• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • Meddelande borttaget
  • Tukt
    Anton Chigurh skrev 2023-12-08 01:00:07 följande:
    Eeeh, och vad i helvete skulle skillnaden vara...!!!
    Ditt statement är makalöst korkat oavsett. 

Du får fan skärpa till dig lite. 
    "Statement"? Vill du diskutera - diskutera. Vill du svära och göra personangrepp. Svär och gör personangrepp. Men kalla inte det ena för det andra.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (X) skrev 2023-12-08 00:38:06 följande:
    "Äldre extremister"?

Så de som tidigare röstade på S blev extremister när de bytte till SD?

Förstår inte att du orkar hålla på med din Hamaspropaganda och judehat i tråd efter tråd.

Det har dött 500 000 muslimer i Syrienkriget och hundratusentals muslimer i Jemens inbördeskrig utan stora protester.

Varför ett sånt himla liv nu? Jo, därför att Israel är iblandat.
    Jo, framförallt är det äldre extremister röstar för SD och några enstaka yngre. Se statistik som jag bifogade förra gången. Det är fakta. 

Var konkret och beskriv vad som är Hamaspropaganda och judehat. Att komma med sådana anklagelser visar bara att du har ingenting att komma med och gör narr av dig själv.

Att det finns andra krig där folk dör har också diskuteras och varit tema i många år. Problemet med Israel är inte att landet skapades utan att det skapades genom att fördriva folk som redan bodde där, att man dödar och förtrycker palestinier. Det här har pågått i decennier.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-07 23:25:13 följande:
    När ska du sluta ljuga och komma med osannigar? Utbilda dig och läs innan du uttalar dig om något.
     Vilka röstar för SD? Det är äldre extremister. Nu har jag igen bevisat att du ljuger. Men som vanligt kommer du nu att säga något typ " men du tolkar det fel" 🤣
    Det säger mycket om dig att du tror att andra ljuger med flit. Jag trodde faktiskt att det var så. Det var så tidigare, det måste ha förändrats mycket. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-07 23:30:42 följande:
    Hur kan du komma med påståenden att det inte stämmer om du nu själv erkänner att du inte har någon aning om vad som hände? 

Varsågod, mera info. Läs och förstå!

www.reportrarutangranser.se/israel-utplanar-journalistiken-i-gaza-tio-reportrar-dodade-pa-tre-dagar-48-doda-sedan-krigets-borjan/
    Jag har också annat att göra än att bara läsa om sånt. Men jag har läst den här. Det framgår ju också att de flesta journalister blev dödade, INTE när de jobbade, utan hemma i sina hus med sina familjer. I Gaza. Varför var de kvar där? Visst, det finns inga garantier att man klarar sig även om man gör det, men att stanna kvar gör ju chanserna betydligt sämre. 

Det är ju inte heller omöjligt att några av dessa kan tillhöra Hamas? 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-12-08 15:34:21 följande:
    Det säger mycket om dig att du tror att andra ljuger med flit. Jag trodde faktiskt att det var så. Det var så tidigare, det måste ha förändrats mycket. 
    Nej, det säger mycket om dig. Du trodde faktiskt att det var så? Men det är det du gör hela tiden och säger att FN, Amnesty, Human Rights Watch och alla andra som kritiserar Israel är antisemiter. Dina kommenterar verkar vara medvetna lögner och propaganda och det gör du hela tiden. Inte en enda gång har du kommit med något konkret eller fakta utan allt är bara osanningar där du försöker försvara alla hemska brott som Israel begår. Och när man gång på gång bevisar för dig att du hur verkligheten ser ut. då säger du bara något som "du har tolkat det fel". 

Alltså, Israel är aggressor och ockupationsmakt som fördriver, mördar och förtycker palestinier. Det är fakta och det finns tusentals artiklar, rapporter och videobevis på att det är fakta. Vet inte vad du har för motiv när när säger att palestinska barn är potentiella terrorister och att de är legitima mål, men det för fan vidrigt. Inga barn förtjänar att dödas!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-12-08 15:44:44 följande:
    Jag har också annat att göra än att bara läsa om sånt. Men jag har läst den här. Det framgår ju också att de flesta journalister blev dödade, INTE när de jobbade, utan hemma i sina hus med sina familjer. I Gaza. Varför var de kvar där? Visst, det finns inga garantier att man klarar sig även om man gör det, men att stanna kvar gör ju chanserna betydligt sämre. 

Hur mycket bevis du vill ha egentligen? Här kommer en till. Läs och förstå. Israel skjuter medvetet för att döda journalister. Israel skjuter även mot de som försöker hjälpa till. 

www.svt.se/kultur/forskaren-de-skjuter-med-avsikt-att-doda-journalisterna

• RebeckaZ70
    AndreaBD skrev 2023-12-08 15:44:44 följande:

Det var gott om journalister som var embedded med hamasterroristerna den 7 oktober och var med och filmde deras mordorgier. Om dessa dödats är bar en välgärning. Ingen förlust.
    Am Israel Chai
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-08 16:59:03 följande:
    Hur mycket bevis du vill ha egentligen? Här kommer en till. Läs och förstå. Israel skjuter medvetet för att döda journalister. Israel skjuter även mot de som försöker hjälpa till. 

www.svt.se/kultur/forskaren-de-skjuter-med-avsikt-att-doda-journalisterna
    Tror du på allvar att en sån artikel är BEVIS? Det är bara en åsikt, en tolkning. Lite fakta finns alltid med, men den begränsar sig ju till hur många som har dött och om de var i tjänst då. Det beviser ingenting. 
Svar på tråden Gaza eller Israel?