Gaza eller Israel?
🇵🇸 & 🇮🇱
Vems ?sida? står du på och varför?
🇵🇸 & 🇮🇱
Vems ?sida? står du på och varför?
Jag pratar om efter FNs planlösning, efter den har Israel tagit mer mark än vad som var sagt, jag förstår att det skapa upprörelse hos palestina/Hamas. Om jag var tvungen att välja sida skulle jag stå med Israel men man måste se att Israel inte heller är oskyldiga. Jag tycker båda länder gjort fel osv. Att Hamas ställer sig framför sjukhus, skolor m.m för att få Israel att se värre ut är inte heller rätt. Utan Hamas hade det nog Inte funnits ett problem däremot. Men man får inte gå till blindo för hur Israel står och vad de gör bara för att man anser att Hamas har gjort mer och värre saker. Jag finner en viss förståelse för bägge parter även om man ibland kan luta åt ett visst håll. men man kan inte lägga allt på en.
Försvarar alltså inte Hamas, en terrororganisation. Men Israel kan hantera situationen bättre.
Äh, försök inte! Samma gamla islamist som försöker......
Äh, försök inte! Samma gamla islamist som försöker......
Jag pratar om efter FNs planlösning, efter den har Israel tagit mer mark än vad som var sagt, jag förstår att det skapa upprörelse hos palestina/Hamas. Om jag var tvungen att välja sida skulle jag stå med Israel men man måste se att Israel inte heller är oskyldiga. Jag tycker båda länder gjort fel osv. Att Hamas ställer sig framför sjukhus, skolor m.m för att få Israel att se värre ut är inte heller rätt. Utan Hamas hade det nog Inte funnits ett problem däremot. Men man får inte gå till blindo för hur Israel står och vad de gör bara för att man anser att Hamas har gjort mer och värre saker. Jag finner en viss förståelse för bägge parter även om man ibland kan luta åt ett visst håll. men man kan inte lägga allt på en.
Försvarar alltså inte Hamas, en terrororganisation. Men Israel kan hantera situationen bättre.
Berätta gärna vilken förståelse du har för terroristorganisationen Hamas.
Berätta gärna vilken förståelse du har för terroristorganisationen Hamas.
förståelse för bägge parter i att ingen av dom är oskyldiga. Isrsen är en ockupationsmakt, jag kollar endast på fakta och tar inte personlig ställning så som vad jag tycker om religioner osv.
Jag säger bara att ni som står för endast Israel inte får gå i blindo till att Israel är helt oskyldiga. Med de säger jag även att Palestina inte heller är helt oskyldiga. Det är lätt att debattera för sin sak och glömma bort att detta faktiskt är ett krig mellan båda parter och inte endast från Hamas håll. Jag står på folkets sida och tycker att det är hemskt att man 2024 inte kan kommunicera utan man tar till vapen. Kan därav medge att jag dessutom är helt svensk tjeja och 16år så ni behöver inte vara så aggressiva. Jag säger knte att det ni skriver är fel men ni ser det från Israels perspektiv och inte ett neutralt ett.
nej jag är knte eran Islamiska vet inte vad ni kallade han