• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • Anonym (argnettan)
    AndreaBD skrev 2024-07-02 23:31:18 följande:
    Det är du inte, du glömmer att jag jobbar med ungdomar i den åldern.  Patetiskt! 

Vad är poängen? Till slut vill du ändå vädra dina extremiståsikter och då känner alla igen dig. De flesta känner igen dig långt tidigare. 
    Är du lärare? Vet inte ens vem du tror att jag är men det är okej. Jag har precis gått ut 1an så sån personkännare är du inte tyvärr. 
  • Anonym (argnettan)
    AndreaBD skrev 2024-07-02 23:32:55 följande:

Ni andra får hålla ställningen, jag skå åka iväg ......

du är sån ikon. Hoppas någon håller ställningen så jag inte ställer till det nu!!! Du är föör rolig.
  • Anonym (argnettan)
    AndreaBD skrev 2024-07-02 23:31:18 följande:
    Det är du inte, du glömmer att jag jobbar med ungdomar i den åldern.  Patetiskt! 

Vad är poängen? Till slut vill du ändå vädra dina extremiståsikter och då känner alla igen dig. De flesta känner igen dig långt tidigare. 
    Men jag tackar för den komplimangen, att jag verkar välutbildad för min ålder.
  • Anonym (argnettan)
    AndreaBD skrev 2024-07-02 23:17:35 följande:
    Och den siffran har ju korrigerats mycket, det vet vi ju alla att det inte stämmer. Inte bara att varenda människa som dött av naturliga orsaker räknas med, men Hamas-terrorister anges ofta som kvinnor då. Kvinnor som heter Mohammed och liknande. 
    Är du islamofob? Genuin fråga
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (argnettan) skrev 2024-07-02 23:38:01 följande:
    Är du islamofob? Genuin fråga
    När AndreaBD påpekar att statistiken inte varit tillförlitlig och ändrats, vilket är fakta, så undrar du om hon är islamofob. Märklig fråga, det kan du ju verifiera, statistiken har justerats och bygger i vissa fall på uppgifter från media. Har inget att göra med islamofobi, hitta bättre argument om du vill påvisa islamofobi, än påpekande om osaklig statistik. 
  • Anonym (argnettan)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-03 00:54:06 följande:
    När AndreaBD påpekar att statistiken inte varit tillförlitlig och ändrats, vilket är fakta, så undrar du om hon är islamofob. Märklig fråga, det kan du ju verifiera, statistiken har justerats och bygger i vissa fall på uppgifter från media. Har inget att göra med islamofobi, hitta bättre argument om du vill påvisa islamofobi, än påpekande om osaklig statistik. 
    Hen trycker på extra mycket så fort det handlar om Islamiska samtal, i allt som skrivits låter det som att Islam är en religion som ansvarar för allt krig, lite så. 

Jag läste att 70% var under 5, och tyckte det var sjukt. Oavsett om den procenten ligger på 10 eller 70 är det fortfarande sjukt, inget att ens diskutera om.

Får bara känslan av att det finns ett visst hat mot Islam, man kan väl få fråga? Det är ju bara svara nej, kommer inte direkt säga emot. Därav skrev jag också genuin fråga.

Ni är för komplicerade, varför så aggressiva?
  • Anonym (argnettan)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-02 23:24:54 följande:

Nedan från Wikipedia handlar om Syrien, där araber dödat och dödar araber. Du borde kanske engagera dig för detta, där så många dött. Eller tillhör du de som bara bryr sig om judar är inblandade?

Estimates of the total number of deaths in the Syrian Civil War, by various war monitors, range between 580,000 as of May 2021,[1] and approximately 617,910 as of March 2024.[2] In late September 2021, the United Nationsstated it had documented the deaths of at least 350,209 "identified individuals" in the conflict between March 2011 and March 2021, but cautioned the figure was "certainly an under-count" that specified only a "minimum verifiable number".[3][4][5]

pls, ibland undrar man ju hur folk tänker. Jag skriver att krig är hemskt och att det är förfärligt att civila är de som blir drabbade av maktgalna idioter. Inte tror du väl att jag skulle stötta något krig då, eller hur tänker du? Du kallar mig alltså nazist? För att jag är neutral i Israel/Palestina konflikten... 
    Har fördjupat mig i IP konflikten pga skolan, sedan råkar man bara vara ganska engerad när jag har kunskap, sitter dessutom i en tråd om IP konflikten men ska tydligen fördjupa mig i Syrien istället. Har sagt det förut och säger det igen, religionen eller etniciteten är inte det som spelar roll för mig. Tycker krig oavsett är idioti för det är inte de som faktiskt utför krigen som drabbas hårdast. 

Dessutom tror ni att jag är er pappa, jag är 16 fortfarande. Jag var 7 när kriget i syrien började och man har som växt upp med att det alltid är krig där vilket är hemskt, men ämnet är inte särskilt "hett" därav är det mindre tanke över debatt just där.

Kanske du vill läsa min fördjupningsuppgift om hur världen kunde låta förintelsen ske? Där kanske du kan se att det inte finns något hat i mig. Släpp er pappa, fader, farfar jag är inte han så ni behöver inte ha sån hets mot mig.
  • AndreaBD
    Anonym (argnettan) skrev 2024-07-02 23:31:25 följande:
    fast nä, jag säger fortfarande att jag är neutral, båda sidor har gjort fel det finns inte nån av parterna som går att sympatisera med. Vars är det du inte kan läsa, har sagt fleeera gånger att ingen av sidorna är oskydliga. JAG STÅR PÅ FOLKETS SIDA. skrev stort ifall du har synfel:) Nä men du får absolut tycka att Israel är oskyldiga och kan stänga gränsen till gaza och bomba när det nästan är endast civila där, att det är helt okej för Hamas vill ha ihjäl dom. Men där är vi inte ense, jag bryr mig om civila israeler också. Du går ju inte att diskutera med, du ser endast din egen sida och det är fine. Men du ska ha i åtanke att du debatterar med en 16 åring och jag ändå har mer förståelse än dig, pinsamt. Tack för mig.
    Du är ingen 16-åring, du är samma gamla islamist. Och du är inte ett dugg neutral och vi vet ju sedan tidigare att du inte räknar NÅGRA israeler som civila. 
  • AndreaBD
    Anonym (argnettan) skrev 2024-07-03 01:20:57 följande:
    pls, ibland undrar man ju hur folk tänker. Jag skriver att krig är hemskt och att det är förfärligt att civila är de som blir drabbade av maktgalna idioter. Inte tror du väl att jag skulle stötta något krig då, eller hur tänker du? Du kallar mig alltså nazist? För att jag är neutral i Israel/Palestina konflikten... 
    Har fördjupat mig i IP konflikten pga skolan, sedan råkar man bara vara ganska engerad när jag har kunskap, sitter dessutom i en tråd om IP konflikten men ska tydligen fördjupa mig i Syrien istället. Har sagt det förut och säger det igen, religionen eller etniciteten är inte det som spelar roll för mig. Tycker krig oavsett är idioti för det är inte de som faktiskt utför krigen som drabbas hårdast. 

Dessutom tror ni att jag är er pappa, jag är 16 fortfarande. Jag var 7 när kriget i syrien började och man har som växt upp med att det alltid är krig där vilket är hemskt, men ämnet är inte särskilt "hett" därav är det mindre tanke över debatt just där.

Kanske du vill läsa min fördjupningsuppgift om hur världen kunde låta förintelsen ske? Där kanske du kan se att det inte finns något hat i mig. Släpp er pappa, fader, farfar jag är inte han så ni behöver inte ha sån hets mot mig.
    Synd bara att du inte vet hur en 16-åring skriver. Du försöker skriva som en 10-åring. 
Svar på tråden Gaza eller Israel?