• Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

• Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 10:25:14 följande:
    Mitt spelande har varit mer passivt på senare tid, så anta att mitt barn är omplacerat pga mitt MTG spelande är lite att ta i fantasin.
    Och de var nämligen tänkt att min bror skulle sitta med mitt barn i samma lokal och spela typ Nintendo switch för en ca 40- 50 :- / Timmen.
    Varför placerades ditt barn öht?
  • Anonym (Kl)
    EpicF skrev 2023-11-14 17:47:59 följande:
    Soc ska ge nintendot till ts barn som är placerat i familjehem för att ts inte klarar av sitt föräldraskap. 
    Det är väl inte barnets Nintendo?
  • Anonym (Erfaren)

Har det framkommit hur gammalt barnet är?

• Anonym (inget)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 11:35:25 följande:
    Jag har läst ut alla böcker jag har, minnet är för FÄRSKT för att jag ska börja om från början.
    Gym?? kommer aldrig på fråga, På tok för dyrt för en arbetslös man med usel A-kassa. Gym kulturen idag är skunk. Kommer ALDRIG gå dit.
    Snegla på en kvinna idag som gör sitt jävla gym pass och ska filma samtidigt är man näst intill automatiskt ett svin.
    Då har du ju massor av tid att söka jobb på istället för att spela spel. Hur lyckas man ens få sitt barn taget från soc?
  • Anonym (inget)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 12:50:23 följande:
    NI ÄR JU 2, JAG ÄR HELT ENSAM VARS FAN SKA JAG SKRIVA DE FÖR ATT DE SKA SYNAS?????????

JAG SKA ALLTSÅ MOT MITT BARNS VILJA TVINGA HEN ATT BÖRJA NÅGON SPORT???? 

ÄR DE DEN FRAMTIDEN SOM SKA INSTALLERAS I UNGDOMARNA, DE SKA VARA AKTIVITETER VIA TVÅNG???
    Ta en långpromenad varje dag och ändra kosten, man behöver inte sporta
  • FruTe

Stackars barn! Så som du skriver och beter dig i tråden TS så verkar det betydligt bättre för barnet att bo någon annanstans. Sluta snacka om dina jävla tv-spel, vem bryr sig om tv-spel i en sån här situation? Du verkar inte direkt lämplig som förälder.

• Anonym (Kim)

Det blir ju bara värre det här. Ingenting om att borsta upp sitt liv och bli en riktig förälder. Vilken tur det finns hjältar som tar vid när barn far illa. Skulle antagligen behövt ske flera år tidigare. Tragiskt. Djupt tragiskt Den stora insatsen en promenad som skapade herrejösses stora blåsor. Ännu en anledning till att slacka. 

Jodå jag pratar hyfsad Na?vi. Rätt ful i munnen när jag behöver. 
    Oeru syaw Nikti 

Ngal si Tsahayluti nantangyä tximru 
    Txanfwingtu, kurkung, vonvä. 

• Anonym (Flele)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-11-14 09:45:14 följande:
    Alla kommer att tro att du försöker trotsa reglerna. Detta även om du brukar hänga i spelhallen.

För att citera Cicero:
    "Det räcker inte med att besitta sanningen, du måste besitta den sannolika sanningen".
    Det är ju du som fått ditt barn omhändertaget, men du tycker ändå att du kan ifrågasätta samhället och världen? Titta på dig själv till att börja med?
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Flele) skrev 2023-11-15 18:46:12 följande:
    Det är ju du som fått ditt barn omhändertaget, men du tycker ändå att du kan ifrågasätta samhället och världen? Titta på dig själv till att börja med?
    Fast nu var det inte "Casanova" som fått sitt barn omhändertaget.
  • Anonym (Flele)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 10:21:12 följande:
    Jag kommer enligt dom på sista mötet inte att få tillbaka mitt barn.
    Uppdaterade dom LVU när du jobbade eller är de som folk säger att de inte är uppdaterat på 20- 30 år?
    Larvigt spel? - Skaparna har nog mer framgång och entreprenörskap än vad du har, men om du tycker att de är så larvigt tycker jag att du kan skapa ett nytt spel som inte är larvigt, eller är du en spelhatare, spel är satans skapelse?
    Jag förstår beslutet att du inte får tillbaka vårdnaden. 
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..