• Anonym (JLB)

IVF/ICSI 2024

hej, 
    Ny till den här tråden. 
    Jag och min man lider av sekundär barnlöshet. Fått två missfall under ett år. Min man vill att vi ska fortsätta försöka själva men jag vill väldigt gärna påbörja IVF. Jag blir ju inte yngre. Jag fyller 37 i November. 

Är det någon som delar vår historia med att det antingen inte tar sig, eller att det blir missfall, och som fått barn mha IVF? 

ivf skyddar ju inte mot missfall i Sverige. Det vet jag. Men det skyndar iallafall på processen att bli gravid. Jag blir så nedslagen av alla misslyckade cykler. 

• Anonym (JLB)

Hej! 

ny här! Vi har försökt med syskon i 14 månader. Haft två missfall i år och har nu bestämt oss för IVF. Är det någon här som varit hos Göteborgs IVF klinik? 

ska dit den 29/10. Hoppas att komma igång i Nov. Vi har gjort utredning på en annan klinik och de kan inte hitta några fel mer än min ålder. 

Jag fyller 37 i november. Min man är 38. Mitt AMH har gått från 1.86 i januar, 1.48 i Juni och nu fick jag 1.2 i oktober. det känns olustigt att det går neråt så snabbt. 

är det någon av er som haft liknande värden? 

• Anonym (JLB)

Hej tjejer. Jag gör min första IVF-runda för syskonförsök.

går hos Göteborgs IVF-klinik

Jag har fått Bemfola utskrivet. Sprutdag 6 idag. Jag gjorde ultraljud idag och de kunde se 4 stora äggblåsor på ena sidan och 3 på andra. Samt någon mindre på ena sidan. Är det bra eller dåligt med bara sju stycken? 

de tre första dagarna av Bemfola skulle jag ta 250, sedan 225. Men efter dagens UL så har de skrivit att jag ska ta 250 igen till och med på söndag. 

Igår började jag med Fyremadel som jag fortsätter med till på söndag paralllellt med Bemfola. 

sedan Ovitrelle på måndag. 

Äggplock den 20/11. Vad är era upplevelser av äggplocket? Gör det mycket ont? 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024