• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-30 19:33:00 följande:
    Det är ockuperade områden och därför ska de ha rätt att rösta. Läs på innan du skriver något om ämnet. 

Ja, de ockuperade palestinska områden är splittrade med flyt av illegala bosättare just för att förhindra att palestinier bildar enhetliga områden som sedan kan bilda ett palestinskt land. Israel är aggressor och ockupationsmakt. 
    Som sagt, Israel vill nå en slutgiltig lösning, palestinierna vill inte det. Västbanken har ett eget styre, och folk röstar fram det. Israel är i princip ett annat land, varför ska de då rösta där? 

Kan hända att det finns regler om ockuperade områden, men här är ju inte hela västbanken ockuperad utan armén är där för att skydda judar som också bor där. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-12-01 08:47:01 följande:
    Som sagt, Israel vill nå en slutgiltig lösning, palestinierna vill inte det. Västbanken har ett eget styre, och folk röstar fram det. Israel är i princip ett annat land, varför ska de då rösta där? 

Kan hända att det finns regler om ockuperade områden, men här är ju inte hela västbanken ockuperad utan armén är där för att skydda judar som också bor där. 
    Slutgiltig lösning? Exakt så är det. Det uttrycket användes också av nazityskarna.
    Slutgiltig lösning för Israel är att fördriva alla palestinier och de se blir kvar kommer att bombas. Allt annat du skrivit säger så mycket om dig och om hur mycket du kan om ämnet. Det känns meningslöst en att svara.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-01 11:05:36 följande:
    Slutgiltig lösning? Exakt så är det. Det uttrycket användes också av nazityskarna.
    Slutgiltig lösning för Israel är att fördriva alla palestinier och de se blir kvar kommer att bombas. Allt annat du skrivit säger så mycket om dig och om hur mycket du kan om ämnet. Det känns meningslöst en att svara.
    Snacka om att vränga ord alltså. Ena parten (israel) är åtminstone lite lösningsorienterade. Andra sidan är bara mordiska.
    Vad exakt är det du tycker är bra med Palestina?
    Att de ?raderar? homosexuella? Att det är lagligt att slå & våldta sin fru?
    Det är synd om barnen där absolut, men det sk landet är inget värdegrundsmål milt sagt
  • Anonym (Rob)
    Och ändå gör du det.....
  • AndreaBD
    Nu missbrukar DU förintelsen! Du bagatelliserar den! Det är lågt. JAG har inte tänkt på det för att såna uttryck finns i mitt minne på tyska, inte på svenska. Dvs  jag tänkte därför inte på att det användes i det sammanhanget.

Men DU vill ställa judar på samma nivå som nazister. Det ÄR antisemitism. Och jag börjar nu anmäla också. Uppenbarligen har du ju anmält mig 8 gånger??? Ingen aning för vad. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-12-02 21:58:22 följande:
    Nu missbrukar DU förintelsen! Du bagatelliserar den! Det är lågt. JAG har inte tänkt på det för att såna uttryck finns i mitt minne på tyska, inte på svenska. Dvs  jag tänkte därför inte på att det användes i det sammanhanget.

Men DU vill ställa judar på samma nivå som nazister. Det ÄR antisemitism. Och jag börjar nu anmäla också. Uppenbarligen har du ju anmält mig 8 gånger??? Ingen aning för vad. 
    Det är du som gör det. Du använder exakt samma fras som nazisterna gjorde. Varför? Jsg tycker att det kan räknas som hets mot folkgrupp. 

Återigen jag har inte anmält dig mrn hädanefter kommer jag att göra det.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-12-01 16:21:52 följande:
    Snacka om att vränga ord alltså. Ena parten (israel) är åtminstone lite lösningsorienterade. Andra sidan är bara mordiska.
    Vad exakt är det du tycker är bra med Palestina?
    Att de ?raderar? homosexuella? Att det är lagligt att slå & våldta sin fru?
    Det är synd om barnen där absolut, men det sk landet är inget värdegrundsmål milt sagt
    Menar du att palestinier är mordiska?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-03 00:06:12 följande:
    Menar du att palestinier är mordiska?
    Hamas är en islamistisk terrorsekt med utskrivet mål om att ha ihjäl alla judar & förinta israel.
    En stor del av palestinier stöttar hamas.
    Du kan dra dina slutsatser utifrån det :)
  • Anonym (Fader)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-12-05 09:22:50 följande:
    Hamas är en islamistisk terrorsekt med utskrivet mål om att ha ihjäl alla judar & förinta israel.
    Fegt att inte tala klarspråk och stå för sina åsikter. Det handlar trots allt om oskyldiga civila som hänsynslöst mördas av Israel. Civila ska skyddas även i krig. Det finns lagar och regler för det. 

Ja, jag vet hur extrema dina åsikter är. Inget nytt.
  • Mentat
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-12-05 09:22:50 följande:
    Den enkla och logiska slutsatsen är för mig utifrån dessa axiom att de som stöttar Hamas är mordiska. Däremot kan man inte dra någon slutsats om övriga palestinier.

Logik är uppenbarligen svårt för vissa.
Svar på tråden Gaza eller Israel?