Gaza eller Israel?
🇵🇸 & 🇮🇱
Vems ?sida? står du på och varför?
🇵🇸 & 🇮🇱
Vems ?sida? står du på och varför?
Antalet barn som drabbats är givetvis olyckligt, dock bortser du från det väsentliga faktum att nästan halva Gaza består av barn. Hur är det så besynnerligt att den större delen av offer då består av barn?
Vilket inte innebär att dessa barn avsiktligt dödats, som är synonymt med folkmord. Hade Gaza bestått av 40% män hade det m.a.o inte kallats folkmord.
Antalet barn som drabbats är givetvis olyckligt, dock bortser du från det väsentliga faktum att nästan halva Gaza består av barn. Hur är det så besynnerligt att den större delen av offer då består av barn?
Vilket inte innebär att dessa barn avsiktligt dödats, som är synonymt med folkmord. Hade Gaza bestått av 40% män hade det m.a.o inte kallats folkmord.
En 16 eller 17åring som strider för Hamas är på pappret ett barn och utan uniform blir denne "civil"... Men fortfarande ett legitimt mål i ett krig startat av Hamas.
Att gömma sig bland civila är ett krigsbrott. Att inte bära uniform är ett krigsbrott. Resultatet blir förstås civila förluster men ansvaret för dessa ligger på Hamas och inte på Israel.
En 16 eller 17åring som strider för Hamas är på pappret ett barn och utan uniform blir denne "civil"... Men fortfarande ett legitimt mål i ett krig startat av Hamas.
Att gömma sig bland civila är ett krigsbrott. Att inte bära uniform är ett krigsbrott. Resultatet blir förstås civila förluster men ansvaret för dessa ligger på Hamas och inte på Israel.
lol hyfsat självklart Israel mot terroristerna
Skönt att mer än dubbelt så många röstat på Israel framför Gaza.
Det finns hopp för mänskligheten efter allt.
Tycker att det är ganska vrickat att hålla på ett land. Som att det är nåt jävla fotbolls-VM. Jag lider med alla civila som drabbats oavsett sida av landsgränsen. Sen vilken regim som är den största boven kan jag omöjligt säga då jag är långt ifrån så insatt som man borde vara för att kunna uttala mig. Och det är ingen annan här heller enligt mig. Det enda vi har att gå efter är mainstream-media, vilket jag har lärt mig att alltid ta med en nypa salt.