• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-23 21:07:43 följande:
    Inga bevis finns. Du sprider lögner.
    Kalla mig inte för lögnare för att du läser fel! Du beskyller mig hela tiden för saker som jag aldrig har skrivit. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-24 20:05:08 följande:
    😂🤣😂  Det är så lågt och omoget. Ni kan inte parera mig och då går ni till person angrepp. Argumentera istället. Om ni kan.
    Det finns många anledningar varför det inte går att diskutera med dig. Men den enklaste och mest grundläggande är ju att du läser fel i 90 % av fallen och då blir det bara pannkaka. Du argumenterar inte, du SKAPAR missförstånd. 
  • ClumsySmurf
    Mentat skrev 2023-12-24 23:50:15 följande:
    Vad det handlade om var alltså att du inte hade förstått innebörden i en enkel mening och med det som grundval gick ut och kallade AndreaBD lögnare. 

Den vars oförmåga till argumentation avslöjades var inte jag. Det var ett kontaterande.
    h*n riskuterar som kybarn, all uppmärksamhet är uppmärksamhet.
  • HSOF
    RahRah skrev 2023-11-15 21:23:04 följande:
    Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Finns inget alternativ för mig. ?Ingen sida?
    Jag står för fred, så varken terrorism och terrorattacker eller bombningar och slakt av människor!
  • Anonym (Oj)

Vilken märkligt vinklad fråga. Precis som att Gaza är en part i konflikten.

• Anonym (Oj)
    Anonym (Oj) skrev 2023-12-26 19:58:30 följande:

Vilken märkligt vinklad fråga. Precis som att Gaza är en part i konflikten.

Korrekt fråga är alltså: Israel eller Hamas?
  • Xenia

Måste man välja? Jag kan inte stå på terroristorganisationen Hamas sida.

Men Israel har gjort hemska saker i detta krig. Senast var det att de dödade biståndsarbetare från World Central Kitchen. De hade meddelat sin färdväg i förväg och deras bilar var markerade. Det var inte en bil som attackerades utan tre. Det var inget misstag.

De som bombade hatade antagligen alla palestinier och därför även de som ville hjälpa palestinierna. Och hur ofta straffas israeliska soldater för krigsbrott?

• AndreaBD
    Xenia skrev 2024-04-04 12:46:11 följande:

Måste man välja? Jag kan inte stå på terroristorganisationen Hamas sida.

Men Israel har gjort hemska saker i detta krig. Senast var det att de dödade biståndsarbetare från World Central Kitchen. De hade meddelat sin färdväg i förväg och deras bilar var markerade. Det var inte en bil som attackerades utan tre. Det var inget misstag.

VAD skulle det ha varit annars? Menar du att de dödar biståndsarbetare med flit? Det är som om du säger att Netanyahu är svag begåvad. Det vore väl det dummaste man kan göra. Dessutom har de ju inga problem med dessa. Tvärtom, de har haft en bra relation med just World Central Kitchen. 

Jag tror snarare att de har fått någon "information"  om att det skulle finnas Hamas i just dessa bilar. Det är inte nytt att Hamas ofta använder sig av bilar som de kan vara säkra på att Israel INTE attackerar. Så som ambulansbilar, som de har använt tidigare. 
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2024-04-04 13:33:21 följande:
    VAD skulle det ha varit annars? Menar du att de dödar biståndsarbetare med flit? Det är som om du säger att Netanyahu är svag begåvad. Det vore väl det dummaste man kan göra. Dessutom har de ju inga problem med dessa. Tvärtom, de har haft en bra relation med just World Central Kitchen. 

Jag tror snarare att de har fått någon "information"  om att det skulle finnas Hamas i just dessa bilar. Det är inte nytt att Hamas ofta använder sig av bilar som de kan vara säkra på att Israel INTE attackerar. Så som ambulansbilar, som de har använt tidigare. 
    Om relationen med Wck är så bra varför säger organisationens grundare att Israel attackerade dem medvetet och metodiskt? Jag bara undrar.
Svar på tråden Gaza eller Israel?