• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-11-21 23:17:33 följande:
    Jo, det var en oprovocerad attack. Och det var så illa att t.ex. rättsmediciner och soldater var chockade. Och journalisterna som fick se en del på film - så att världen inte tror att Israel överdriver.

Gazaborna har ingen anledning att attackera Israel. Israel har lämnat området, tagit bort alla bosättningar och hjälper ändå Gaza med gratis el och vatten.
    Gaza är ockuperad och palestinier har enligt lag rätt att försvara sig.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-21 23:35:46 följande:
    Vilka lögner!!! Ingenting är gratis.  Vilka äckliga lögner. Israel har nu blockerat mat och vatten och medicin. Varför?! Det drabbar bara oskyldiga människor. Tycker du att det är humant?
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-21 23:34:38 följande:
    Nämen vad snackar du om. Du skriver så här " alla fall så är det INTE realistiskt att man skulle kunna förhandla med Hamas och åstadkomma en två-stats-lösning. Bestrider du det?"

Och mitt svar är att det spelar ingen roll vad Hamas vill när Israel har förstört alla chanser för tvåstatslösning. 
    Jag bestrider ingenting, men det var den där professor slem (Shleim) som trodde att man kunde förhandla en två-stats-lösning med Hamas, och jag sa mycket riktigt att det är helt orealistiskt.

Vaddå? Att jag inte OCKSÅ har tagit upp bosättningarna där? Det har jag gjort på flera andra ställen. Du har ju upprepat det mesta flera gånger. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-21 23:35:46 följande:
    Av vem har Gaza varit ockuperad? Av Hamas? Israel har ju lämnat det för länge sedan. Ja, nu är de där igen! Av uppenbar anledning. 
  • Anonym (Fader)
    Rataxes skrev 2023-11-21 22:40:58 följande:
    På grund av pro-palestinska/pro-Hamas aktivisters beteenden och lögner runt om i världen skiter jag i er kamp. Ni är lika låga som troende nazister 1938. 

Synd om alla barn och andra i Gaza mfl platser som Ni bidragit till att ta död på. Jag sörjer med deras familjer och vänner. 

Men er politiska och krigiska kamp som tydligen kräver folkmord, antisemitism, antidemokrati kan dra åt helvete.
    Vi bor för övrigt i en rättsstat och demokrati. Flytta om det inte passar er.
    Nazisterna bar hela skulden till alla de civila offer som Tyskland fick plikta med under WWII.

På samma sätt bär Ryssland och Putin hela skulden för alla döda i Ukraina.

Och bara Hamas samt deras väljare hela skulden för det som händer i Gaza
    Jag har gått från att vara för en tvåstatslösning till att förorda en enstatslösning (Israel).

Nazistinierna förtjänar ingen egen stat, och ett självständigt Nazistina skulle utgöra ett ännu större hot mot omvärlden.
    Extrema, odemokratiska åsikter har ingen plats i Sverige. Sådana som försvarar bombningar på oskyldiga civila och mord på barn är extremister. Så det är du som borde flytta.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-11-21 23:42:27 följande:
    Av vem har Gaza varit ockuperad? Av Hamas? Israel har ju lämnat det för länge sedan. Ja, nu är de där igen! Av uppenbar anledning. 
    Israel kontrollerar allt i Gaza. Gränsen, luften, sjö, varor, rörelsebegränsningar...allt. Gaza ockuperas av Israel.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-21 23:45:12 följande:
    Israel kontrollerar allt i Gaza. Gränsen, luften, sjö, varor, rörelsebegränsningar...allt. Gaza ockuperas av Israel.
    Ingen vill ha Gaza! Varken Israel eller Egypten. Israel skulle vara glad om Egypten tog det, men det vill de ju inte. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-11-21 23:50:39 följande:
    Ingen vill ha Gaza! Varken Israel eller Egypten. Israel skulle vara glad om Egypten tog det, men det vill de ju inte. 
    Jo då. Israel vill ha ALLT. 

• Meddelande borttaget
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-21 23:45:12 följande:
    Ja tänk om de kunnat bygga upp lite infrastruktur själva i Gaza i stället, så de inte vore så beroende av Israel. Varför är de inte beroende av Egyptens hjälp i stället, det är ju ett annat grannland?

Fast om Israel kontrollerade allt i Gaza, hur är det möjligt att de har alla dessa vapen i Gaza som de använder för att attackera Israel?
Svar på tråden Gaza eller Israel?