• Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

• Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • EpicF

Abknym (Erfaren): Nej, vi vet inte varför barnet omhändertogs. Men om läser tråden så ser man att ts prioriterar sitt spelande före sitt barns välmående. Pratar tull och med om att socialen ska betala hyra för nintendot som kan bidra till barnet välmående. Bara det säger mycket.

• HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 15:39:49 följande:

HeiHei: Om ens honby-spelade övergår i missbruk i så står grad att man inte kan se till sitt barns bästa så det absolut inte normalt. Att sedan få sitt barn omhändertagen ovanpå det är inte heller normalt. 

Vet vi ens om att TS hobbyer har övergått till missbruk då?
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-16 16:44:46 följande:
    Vet vi ens om att TS hobbyer har övergått till missbruk då?
    Utifrån tråden att döma så är det missbruk eller nära ett missbruk. 
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 16:50:14 följande:
    Utifrån tråden att döma så är det missbruk eller nära ett missbruk. 
    Och vad har du för erfarenhet eller utbildning så att du kan gissa dig fram till det? Eller är de bara din egen slutsats?

TS har ju ännu inte skrivit om vilka punkter som gjorde att socialen valde att ingripa att ta barnet eller hur?
    Blir svårt då för vi "vanliga" svenssons att ge oss en ärlig version av det hela.

TS kanske hade kunnat lugna ner sig och kanske lagt ut en bit av utredningen eller domen så vi får veta exakt varför barnet blev omplacerat!!
    De går ju ändra namn om TS inte vill lämna ut sådant.
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-16 16:56:17 följande:
    Och vad har du för erfarenhet eller utbildning så att du kan gissa dig fram till det? Eller är de bara din egen slutsats?

TS har ju ännu inte skrivit om vilka punkter som gjorde att socialen valde att ingripa att ta barnet eller hur?
    Blir svårt då för vi "vanliga" svenssons att ge oss en ärlig version av det hela.

TS kanske hade kunnat lugna ner sig och kanske lagt ut en bit av utredningen eller domen så vi får veta exakt varför barnet blev omplacerat!!
    De går ju ändra namn om TS inte vill lämna ut sådant.
    Varför undrar du? 

Läs tråden istället så ser du. 

Varför barnet är omhändertagen är dock irrelevant. Det är relevant är att ts prioriterar bla spel istället för att skapa en relation till sitt barn, jobba på sitt föräldrarkspa och då gå föräldrskurser som bla Socialen erbjuder, prioritera sitt barns välmående och prioriterar att göra allt för att få tillbaka sitt barn. Detta struntar han i.

Istållet sitter han på familjeliv och uttrycker hat mot kvinnor, Socialen och allt och alla. Och förolämpar folk med ett hittepå-fantasy-språk. Och pratar om att han inte får spela för att soc ska ta hans nintedo. 

Och han skulle också på ex-frun som drog och stt soc drar upp gamla utredningar. Vilket innebär att det inte är första gången han har haft med soc att göra i förhållande till sitt barn. 

Tycker du det låter som en normalt funtad person?
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 17:05:51 följande:
    Varför undrar du? 

Läs tråden istället så ser du. 

Varför barnet är omhändertagen är dock irrelevant. Det är relevant är att ts prioriterar bla spel istället för att skapa en relation till sitt barn, jobba på sitt föräldrarkspa och då gå föräldrskurser som bla Socialen erbjuder, prioritera sitt barns välmående och prioriterar att göra allt för att få tillbaka sitt barn. Detta struntar han i.

Istållet sitter han på familjeliv och uttrycker hat mot kvinnor, Socialen och allt och alla. Och förolämpar folk med ett hittepå-fantasy-språk. Och pratar om att han inte får spela för att soc ska ta hans nintedo. 

Och han skulle också på ex-frun som drog och stt soc drar upp gamla utredningar. Vilket innebär att det inte är första gången han har haft med soc att göra i förhållande till sitt barn. 

Tycker du det låter som en normalt funtad person?
    Tyvärr är jag inte en Psykolog så jag kan inte svara på din fråga om TS är funtad eller inte.
    Jag har suttit och läst hela tråden med alla svar, tycker att de saknas information då de verkar vara luckor lite här och där med information.
    Jag kan ha missat något, har TS nämnt om han fått erbjudande av socialen om föräldrakurser?
  • Anonym (d)
    Anonym (Erfaren) skrev 2023-11-16 16:04:22 följande:
    Blir nog lätt så när "råden" istället övergår till påhopp och kritik över sånt icke insatta inte vet ett skvatt om.
    "TS" vill inte kommunicera vilket är visserligen klassiskt... Det blir aldrig något vettigt av dessa trådar. Tråden blir vad man gör den till. Alla trådarna blir som denna och tas sedan över av gnabbarna som kan diskutera ett ord i hundra inlägg eller göra enormt djupa analyser om missbruk för att någon vill ha kvar sin spelkonsol.  Allt medans... ja.
  • EpicF

HeiHei: Jag frågade vad du tyckte. Även om du är psykolog så kan du ha en åsikt om du anser att ts är normalt funtad. Dvs om ts verkar vara en normal person. 
    Man behöver inte vara psykolog för att komma fram till om någon verkar vara normal eller inte... 

• Anonym (Tragiskt)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 08:01:48 följande:
    Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

läst alla ts svar och tackar välfärdssverige som hjälper detta stackars barn från denne förälder, nu har barnet större möjlighet till en bättre och ljusare framtid. om du nu har en dotter som du insinuerar om, så kan hon inte mått bra med en fadersgestalt med den kvinnosyn du påvisar i dina svar. Eller som ser sitt eget behov av ett dumt tidslösande konsolspel vara viktigare än barnets behov. Tänk att vara ett barn och ha en förälder som väljer en konsol över sig. Det är sorgligt. Riktigt jävla sorgligt. 
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 17:45:04 följande:

HeiHei: Jag frågade vad du tyckte. Även om du är psykolog så kan du ha en åsikt om du anser att ts är normalt funtad. Dvs om ts verkar vara en normal person. 
    Man behöver inte vara psykolog för att komma fram till om någon verkar vara normal eller inte... 

Då läste du nog fel, jag sa att jag inte var psykolog.

"Om du har betett sig här tidigare föraråe jag varför ditt ex lämnade dig. Däremot borde hon ha tagit med sig barnet."

Detta skrev du tidigare och jag tycker att de var onödigt skrivet av dig, vi kan inte veta hur deras skilsmässa gick och vad orsaken var.
    Eftersom TS sagt att hon numera är försvunnen och inte har kontakt, då har vi dilemmat att inte höra hennes version av TS.
    Så på de du skrev tycker jag att du tagit lite förhastade slutsatser. 
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..