• Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

• Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • Anonym (X)
    HeiHei skrev 2023-11-16 21:22:47 följande:
    Ska du ha bildbevis nu också?
    Hur skulle en bild (av vad?) bevisa det?
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-16 17:14:09 följande:
    Tyvärr är jag inte en Psykolog så jag kan inte svara på din fråga om TS är funtad eller inte.
    Jag har suttit och läst hela tråden med alla svar, tycker att de saknas information då de verkar vara luckor lite här och där med information.
    Jag kan ha missat något, har TS nämnt om han fått erbjudande av socialen om föräldrakurser?
    Det behöver han inte göra. Det brukar vara ett krav från soc ganska tidigt i utredningarna. Har det gått till domstol så har man provat allt!
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-16 18:15:58 följande:
    Då kanske jag har fått dig att förstå att jag väljer att inte dra slutsatser när jag inte har hela historien.?
    Så om du se ett ban fara illa vänder du ryggen till för att du inte vet hela historien?

Soc "tar" inte barn för skojs skull. 
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-16 19:05:43 följande:
    Men de jag tror TS menade är att man kan inte gå ner i vikt på några dagar.
    Har själv haft problem med övervikt när jag var yngre och de tog mig ca 6 månader att börja se resultat.
    Vilket ansvar har TS lagt på barnet?
    Nu har du ju en åsikt!
    Och den baserar du på lika bristfällig information som du anser att vi andra har gjort!

Ja, det tar tid att gå ner i vikt. Men det tar ungefär en vecka att lägga om matsedeln och matinköpen och DET visar att man vill. TS har inte gjort något sken alls av att ha lyft ett finger för att det ska hända. 
  • HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 08:37:41 följande:
    Nu har du ju en åsikt!
    Och den baserar du på lika bristfällig information som du anser att vi andra har gjort!

Ja, det tar tid att gå ner i vikt. Men det tar ungefär en vecka att lägga om matsedeln och matinköpen och DET visar att man vill. TS har inte gjort något sken alls av att ha lyft ett finger för att det ska hända. 

Jag kan lägga EN åsikt iaf om att FL kan ta denna tråd och eliminera den då dom flesta verkar inte vilja hålla vänlig ton och trycker ner TS lite onödigt.
    Vid vänligare kommentarer tror jag säkert att TS hade öppnat sig mer om situationen.
    Om du nu jobbat tidigare inom soc som du skrivit tidigare kanske du inte skulle ha varit så otrevlig och kalla en hobby för ett larvigt spel och be TS växa upp.
    Jag spelar samma kortspel som TS, håller dessutom på att lära upp min äldsta son i spelreglerna och hur man spelar, då är jag också larvig.

Sluta vara så "tantig" Ingen har väl kallat dina hobbyer för larviga eller?
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 10:53:50 följande:

Jag kan lägga EN åsikt iaf om att FL kan ta denna tråd och eliminera den då dom flesta verkar inte vilja hålla vänlig ton och trycker ner TS lite onödigt.
    Vid vänligare kommentarer tror jag säkert att TS hade öppnat sig mer om situationen.
    Om du nu jobbat tidigare inom soc som du skrivit tidigare kanske du inte skulle ha varit så otrevlig och kalla en hobby för ett larvigt spel och be TS växa upp.
    Jag spelar samma kortspel som TS, håller dessutom på att lära upp min äldsta son i spelreglerna och hur man spelar, då är jag också larvig.

De flesta inte verkar vilja hålla vänlig ton? 

Har du ens läst tråden? Den som inte håller vänlig ton i tråden är ts. Ts är också den som kommer med personangrepp, kallar mig för prostituerad på ett fanasy-språk. Svarar inte på frågor och vill inte ha någon hjälp. Har fått massa tips av vad han kan göra, men väljer att ignorera de tipsen. 

Och jo, när man prioriterar ett spel framför sitt barn så blir det en löjligt hobby och man bör absolut växa upp. 
  • Anonym (Cricket)

Ts bemöttes vänligt i början av tråden men valde att läsa allt som kritik mot hans hobby (som många av oss delar) så vänlighet funkade inte heller.
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 11:00:34 följande:
    De flesta inte verkar vilja hålla vänlig ton? 

Har du ens läst tråden? Den som inte håller vänlig ton i tråden är ts. Ts är också den som kommer med personangrepp, kallar mig för prostituerad på ett fanasy-språk. Svarar inte på frågor och vill inte ha någon hjälp. Har fått massa tips av vad han kan göra, men väljer att ignorera de tipsen. 

Och jo, när man prioriterar ett spel framför sitt barn så blir det en löjligt hobby och man bör absolut växa upp. 
    När sa TS att MTG var viktigare än sitt barn när han knappt enligt TS själv spelat mer passivt?
    Jag har spelat MTG sen starten 1993 aktivt och aldrig tagit avbrott, Vet inte när TS beslöt sig att starta. Så då har jag alltså en löjlig hobby enligt dig?
  • Agda90

Om man låter spelet gå före att vara en närvarande förälder som ser sitt barns bästa så ja, då är spel larviga och du kan kalla mig för tant, tom kärring, utan några citattecken för jag står fast vid min åsikt.

TS fick bra råd i början, eller har du missat att det första jag skrev var att han skulle ta kontakt med handläggare på soc?
    Men istället för att ta till sig råden gick TS om som en ångvält om sitt kvinnoförakt och hur han skulle ta hyra för sitt Nintendo. 

Jag skrev att jag har jobbat inom soc, inte att jag har arbetat som handläggare och jag väger inte mina ord på en guldvåg när föräldrar behandlar sina barn som skit
  • EpicF

HeiHei: Om du prioriterar din hobby/spelade över ditt barn så blir det löjligt. Och tragiskt. 

Men sån generellt så tycker jag personligen att spel-hobby är löjligt oavsett vad för spel. 

Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..