• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-12-07 11:12:46 följande:
    Du sa Fox och det är oväsentligt här. Det visas säkert på många andra kanaler. Och ministern redovisade exakta siffror, som de säkert kan belägga. Både antal raketer från Gaza, antal övergrepp på civila (där finns det säkert också ett mörkertal), skadade israeler, stupade soldater, osv. Sexuella övergrepp ska också vara på agendan. Och glöm inte att det finns videon på förhör med förövarna där de erkänner det de har gjort. 
    Israel är kända för att vilja tysta när all rapportering om det som händer tex i Gaza. Många gånger har medvetet mördat just journalister och det är krigsbrott. Israel är aggressor och ockupationsmakt som inte skyr några medel för att dölja sina krigsbrott. Även om det innebär att mörda journalister.

• Anton Chigurh
    Tukt skrev 2023-12-06 23:18:18 följande:
    Men nu pratade ju jag faktiskt om att utfallet av det hat som kommer från både Hamas och den israeliska försvarsmakten. 
    Båda använder våld, men utfallet av det våldet är det över tid rätt stor skillnad på.

Lite som att hugga någon i halsen med en morakniv för att man blivit knuffad.
    hamas attack mot Israel är således att jämföra med en....... knuff !!!

Halleluja 🎯
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Mentat
    Anonym (HataHatet) skrev 2023-12-07 11:47:06 följande:

Om du nu inte vill ge ett seriöst svar på det jag skrev får du gärna förklara närmare hur du tänker när du skriver att Israel är en "ockupationsmakt" och en apartheidregim"?

Det är mycket enkelt: Han vill, liksom Hamas, inte acceptera staten Israels existens.
  • Anonym (HataHatet)
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-07 13:06:44 följande:
    Jag svarade så seröst som möjligt på din oseriösa kommentar som i grunden är grov förvrängning av det som händer i Gaza. 

Israel är apartheidregim och ockupationsmakt. Läs gärna någon av rapporterna som gjordes av tex Amnesty eller HRW.
    Det var det jag misstänkte, oserlös. Fortsätt sprida dina dumheter du...
  • Tukt
    Anton Chigurh skrev 2023-12-07 14:55:56 följande:
    hamas attack mot Israel är således att jämföra med en....... knuff !!!

Halleluja 🎯
    Du kan ju välja att se det jag skrev, utifrån det bildliga, eller tolka det bokstavligen. Det är valfrit.
    Hade du dessutom läst ordväxlingen hade du också sett att det inte handlade om attacken specifikt, utan den konflikt som sedan många år pågått.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-07 14:08:58 följande:
    Israel är kända för att vilja tysta när all rapportering om det som händer tex i Gaza. Många gånger har medvetet mördat just journalister och det är krigsbrott. Israel är aggressor och ockupationsmakt som inte skyr några medel för att dölja sina krigsbrott. Även om det innebär att mörda journalister.
    Jag fattar inte ens hur de skulle ha vetat att det var journalister?! De sitter i en stridsvagn - och även på norra gränsen är det ju inte Israel som har börjat skjuta. De har väl skjutit tillbaka på Hizbollah! Och råkat träffat nån journalist. Herregud..... det är sånt som händer i krig. 
  • Tukt
    AndreaBD skrev 2023-12-07 18:13:52 följande:
    Jag fattar inte ens hur de skulle ha vetat att det var journalister?! De sitter i en stridsvagn - och även på norra gränsen är det ju inte Israel som har börjat skjuta. De har väl skjutit tillbaka på Hizbollah! Och råkat träffat nån journalist. Herregud..... det är sånt som händer i krig. 
    Det är väl inte direkt första gången Israel skjuter på journalister. I vissa fall kan det såklart vara svårt att veta, men många gånger då man skjutit så är det i situationer då dessa är tydligt utmärkta. 
    I den senaste uppblossade konflikten räknas det till 69 döda. Men då av båda sidor och då inräknat både direkta och indirekt eldgivning.
    Men redan innan det...många.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Gaza eller Israel?