• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-22 14:28:30 följande:
    Kan du argumentera istället för att bara spy känsloutbrott? 
    För 10:e gången? Känns onödigt. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-23 16:11:18 följande:
    Vad menar du med det? Varför skulle Egypten ta Gaza? Gaza är palestinsk! Palestinier vill ha Gaza! Låt de leva i fred, sluta ockupera Gaza och döda deras barn och oskyldiga civila.

Israel ockuperar Gaza och Israel vill ha Gaza! Det de gör just nu är etnisk rensning och folkmord. Det skrivs redan i medierna om att illegala bosättare är redo att flytta in. 
    Ingen skulle vilja ha Gaza. Och Gaza är nog för liten för att kunna bygga upp något bra där. Vore bättre om det tillhörde Egypten. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-11-23 16:29:34 följande:
    Ingen skulle vilja ha Gaza. Och Gaza är nog för liten för att kunna bygga upp något bra där. Vore bättre om det tillhörde Egypten. 
    Så du tycker inte att palestinier ska ha ett eget land?
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-23 17:25:06 följande:
    Så du tycker inte att palestinier ska ha ett eget land?
    Jo då, men ett större och sammanhängande. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-11-23 17:27:00 följande:
    Jo då, men ett större och sammanhängande. 
    Men snälla du vadå större och sammanhängande när du tycker är Gaza ska tas över av Egypten. Vilken hyckleri! Pslestina var stor och sammanhängande tills Israel började ockupera och splittra de palestinska områden.

Du säger mot dig själv..igen.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-23 17:45:23 följande:
    Men snälla du vadå större och sammanhängande när du tycker är Gaza ska tas över av Egypten. Vilken hyckleri! Pslestina var stor och sammanhängande tills Israel började ockupera och splittra de palestinska områden.

Du säger mot dig själv..igen.
    Nej, det var det ju inte. Det fanns alltid den där lilla enklaven, även om den var något större i början. Men den delen är inte med längre, jag tror det är där beduinerna lever? Och de är ganska nöjda med att leva i Israel.

Det var ju inte särskilt praktiskt med lite land här och där. Jag tänker bara pragmatiskt där. 
  • Anonym (All religion är hjärntvätt)

Jag är inte på någons sida i denna konflikten men känner definitivt mer empati för de stackars civila i Gaza även om jag mest av allt avskyr Hamas och alla jihadister och även religion överlag för all skit detta elände ställer till.

RELIGIONSFRITT & FRED är min melodi.

• Mentat
    AndreaBD skrev 2023-11-23 17:55:44 följande:
    Det var ju inte särskilt praktiskt med lite land här och där. Jag tänker bara pragmatiskt där. 
    Praktiskt, nej. Det fungerade inte för Pakistan. Däremot verkar det gå utmärkt i Malaysia och USA så visst kan det fungera. En trestatslösning kunde ju också vara ett alternativ. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-11-23 17:55:44 följande:
    Nej, det var det ju inte. Det fanns alltid den där lilla enklaven, även om den var något större i början. Men den delen är inte med längre, jag tror det är där beduinerna lever? Och de är ganska nöjda med att leva i Israel.

haha men vad pratar du om? Vilken enklav? 
    Palestinierna fördrivs från sina områden och Israel ockuperar palestinska områden. Sedan tar man in illegala bosättare för att splittra de ockuperade områden ännu mera. Det är olagligt på all sätt och vis. Israel gör det just för att förstöra alla chanser till att palestinier någonsin får ett eget land. 

Det är så mycket ologiskt skit du skriver att man bara undrar om du verkligen har någon aning om vad som händer.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (All religion är hjärntvätt) skrev 2023-11-23 19:26:50 följande:

Jag är inte på någons sida i denna konflikten men känner definitivt mer empati för de stackars civila i Gaza även om jag mest av allt avskyr Hamas och alla jihadister och även religion överlag för all skit detta elände ställer till.

RELIGIONSFRITT & FRED är min melodi.

Du är inte ensam om det. Alla normala människor fördömer Hamas och förstår att det som Israel gör är minst lika dåligt.
Svar på tråden Gaza eller Israel?