• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-04-11 07:55:07 följande:
    Detta är inget svar på mitt inlägg. Det är bara ytterlgare spammande. Så jag slutade läsa mitt i. 
    Jo då, det är ett svar men som du inte vill höra ;)

Jag har svarat på din kommentar och förklarat varför det inte är spam att förklara för extremister hur extrema deras åsikter är, att du och dina gelikar falskt anklagar alla som skriver kritik mot Israel för att vara antisemiter och att jag har också förklarat att det jag skriver inte är lögner eftersom allting grundas i rapporter från oberoende och pålitliga organisationer som du också kallar för antisemiter. 

Du däremot duckar på alla mina frågor men jag förstår...har man inga argument då kan man bara spela död ;)
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-11 08:48:15 följande:
    Jo då, det är ett svar men som du inte vill höra ;)

Jag har svarat på din kommentar och förklarat varför det inte är spam att förklara för extremister hur extrema deras åsikter är, att du och dina gelikar falskt anklagar alla som skriver kritik mot Israel för att vara antisemiter och att jag har också förklarat att det jag skriver inte är lögner eftersom allting grundas i rapporter från oberoende och pålitliga organisationer som du också kallar för antisemiter. 

Du däremot duckar på alla mina frågor men jag förstår...har man inga argument då kan man bara spela död ;)
    FRÅGOR? Du ställer inte frågor. Bara retoriska i så fall. Du för ingen diskussion heller och du svarar inte på ett inlägg. Du rabblar bara din speciella uppfattning av 70 års historia, utan hänsyn till om man pratade om helt anat.  Om och om igen. Därför spam. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-04-11 11:07:44 följande:
    FRÅGOR? Du ställer inte frågor. Bara retoriska i så fall. Du för ingen diskussion heller och du svarar inte på ett inlägg. Du rabblar bara din speciella uppfattning av 70 års historia, utan hänsyn till om man pratade om helt anat.  Om och om igen. Därför spam. 
    Som vanligt spelar du bara dum när du vill ducka frågorna. Det är enkelt att kolla tillbaka vilka frågor du fick. Jag tycker att det här är en seriös tema där man borde ha kolla på fakta. Det jag rabblar är fakta som jag också bevisar genom att länka till pålitliga källor. Jag länkar aldrig till några extremistiska bloggare och sionister så som du gör eftersom det är ren propaganda de levererar. Jag håller mig till fakta medans du bara tycker att man ska säga emot, trots att du inte har något att säga. Därför är 99% av alla dina inlägga meningslösa och intetsägande. 
  • Anonym (fi)
    Anonym (En liten kvinna) skrev 2024-04-10 18:10:03 följande:

K!
    Glöm det hittade svaret.

Tillhör inte boomers och håller verkligen inte på någon sida. Det är ingen jäkla fotbollsmatch!

Man bör kunna välja mellan en terroristgrupp och en demokratisk stat. Kan man inte det kan man åtminstone låta bli att sprida bilden av att det är två likvärdiga grupperingar det handlar om. Tycker jag.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (fi)
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-09 22:23:33 följande:
    Jaså? Varför är det då förbjudet att framföra vissa åsikter om judar?
    För att yttrandefriheten upphör vid sådant som till exempel kränkningar, hets mot folkgrupp och ren och skär antisemitism.

Därför får du inte säga allt du säger utan konsekvenser.
  • Anonym (CT)
    Alexander012 skrev 2024-04-11 12:07:48 följande:

Izrael dödar bebisar nyfödda! . 25000 barn är föreldrarlösa , 30000 barn är döda och någon ställer frågan !! Har Hitler också haft rätt enligt 57% av Er här ! Ta en smutsigt trasa allihopa som är för folkmord och anhängare för Izrael och göm er under den smutsen för ni försänar inte att föra talan obildade idioter  som kallar sig människor!!

Sluta sitta här och skriva under namn som alexander när du inte ens är svensk alls. 
  • Anonym (fi)
    Dr Nail skrev 2024-04-10 15:15:51 följande:
    Det är väl lite så att ungdomar står med Palestina men boomers är oftare på Israels sida? I USA även konservativa krista, har jag för mig.
    Ja, så kan det säkert vara. i alla fall bland de "ungdomar" som hörs och syns.

När man blir äldre så tenderar man ju till att bli mer förstående, vara bättre informerad och ha förståelse för saker på ett annat sätt. Allt är inte så svart och vitt längre, man har utvecklat sin moraliska kompass under en livstid och har fördelen av att ha sett saker och ting förr.

Unga har inte dessa förmåner och därtill så drabbas de hårdare av propagandan på exempelvis Tiktok och andra ungdomliga sociala medier. 

Valet mellan en demokratisk stat och en terrorgrupp som vill utplåna ett specifikt folk är egentligen inte svårt att göra.
Svar på tråden Gaza eller Israel?