• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • Anonym (X)
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-20 19:10:08 följande:
    Du ljuger rakt av. Lär dig läsa. Jag skrev upprepade gånger att en jude kan inte GIFTA SIG LAGLIGT I ISRAEL med en icke jude. Det är rasism.
    Vill du höra rasism så besök valfritt kommentatorsfält på Facebook som berör en nyhet om skadade israeler.

Religiösa fanatiker som gör "skrattgubbe" när någon berättar om anhöriga som dödats.

Hemskt. Undrar vad dessa "människor" gör i Sverige?

Människor som inte delar svenska värderingar.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (X) skrev 2023-11-20 19:45:41 följande:
    Vill du höra rasism så besök valfritt kommentatorsfält på Facebook som berör en nyhet om skadade israeler.

Religiösa fanatiker som gör "skrattgubbe" när någon berättar om anhöriga som dödats.

Hemskt. Undrar vad dessa "människor" gör i Sverige?

Människor som inte delar svenska värderingar.
    Alla extremister är samma för mig. Det är så uppenbart att rasister, islamister och sionister tänker exakt på samma sätt. Ja, jag har sett hur offren hånas, både de palestinska och judiska. Jag ser det även på forumet här. Så mycket rasism och rasistiska kommentarer. "De svenska värderingar" används just mycket ofta av högerextremister för att spy rasistisk galla över alla invandrare. Men det är inte det den här tråden handlar om.
  • Anonym (X)
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-20 20:13:01 följande:
    Alla extremister är samma för mig. Det är så uppenbart att rasister, islamister och sionister tänker exakt på samma sätt. Ja, jag har sett hur offren hånas, både de palestinska och judiska. Jag ser det även på forumet här. Så mycket rasism och rasistiska kommentarer. "De svenska värderingar" används just mycket ofta av högerextremister för att spy rasistisk galla över alla invandrare. Men det är inte det den här tråden handlar om.
    Har inte sett en enda kommentar där israeler hånat palestinier och glädjs åt de som dör där.

Inte en enda. Läs ex magdalena anderssons fb-sida och inlägg om israel/palestina.

Hundratals hatiska kommentarer om judar.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (X) skrev 2023-11-20 20:16:44 följande:
    Har inte sett en enda kommentar där israeler hånat palestinier och glädjs åt de som dör där.

Inte en enda. Läs ex magdalena anderssons fb-sida och inlägg om israel/palestina.

Hundratals hatiska kommentarer om judar.
    Då är du blind. Varje video av döda palestinska barn resulterar i hundratals skrattande emojis inte bara från Israel utan även från Sverige (oftast just från sådana som skriver på sin vägg att "de svenska värderingar" inte respekteras). Men som sagt.. det är inte det som diskuteras här. 
  • Mentat
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-20 19:34:55 följande:
    Du citerar inte hela kommentaren. Fult och meningslöst. 🤣
    Varför skulle jag citera hela kommentaren när det citerade avsnittet visar vem som ljuger? Den som är tveksam kan kolla själv då jag pekat ut exakt vilket inlägg det gäller. Påstå inte att andra ljuger när det är lätt för var och en att kontrollera själv, det förlorar du bara själv på - om du nu har något förtroende kvar att förlora.
  • Anonym (X)
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-20 20:23:28 följande:
    Då är du blind. Varje video av döda palestinska barn resulterar i hundratals skrattande emojis inte bara från Israel utan även från Sverige (oftast just från sådana som skriver på sin vägg att "de svenska värderingar" inte respekteras). Men som sagt.. det är inte det som diskuteras här. 
    Nej, du.

Det där är enbart lögn och inte ens något mina Palestinavurmande vänner skulle gå på.

Du ljuger för övrigt om det mesta och sprider Hamas-propaganda.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (X) skrev 2023-11-20 20:26:17 följande:
    Nej, du.

Det där är enbart lögn och inte ens något mina Palestinavurmande vänner skulle gå på.

Du ljuger för övrigt om det mesta och sprider Hamas-propaganda.
    🤣 Det är precis det här jag menar. Alla extremister är likadana. Islamister är exakt lika som rasister. Samma tankegångar och samma oresonliga hat mot alla andra. Jag är mot både islamister och rasister. 

Visa vad exakt i mina kommentarer är Hamas propaganda? Exakt vilken kommentar?
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-20 16:57:12 följande:
    Det är rasistiskt i alla förekommande fall. Men ni israelvänner hävdar gärna att Israel är ett demokratiskt land men plötsligt är det ok Israel gör samma som islamister och diktaturer gör? Pinsamt resonemang. 
    Det ena utesluter inte det andra. Många demokratier har haft eller har fortfarande något lag som är lite rassistisk. Såna lagar har försvunnit mer och mer, men man kan inte förvänta sig att det inte skulle ha funnits för typ 50 år sedan och sedan dess. Människor har instinkten att känna sig tillhörig till en grupp, och att se andra grupper som utbölingar. Men - det har bara blivit bättre i Västvärlden. Jag ser inte samma utveckling i muslimska länder. Där verkar det gå åt andra hållet. Iofs gör det även det i Östeuropa. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-20 17:10:47 följande:
    Kan det ha något att göra med att det är palestinier/araber vars främsta mål det är att utplåna staten Israel och alla dess invånare? 

Ja, det är ju tyvärr samma fråga som det där med medborgarskap. Man är rädd att ta in folk som kan begå attentat. Jag vet, inte alla gör det. Men hur ska man veta vilka?
Svar på tråden Gaza eller Israel?