Tukt skrev 2023-12-07 23:00:58 följande:
Inget går in va? Men utan att du ens svarat på mitt första inlägg testar jag att svara en sista gång till på dina teflonresonemang.
Nej, journalister har i det här fallet inte varit där de "inte får vara". Vad nu det är...
Sedan är det inte en journalistiskt framgångsrik metod att vara där man "inte får vara". Man är i stället där man kan jobba. Är det för farligt så blir det fullt upp med att hantera säkerhetsriskerna. Utan man är där det faktiskt kan rapportera. Men mot prickskyttar är det svårt att försvara sig, var en än är.
Herregud, jag kan väl inte täcka alla aspekter här, jag har även annat att göra. Och framför allt så går jag efter "oskyldigt tills skuld är bevisad". Och det ÄR vanligt att journalister tar ganska stora risker. Men det menade jag allmänt, jag menade inte särskilt dessa i Libanon nu.
Jag har inte kollat detaljerna nu, men om du har gjort det: Kan man utesluta där att Israel har blivit beskjuten därifrån? Kanske har de också vapen som kör "hit and run", dvs. förflyttar sig till annan plats efter att ha skjutit. Vi har ju såna. Iofs så går det ganska fort ändå, så journalister i området borde inte ha missat det om det pågick beskjutning? Jag vet inte, många detaljer som man inte är insatt i.