• Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

• Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • HeiHei

Till en viss del förstår jag TS, skrämmande att några här klankar ner en hobby som larvigt eller spelmissbruk.
    Jag själv har datorspel och MTG som hobby men samspelar de med att vara förälder och make.
    Jag jobbar och har tid för min familj samt tid för mina hobbyer.

Något har hänt tror jag som gör att TS barn blivit omplacerat, kan inte säga mer då TS valt att inte i detalj valt att ange orsaken.

• EpicF
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 13:53:07 följande:
    Du som har SÅ mycket svar på allt och allt som rör allt med soc

SVARA DÅ PÅ VARFÖR DOM ANVÄNDE GAMLA UTREDNINGAR I DOMSTOLEN PÅ UTREDNINGAR SOM BLIVIT ÅTGÄRDADE OCH NERLAGDA???????????? 

NÄR SKA DOM UPPDATERA DETTA JÄVLA LVU DÅ, EFTER 30 ÅR TILL NÄR DEN PASSERAT 60 ÅRS JUBILEUM?????
    Att de använder gamla utredning kan bero på att de fortfarande var aktuella sett till helheten av situationen. 

Men varför frågar du inte ditt ombud? H*n kan nog förklara allt för dig på en nivå som passar dig. 
  • EpicF
    Anonym (Kl) skrev 2023-11-15 16:31:30 följande:
    Det är väl inte barnets Nintendo?
    Jag vet inte vems nintendo det (och jag bryr mig inte heller), utan jag svarade på Soc ville hämta nintendot. 
  • EpicF

HeiHei: Om ens honby-spelade övergår i missbruk i så står grad att man inte kan se till sitt barns bästa så det absolut inte normalt. Att sedan få sitt barn omhändertagen ovanpå det är inte heller normalt. 

• Anonym (Erfaren)
    EpicF skrev 2023-11-16 15:39:49 följande:

HeiHei: Om ens honby-spelade övergår i missbruk i så står grad att man inte kan se till sitt barns bästa så det absolut inte normalt. Att sedan få sitt barn omhändertagen ovanpå det är inte heller normalt. 

Fast nu vet vi ju inte varför barnet togs av soc.
  • Agda90
    Anonym (Erfaren) skrev 2023-11-16 15:47:16 följande:
    Fast nu vet vi ju inte varför barnet togs av soc.
    Vi vet det som TS har valt att dela med sig av. En anledning var att TS la ansvar och/eller krav på barnet att utöva sport och det andra var att TS inte kunde hjälpa barnet till bättre livsvanor för att börja gå ner i vikt. 

Sen finns det säkert massor som TS inte har tagit med eftersom det har varit ett par vändor med soc tidigare. 
  • Anonym (Erfaren)
    Agda90 skrev 2023-11-16 15:50:29 följande:
    Vi vet det som TS har valt att dela med sig av. En anledning var att TS la ansvar och/eller krav på barnet att utöva sport och det andra var att TS inte kunde hjälpa barnet till bättre livsvanor för att börja gå ner i vikt. 

Sen finns det säkert massor som TS inte har tagit med eftersom det har varit ett par vändor med soc tidigare. 
    Ok, jag får nog ta och läsa igenom allt ts skrivit igen.
    Det är så mycket blaj och ilska så att jag bara skummat mycket.

Jag har frågat ts vad som var anledningen men fick inget svar.
  • Anonym (d)

Det blir såhär i varje tråd, "TS" är inte intresserad av råd. "Barnet" kommer fortsätta vara omhändertagen.

• Anonym (Erfaren)
    Anonym (d) skrev 2023-11-16 16:01:04 följande:

Det blir såhär i varje tråd, "TS" är inte intresserad av råd. "Barnet" kommer fortsätta vara omhändertagen.

Blir nog lätt så när "råden" istället övergår till påhopp och kritik över sånt icke insatta inte vet ett skvatt om.
  • Anonym (Anonym signatur)

Asså jag själv är en ensamstående förälder och ung och både jag och mitt barn är soc placerade i samma hem, lite ovanligt vet jag hahah. MEN hur du uttrycker dig i tråden och istället för att ta emot kritik som en vuxen och försöka tänka igenom vad har gått fel? vad hade jag kunnat göra bättre? det kanske var bäst att en annan varm stabil familj tar hand om mitt barn. Jag hade aldrig tvekat att låta min son va hos en bra stabil familj, ifall mitt liv va kaous och jag fick min son att må dåligt och jag är inte bra på att ha tålamod och peppa mitt barn, som t.ex du verkar ha lite brist på att ha en  konversation utan att du flippar ut och attackerar på en gång och hamnar i försvars inställning? Du kanske har mycket att jobba på dig själv och ta hand om dig och för ditt egna barns bästa,  så kanske om några år och du är stabilare med ett jobb och kanske har gått på terapi och arbetat på dig själv och kanske inte få utbrott så enkelt? Säger inte att du är hemsk och blabla, menar ba att för Ens barns skull är det bästa man kan göra och även för en själv att man jobbar på trauman eller gamla  sår eller nått du stör dig på? 

Ingen förälder kan tvinga sitt barn att börja på en sport såklart! MEN man kan alltid stötta den och peppa den för ditt barn kommer att härma av från dig och dina rutiner och hur du reglerar känslor💁🏻?♀️ Du är hans förebild. Så om du påstår att du har ett så bra liv och gör massor med aktiviteter och allt går bra, så hade soc aldrig behövt rycka in? om soc skulle placera alla barn som är ( lite) överviktiga så hade, det blivit en stor grej. Låter mer som att du försöker peka att dem är onda istället för att tänka vad du har gjort för fel. Vet att ensam livet med ett barn inte är enkelt men se det här som en möjlighet och en väg där du kan bevisa soc att du kan klara av föräldrar jobbet i framtiden och även för din son.

Det krävs en hel del för att ett barn ska bli soc placerad och det är inte soc som själva soc anmäler barnet, då är det ju fler som har soc anmält och jag tror inte att alla skrev ?aa hans son är överviktig, ni måste ta honom? det måste va djupare än så. Tror även att alla som läser det du skriver i gruppen kan förstå att du inte  är stabil och du har nått psykisk problem 
    ( Inget fel att ha psykiska problem! Det är helllt normalt och du kanske har haft ett tufft förflutet! Som ingen kan döma dig för :) Men däremot kan du göra det bästa nu och prioritera ditt barn till 100% ge han spelet och straffa inte han, för dina olösta problem. 

va den föräldern du själv önskar att du hade🙂 och sen dubbla det ett par gånger! Jag tror att du kan va en underbar människa, med ett gott hjärta,  men på ditt agerande så visar det trauman respons och svårt förflutet med oläkta sår, Även dålig självkänsla, jag attackerar inte dig, jag försöker ba ge dig en annan vinkel på det hela och hjälpa dig. lycka Till! 

Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..