-
Boomers? Vad är det?!Dr Nail skrev 2024-04-10 15:15:51 följande:Det är väl lite så att ungdomar står med Palestina men boomers är oftare på Israels sida? I USA även konservativa krista, har jag för mig.
-
Anonym (En liten kvinna) skrev 2024-04-10 18:07:47 följande:Boomers? Vad är det?!
K!
Glöm det hittade svaret.
Tillhör inte boomers och håller verkligen inte på någon sida. Det är ingen jäkla fotbollsmatch!
-
Ffw, så varför är det BARA Israel som får en massa skit för det?Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 16:24:20 följande:Håller du inte med om att Hamas är terrorister och inte befriare eller hjältar? Detta eftersom de dödar civila och oskyldiga människor.
Håller du inte med om att det är hemskt och att det är krigsbrott att döda civila? -
Hur vet du att alla dom palestinierna var oskyldiga?Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 18:07:16 följande:
Tack för att du håller med om att även det som Israel håller på med är terrorism.
Nej, det är absolut inte Israel som får skit för de man göra i Gaza. ISRAEL BELÖNAS BÅDE EKONOMISKT OCH MED VAPEN FÖR DET DE GÖR I GAZA!
Frågan är varför man dödar oskyldiga civila palestinier. Varför tycker man att det är ok att mörda över 21 000 palestinska barn och kvinnor? Tänk om det hade varit judar istället. Skulle det vara lika ok då?
-
Barn och kvinnor kan va skyldiga.Inte bara män. Barn kan vara mellan femton-arton år ovh inte garanterat att dom är oskyldiga.
Män kan också va oskyldiga. Så mkt fördomar att kvinnor o barn är oskyldiga men inte män.
-
Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 18:17:02 följande:Det här är beräkningar gjorda av Israel som hävdar att "bara" ca 60% av alla döda är civila. Hur många döda barn är för många för dig? Om det hade varit judar i stället, hur många skulle vara för många?
Du vinklar frågan på ett sånt sätt som inte går att besvara rätt och därför svarar jag inte på sånt. Spelar ingen roll om jag säger att inga civila borde dö. För det gör de i krig. Jag svarar därför, om hamas inte startat krig hade 0 civila dött.
Hamas tog faktiskt också civila. Hur många gisslan är okej att ta och är det okej att döda civila bara dom inte är lika många ? Nu ställer jag frågor på samma dumma sätt. Hur många civila judar e okej att döda?
-
Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 20:16:33 följande:Du verkar vara en av många andra israelvänner som har åsikter som obsolut inte är ok. Varför är det så svårt att svara på mina frågor? Är det för att du inser hur fel dina svar skulle vara? Är det för att du tycker att vissa liv är mer värda än några andra? Jag tror att jag redan vet svaret.
När du inte vill svara så borde du åtminstone förstå att det är ganska dumt att själv ställa frågor. Annars skulle jag mer än gärna svara eftersom det är väldigt lätt när man inte hyser hat och extrema åsikter.Du fråga hur många palestinska barn döda barn som behövdes för mig innan jag tycker det är för många. Menar du att jag ska besvara en sån vinklad fråga på riktigt utifrån hur du ställer den? Förstod du inte ironin när jag ställde mina frågor på samma dumma sätt?
Ja skrev att inga civila borde ha fått dö. Och det hade dom inte om Hamas inte attackerat Isreal. Du verkar mer bry dig om hur många civila som är okej än att det inte borde ha dött nån alls. -
Väldigt vad du måste trycka på att du är 16 år. Min son är 17 år och skriver inte engelska blandat med svenska eller som att han för ett SMS samtal. Även 16-åringar försöker skriva normalt när de debatterar viktiga ämnen, åtminstone enligt min erfarenhet.Anonym (argnettan) skrev 2024-07-03 12:40:09 följande:tack för den. Passar väl inte in med mina kamrater då... nä men ni får väl tro vad ni vill. Kul för min del iaf, blir 17 iår! Inte ens myndig men ändå för smart för vissa personer. Nu har man iaf lärt sig att det finns många idioter som mer än gärna förvränger situationer till sin egen fördel. Men hur skulle man veta det innan man ingick i denna diskussion.. jag är ju ändå bara 16.
En annan sak är de välkända islamofobiska påhoppen, det låter nämligen välbekant från en viss annan person. -
Kanske för att media hela tiden matar folket med att Israel är syndabockarna. Folk förlitar sig blint på Aftonbladet mm nuförtiden. Oftast hör man om Israels destruktiva bombande, men sällan om det Hamas gör och orsakat.Rataxes skrev 2024-07-11 19:10:27 följande:Sak jag inte såg komma:Att många människor i Sverige skulle försvara att Anne Franks staty i Amsterdam vandaliseras.
IMHO -
Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-08-22 11:35:48 följande:Fakta. Över 14 000 barn dödades i Gaza och det är en siffra som är fyra månader gammal. Att döda så många barn bevisar att Israel dödar civila med avsikt och tar absolut ingen hänsyn överhuvudtaget för att se till att så få civila som möjligt dödas. Israel bombar skolor, skjuter på humanitär hjälp, bombar "skyddade zoner" osv.
unicef.se/katastrofinsatser/over-14-000-barn-har-dodats-i-gaza
Jag har märkt att personer som stödjer Israel förvränger fakta. Varför gör ni så?Antalet barn som drabbats är givetvis olyckligt, dock bortser du från det väsentliga faktum att nästan halva Gaza består av barn. Hur är det så besynnerligt att den större delen av offer då består av barn?
Vilket inte innebär att dessa barn avsiktligt dödats, som är synonymt med folkmord. Hade Gaza bestått av 40% män hade det m.a.o inte kallats folkmord.