• RahRah

Gaza eller Israel?

🇵🇸 & 🇮🇱 

Vems  ?sida? står du på och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-22 18:40:19 följande:
    Du skrev att döda palestinska barn var egentligen sminkade dockor. Det tycker jag var mycket lågt tom från dig. 

Israel säger att de TROR att de dödat ca 2000 terrorister. Som vanligt, INGA BEVIS. 18 000 oskyldiga civila har dödats. Man räknar inte stridande i det här fallet. Ca 8000 är barn. Antal döda är egentligen mycket högre. Tusentals människor ligger fortfarande begravda under rasmassorna.
    Ingen har sagt sminkade dockor. Jag har sagt att det såg ut som om det barnet som fanns med i jag tror det var en grej av Amnesty som du ställde in, att DET barnet hade lite väl mycket färg i ansiktet, rosa kinder, såg lite ut som puder - logiska slutsatsen - det ser ut som smink. Döda människor är bleka, de har inte rosa kinder. 

Och du förfalskar siffrorna här. Israels talsman Eylon Levy sa 7000, inte 2000. Och det har jag också hört av nån från IDF. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-21 21:58:28 följande:

Att använda falska uppgifter är en del av Israels krigsstrategi. Nu är även lögner om halshuggna barn avslöjade. 

www.aljazeera.com/opinions/2023/10/13/watching-the-watchdogs-babies-and-truth-die-together-in-israel-palestine

Tro mig.... halshuggningar är ingenting mot det som de journalisterna har vittnat om, som har sett filmerna. Jag vill egentligen inte gå in på detaljer. De kanske rentav sa "halshuggningar" för att de inte orkade förklara hemskheterna.

Och om du läser artikeln ORDENTLIGT, så står det ju faktiskt inte att inga hemskheter hände, utan man förnekar bara en detalj. 
  • Mentat
    AndreaBD skrev 2023-12-22 23:07:03 följande:
    Tro mig.... halshuggningar är ingenting mot det som de journalisterna har vittnat om, som har sett filmerna. Jag vill egentligen inte gå in på detaljer. De kanske rentav sa "halshuggningar" för att de inte orkade förklara hemskheterna.

Och om du läser artikeln ORDENTLIGT, så står det ju faktiskt inte att inga hemskheter hände, utan man förnekar bara en detalj. 
    Läsförståelse och svenska språkets finare nyanser är inte Faders starka sida, det har vi redan sett exempel på.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-12-22 22:57:54 följande:
    JAG ljuger för att du har hört av EN person att ingen blev halshuggen? Varför skulle jag behöva ge namn? Vad är för namn på personen som skulle ha sagt att man inte kan bevisa det? 

Jag har hört vittnesmålen av journalister som har sett filmen med dokumentationen av 7. Oktober. Ungefär 6 eller 7 journalister har jag hört säga det där med halshuggning. Och från några israeliska politiker. Och en massa andra detaljer. Barn som bränts levande t.ex. 

Jag har också hört två av dessa journalister beskriver en mycket grym scen hur man har dödat en pappa och hans två söner, en i taget. Båda beskrev den här delen i detalj. Då kan man vara HELT säker att det är sant när två personer beskriver det så likt, men ändå inte helt identiskt.
    Precis som jag trodde. Inga som helst bevis. Bara rena lögner och propaganda.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-12-22 23:02:25 följande:
    Ingen har sagt sminkade dockor. Jag har sagt att det såg ut som om det barnet som fanns med i jag tror det var en grej av Amnesty som du ställde in, att DET barnet hade lite väl mycket färg i ansiktet, rosa kinder, såg lite ut som puder - logiska slutsatsen - det ser ut som smink. Döda människor är bleka, de har inte rosa kinder. 

Och du förfalskar siffrorna här. Israels talsman Eylon Levy sa 7000, inte 2000. Och det har jag också hört av nån från IDF. 
    För det första ljuger du. Du skrev inte alls så förra gången. Och den här gången förstår du väl att du säger mot dig själv?! Först säger du "ingen har sagt sminkade dockor" men sedan beskriver precis motsatsen, dvs att de döda palestinska barn inte var döda utan sminkade. Skillnaden är att du förra gången beskrev bilderna som att det var bilder på sminkade dockor.

Det är så lågt att du gör så. Jag har märkt att nästan alla israelvänner ljuger mer eller mindre.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-12-22 23:07:03 följande:

Inga bevis finns. Du sprider lögner.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-12-23 11:12:58 följande:

Det är alltid intressant att läsa bra analyser av folk som kommer från den delen av världen och som själva är muslimer. De har ibland en djupare förståelse av det som händer. Här en bra artikel om hur Hamas manipulera även folk i västvärlden.

www.gp.se/ledare/gastkronika/sa-manipulerar-hamas-demonstranter-i-vast.c082eb3b-98b8-42d9-8920-1e2ceb28193d

Det är alltid intressant att höra smarta intelektuella judar, proffesorer, som ger en objektiv analys av Israel.

• Anonym (Fader)
    Mentat skrev 2023-12-23 07:37:04 följande:
    Läsförståelse och svenska språkets finare nyanser är inte Faders starka sida, det har vi redan sett exempel på.
    😂🤣😂  Det är så lågt och omoget. Ni kan inte parera mig och då går ni till person angrepp. Argumentera istället. Om ni kan.
  • Mentat
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-24 20:05:08 följande:
    😂🤣😂  Det är så lågt och omoget. Ni kan inte parera mig och då går ni till person angrepp. Argumentera istället. Om ni kan.
    Vad det handlade om var alltså att du inte hade förstått innebörden i en enkel mening och med det som grundval gick ut och kallade AndreaBD lögnare. 

Den vars oförmåga till argumentation avslöjades var inte jag. Det var ett kontaterande.
Svar på tråden Gaza eller Israel?