Gaza eller Israel?
🇵🇸 & 🇮🇱
Vems ?sida? står du på och varför?
🇵🇸 & 🇮🇱
Vems ?sida? står du på och varför?
Detta skulle avgjorts redan 1948. Antingen med att Israel utrotades när dom blev anfallna eller att Israel tog över hela området när araberna anföll och besegrades.
Att det har gått 70 ish år av lidande är bara tragiskt. Palestinier hade rätt från början tycker jag. Men eftersom dom aldrig har lyckats med något så tycker jag inte dom har samma rätt längre. Dom måste se sig som besegrade.
Så otroligt tragiskt att så många palestinska barn ska drabbas. Dom har aldrig haft något med denna konflikten att göra. Efterblivna ledare.
Det går ju inte att välja så, jag har mycket stora sympatier för palestinierna i Gaza och deras svåra situation, och har haft det länge, men jag har också full förståelse för Israels militära reaktion.
vad jag inte har förstålese för eller känner sympati för är Hamas, och de den Israeliska bosättarrörelsen på ockuperad mark.
Man måste ju kunna ha två tankar i huvudet samtidigt, så nej jag har inte röstat
Det var ju ett trevligt försök till att försöka hitta gemensamma värderingar/mål.
Det var ju ett trevligt försök till att försöka hitta gemensamma värderingar/mål.