrev inte så mycket då. Jag börjar känna mig tom.. Det konstiga är att jag fått lite gul/ljusgröna flytningar är det normalt?? 
    Men jag tänker så här att dem flesta känner inga symtom alls första graviditets veckor så det kanske är normalt att vi inte känner något ? 

Låt hoppet finnas kvar vi ska inte börja sörja i förskott (jag som säger det o ändå grät så mycket igår kväll)
    Det är ju inte lätt med alla hormoner o tankar. 
    Håller tummarna för dig och RH93 som ska testa snart! Det är bara 2 dagar kvar håll ut ! ❤️🙏

När man är gravid kan man ju få alla möjliga konstiga flytningar så tror att det mesta är normalt faktiskt 🙂 det har du helt rätt i, dom flesta känner nog inget såhär tidigt alls.

Håller tummarna för dig med 🙏❤️
  • EFW
    Masa24 skrev 2024-09-05 16:56:34 följande:
    Åhh min testdag är den 16 och kommer också att testa hahah typ helgen innan 😅😍 håller tummarna för oss alla !
    kul att många har testdag nära intill varandra 
    Ja så roligt när man är några stycken 😍 Jag har ingen bestämd dag men sist jag plussade testade jag på ruvardag 7. Men gången innan började jag testa ruvadag 4 😂
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-09-05 21:32:15 följande:
    Åhhh håller alla tummar 🙏🙏❤️❤️❤️
    Tack! Och detsamma ❤️❤️❤️
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-06 03:58:25 följande:
    Vad roligt, stort lycka till!💕 ska hålla alla tummar och tår🥰 jag och Eulalia84 sätter in på måndag så då är vi några  i ungefär samma fas 🤩
    Tack! ❤️ Ja så roligt att vi är ett gäng som kan stötta varandra! 🤩🥰
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-09-06 06:38:29 följande:
    Ja så roligt när man är några stycken 😍 Jag har ingen bestämd dag men sist jag plussade testade jag på ruvardag 7. Men gången innan började jag testa ruvadag 4 😂
    Ja jag har med plussat då de gånger jag plussat! Ska testa imorgon! Rd 9 då! Inv helgen om de är minus så det inte blir jobbigt! Min hade kläckt med när den sattes in så kommer lita på morgondagens svar! Allttid visat då! Känslan är tyvärr helt och hållet att det blir negativt💔
Svar på tråden IVF/ICSI 2024