• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • Anonym (Fader)
    Anonym (En liten kvinna) skrev 2024-04-16 18:12:24 följande:
    Hur vet du att alla dom palestinierna var oskyldiga? 
    Det här är beräkningar gjorda av Israel som hävdar att "bara" ca 60% av alla döda är civila. Hur många döda barn är för många för dig? Om det hade varit judar i stället, hur många skulle vara för många?
  • Anonym (En liten kvinna)

Barn och kvinnor kan va skyldiga.Inte bara män. Barn kan vara mellan femton-arton år ovh inte garanterat att dom är oskyldiga.

Män kan också va oskyldiga. Så mkt fördomar att kvinnor o barn är oskyldiga men inte män.

• Anonym (Fader)
    Anonym (En liten kvinna) skrev 2024-04-16 18:18:57 följande:

Barn och kvinnor kan va skyldiga.Inte bara män. Barn kan vara mellan femton-arton år ovh inte garanterat att dom är oskyldiga.

Män kan också va oskyldiga. Så mkt fördomar att kvinnor o barn är oskyldiga men inte män.

Du undviker mina frågor.

Du verkar inte förstå riktigt. 21 000 dödade barn och kvinnor är ENDAST OSKYLDIGA barn och kvinnor. Detta utifrån Israels egna siffror där man påstår att ca 60% av det totala antalet döda (ca 33 000) är civila, alltså folk som inte deltar i väpnad konflikt. 

Så min fråga är igen, hur många palestinska döda barn är för många för dig egentligen? Och hur många skulle vara för många om det handlade om judar? 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 18:07:16 följande:

Tack för att du håller med om att även det som Israel håller på med är terrorism.

Nej, det är absolut inte Israel som får skit för de man göra i Gaza. ISRAEL BELÖNAS BÅDE EKONOMISKT OCH MED VAPEN FÖR DET DE GÖR I GAZA! 
    Frågan är varför man dödar oskyldiga civila palestinier. Varför tycker man att det är ok att mörda över 21 000 palestinska barn och kvinnor? Tänk om det hade varit judar istället. Skulle det vara lika ok då?

Det dödas inte oskyldiga civila med flit. Det dödas terrorister och ibland dör civila också, som i alla krig. En stor andel ÄR terrorister, men de räknar ju inte Hamas med. Och det är dessa siffror som publiceras. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 18:37:21 följande:
    Du undviker mina frågor.

Du verkar inte förstå riktigt. 21 000 dödade barn och kvinnor är ENDAST OSKYLDIGA barn och kvinnor. Detta utifrån Israels egna siffror där man påstår att ca 60% av det totala antalet döda (ca 33 000) är civila, alltså folk som inte deltar i väpnad konflikt. 

Så min fråga är igen, hur många palestinska döda barn är för många för dig egentligen? Och hur många skulle vara för många om det handlade om judar? 
    Totalt överdrivna Hamas-siffror!
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 18:37:21 följande:
    Du undviker mina frågor.

Varför friger inte Hamas gisslan? Varför tog de över huvud taget gisslan, som till stor del bestod av helt oskyldiga barn? 
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 18:17:02 följande:
    Det här är beräkningar gjorda av Israel som hävdar att "bara" ca 60% av alla döda är civila. Hur många döda barn är för många för dig? Om det hade varit judar i stället, hur många skulle vara för många?

Du vinklar frågan på ett sånt sätt som inte går att besvara rätt och därför svarar jag inte på sånt. Spelar ingen roll om jag säger att inga civila borde dö. För det gör de i krig. Jag svarar därför, om hamas inte startat krig hade 0 civila dött. 

Hamas tog faktiskt också civila. Hur många gisslan är okej att ta och är det okej att döda civila bara dom inte är lika många ? Nu ställer jag frågor på samma dumma sätt. Hur många civila judar e okej att döda?

• Anonym (Fader)
    Anonym (En liten kvinna) skrev 2024-04-16 20:00:42 följande:

Du vinklar frågan på ett sånt sätt som inte går att besvara rätt och därför svarar jag inte på sånt. Spelar ingen roll om jag säger att inga civila borde dö. För det gör de i krig. Jag svarar därför, om hamas inte startat krig hade 0 civila dött. 

Hamas tog faktiskt också civila. Hur många gisslan är okej att ta och är det okej att döda civila bara dom inte är lika många ? Nu ställer jag frågor på samma dumma sätt. Hur många civila judar e okej att döda?

Du verkar vara en av många andra israelvänner som har åsikter som obsolut inte är ok. Varför är det så svårt att svara på mina frågor?  Är det för att du inser hur fel dina svar skulle vara? Är det för att du tycker att vissa liv är mer värda än några andra? Jag tror att jag redan vet svaret.

När du inte vill svara så borde du åtminstone förstå att det är ganska dumt att själv ställa frågor. Annars skulle jag mer än gärna svara eftersom det är väldigt lätt  när man inte hyser hat och extrema åsikter.
  • Mentat
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-16 19:38:06 följande:
    Varför friger inte Hamas gisslan? Varför tog de över huvud taget gisslan, som till stor del bestod av helt oskyldiga barn? 
    Därför att ju längre kriget pågår, desto bättre för Hamas. Ju fler döda palestinier, desto bättre för Hamas.

Om de hade velat ha fred hade de aldrig anfallit Israel från början. Om de hade brytt sig om palestiniernas väl och ve hade de inte förvandlat så mycket civil infrastruktur som möjligt till vapen. Om Hamas hade velat få ett slut på kriget hade de frigett gisslan för länge sedan. Ergo: de är inte intresserade av ett slut på kriget.
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 20:16:33 följande:
    Du verkar vara en av många andra israelvänner som har åsikter som obsolut inte är ok. Varför är det så svårt att svara på mina frågor?  Är det för att du inser hur fel dina svar skulle vara? Är det för att du tycker att vissa liv är mer värda än några andra? Jag tror att jag redan vet svaret.

När du inte vill svara så borde du åtminstone förstå att det är ganska dumt att själv ställa frågor. Annars skulle jag mer än gärna svara eftersom det är väldigt lätt  när man inte hyser hat och extrema åsikter.

Du fråga hur många palestinska barn döda barn som behövdes för mig innan jag tycker det är för många. Menar du att jag ska besvara en sån vinklad fråga på riktigt utifrån hur du ställer den?  Förstod du inte ironin när jag ställde mina frågor på samma dumma sätt?

Ja skrev att inga civila borde ha fått dö. Och det hade dom inte om Hamas inte attackerat Isreal. Du verkar mer bry dig om hur många civila som är okej än att det inte borde ha dött nån alls.

Svar på tråden Gaza eller Israel?