• Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

• Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • EpicF

Ts: Och varför ska de andra barnen göra egna profiler? 

Ja, slits gör det oavsett vem som använder det. Varför ska du ha nytt minneskort? 

• EpicF

Anonym (Kim): Ts kan aldrig kalla sig mamma och har aldrig kunnat heller då han är en man (eller iallfall manligt kön) och då är pappa (på papperet iallafall). 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 10:40:05 följande:
    Det blir i slutändan JAG som kommer få lägga ut pengar på eventuella Slitage reparationer, och minneskort om deras barn också ska spela på de och göra egna profiler. 
    Det känns som att du fokuserar på småsaker såsom ett tv-spel när ditt barn har farit illa och måste omplaceras. Lägg ner striden om leksaker och försök att tänka lite större. 

Om du skickar med barnet tv-spelet ser jag inte hur du skulle behöva betala reparationer mm. Det är ju familjehemmet som får pengar för att ta hand om ditt barn inklusive reparation av leksaker och annat. Du kommer inte behöva fixa minneskort om du inte ens har spelet. Det får de fixa. 

Du kan köpa ett annat spel så småningom till dig själv. 
  • Anonym (Lumlumi)
    Mrs Moneybags skrev 2023-11-15 11:01:48 följande:
    Det känns som att du fokuserar på småsaker såsom ett tv-spel när ditt barn har farit illa och måste omplaceras. Lägg ner striden om leksaker och försök att tänka lite större. 

Om du skickar med barnet tv-spelet ser jag inte hur du skulle behöva betala reparationer mm. Det är ju familjehemmet som får pengar för att ta hand om ditt barn inklusive reparation av leksaker och annat. Du kommer inte behöva fixa minneskort om du inte ens har spelet. Det får de fixa. 

Du kan köpa ett annat spel så småningom till dig själv. 
    Ja men låt dom ta de då, kan dom samtidigt ta datorn min som mitt barn ibland lånar för att spela roblox, mitt barn tycker ju också om bilen våran, då kan dom ju ta den också, katten kan dom ju då också ta, gillar att se youtube på tv, då kan dom ju ta tv:n när dom ändå plockar grejer..
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-15 10:58:17 följande:

Ts: Och varför ska de andra barnen göra egna profiler? 

Ja, slits gör det oavsett vem som använder det. Varför ska du ha nytt minneskort? 

Duh...??? Det finns inte något integrerat minne i en vanlig Nintendo Switch.
    Profiler och sparade spel tar minnesplats Duh!! Artard!!!
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 11:12:37 följande:
    Ja men låt dom ta de då, kan dom samtidigt ta datorn min som mitt barn ibland lånar för att spela roblox, mitt barn tycker ju också om bilen våran, då kan dom ju ta den också, katten kan dom ju då också ta, gillar att se youtube på tv, då kan dom ju ta tv:n när dom ändå plockar grejer..
    Ja, jag tycker absolut du ska låta ditt barn få spelet. Försök vara lite samarbetsvillig och sätta barnet före dig själv. 
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 11:14:34 följande:
    Är det ditt sätt att kalla någon för retard? 
  • EpicF
    Du behöver fortfarande inte något nytt minneskort. Och det behövs inte heller görs nya profiler. 

Du fokuserar på helt fel saker. Fokusera på relationen till ditt barn och ditt barns välmående istället för ett jävla skitspel. Och ta itu med ditt spelmissbruk! 

Och nej, jag är ingen en artard (ja, jag vet vad det betyder...)
  • Anonym (Tråkiga mamman)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 11:12:37 följande:
    Men ge dig, har du gjort något vettigt idag?
    Promenerat, joggat, gymmet?
    Läst på om hur myndigheterna är organiserade?
    Jobbat på din vuxenroll?
    Sökt jobb?
    Förbättrat ditt CV?
    Volontärarbete?
    Bakat bröd?
    Eller är det bara navelskådande?
  • Anonym (Erfaren)
    Då uttrycker du det tydligt till både soc och familjehemmet att det bara är ditt barn som får använda spelet.
    Det kan du begära skriftligt på.

Har inte haft tid att läsa hela tråden men ska göra det efter jobbet och kommer högst sannolikt att återkomma.

Har erfarenhet av både soc och familjehem, dock inte direkt negativa. Därav måste jag läsa allt du skrivit innan jag kan kommentera vidare.
  • Agda90
    Barn omhändertas för att en förälder inte kan tillgodose barnets basala behov och omvårdnad. Du har i den här tråden bevisat gång på gång att soc agerade helt korrekt!
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..