• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • ClumsySmurf
    Anonym (fi) skrev 2024-04-12 13:05:56 följande:
    Eftesom jag skrev om islamister och antisemiter och du då kopplade detta till "befriare".

Nog för att du både skrivit antisemitiska inlägg och länkat nynazistiska hemsidor tidigare men jag tror inte du gett uttryck för att Hamas är en befrielserörelse innan. Det var därför jag undrade.
    och de är det snälla befriarna som använder sina egna barn som sköldar så de elaka mördarna ska bli försiktiga
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2024-04-12 10:45:35 följande:
    Visst, ta bara Erdogan som moralisk förebild! Jag skulle inte ens vara förvånad...
    Skjut inte på budbäraren :\
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-04-12 13:50:38 följande:
    Du beter dig väldigt illa mot folk här! Att anklaga andra för att ljuga, när det är ganska uppenbar att det inte handlar om sånt är illa. Jag brukar generellt undvika att säga att någon ljuger. Det är förolämpande, och oftast kan man inte veta säkert. 

I det här fallet är det helt idiotiskt! Varken polisen eller du KAN VETA detta.

Demonstrationer kan förstås bli våldsamma. T.ex. i Storbritannien har det varit mycket våld runt pro-Palestina-demonstrationer. Det har svenska polisen kanske tagit med i beräkning. 

Ja, men det är det du gör! Det är inte att bete sig illa mot folk utan ett konstaterande. Du ljuger och sprider sionistisk propaganda och jag kan inte hitta något annat bättre beskrivande ord. Varje gång jag säger så bevisar jag också med fakta från pålitliga källor. 

Alla demonstrationer kan bli våldsamma, men det finns otaliga exempel på att man med våld försöker hindra helt fredliga demonstrationer. Det har varit våldsamma demonstrationer även när man brände koraner, men dessa förbjöds inte. Man ska kunna demonstrera även mot Israels fruktansvärda  krigsbrott utan att bli slagen av polisen. Att tex arrestera folk bara för att det bär en palestinsk flagga är helt galet fel. 

• AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-12 15:02:39 följande:

Ja, men det är det du gör! Det är inte att bete sig illa mot folk utan ett konstaterande. Du ljuger och sprider sionistisk propaganda och jag kan inte hitta något annat bättre beskrivande ord. Varje gång jag säger så bevisar jag också med fakta från pålitliga källor. 

Alla demonstrationer kan bli våldsamma, men det finns otaliga exempel på att man med våld försöker hindra helt fredliga demonstrationer. Det har varit våldsamma demonstrationer även när man brände koraner, men dessa förbjöds inte. Man ska kunna demonstrera även mot Israels fruktansvärda  krigsbrott utan att bli slagen av polisen. Att tex arrestera folk bara för att det bär en palestinsk flagga är helt galet fel. 

Okej, då får vi antar att du verkligen aldrig ha lärt dig att bete dig som folk. Du verkar nämligen inte förstå hur man gör det. 
  • Mentat
    AndreaBD skrev 2024-04-13 16:42:57 följande:
    Okej, då får vi antar att du verkligen aldrig ha lärt dig att bete dig som folk. Du verkar nämligen inte förstå hur man gör det. 
    Det kanske beror på vilket folk (kultur) det handlar om?
  • AndreaBD
    Mentat skrev 2024-04-13 17:00:45 följande:
    Det kanske beror på vilket folk (kultur) det handlar om?
    Njaa... men det finns knappt kulturer där det är okej att vara respektlös mot folk, eller att ljuga ständigt så ogenerat. Jo, det finns nog kulturer där man får göra så - men bara mot dem "andra", som inte tillhör den egna gruppen.  
  • nattuw
    AndreaBD skrev 2024-04-12 13:50:38 följande:
    Du beter dig väldigt illa mot folk här!
    Hen vill se en hel stat och dess majoritetsbefolkning utplånad. Att en sådan person uppför sig illa är föga förvånande.
  • Mentat
    AndreaBD skrev 2024-04-13 17:28:33 följande:
    []. Jo, det finns nog kulturer där man får göra så - men bara mot dem "andra", som inte tillhör den egna gruppen.  
    Ja, just det. Det finns ju också de som insuper antisemitism med modersmjölken och som knappt vet om något annat.
  • Anonym (Fader)
    nattuw skrev 2024-04-13 17:37:13 följande:
    Hen vill se en hel stat och dess majoritetsbefolkning utplånad. Att en sådan person uppför sig illa är föga förvånande.
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Det är så otroligt tillfredsställande när extremisterna tycker att folk beter sig illa. När man får extremisterna att må illa då har man gjort något bra. Det är då extremisterna gnyr och gråter och ljuger så mycket och falska anklagelser bara haglar 🤣🤣🤣

Det är alltså samma extremister som tycker att det är ok att skjuta oskyldiga barn eftersom de kan vara potentiella terrorister när de växer upp. Det är samma extremister som hävdar att folkmord och etnisk rensning av oskyldiga människor är ok eftersom dessa människor röstade fel. Dessa extremister hyser starkt hat mot andra folkgrupper, vädrar jelt fritt sina islamofobiska och rasistiska åsikter och tom hetsar till folkmord men gnäller när man på ett mycket sakligt sätt bevisar att de har fel. 

Det är roligt 🤣
Svar på tråden Gaza eller Israel?