• Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

• Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • Anonym (?)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 13:53:07 följande:
    Du som har SÅ mycket svar på allt och allt som rör allt med soc

SVARA DÅ PÅ VARFÖR DOM ANVÄNDE GAMLA UTREDNINGAR I DOMSTOLEN PÅ UTREDNINGAR SOM BLIVIT ÅTGÄRDADE OCH NERLAGDA???????????? 

NÄR SKA DOM UPPDATERA DETTA JÄVLA LVU DÅ, EFTER 30 ÅR TILL NÄR DEN PASSERAT 60 ÅRS JUBILEUM?????
    Nej, det behövs inte. När barnet fyller 18 blir det inget LVU längre
  • Agda90
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 13:53:07 följande:
    Du som har SÅ mycket svar på allt och allt som rör allt med soc

SVARA DÅ PÅ VARFÖR DOM ANVÄNDE GAMLA UTREDNINGAR I DOMSTOLEN PÅ UTREDNINGAR SOM BLIVIT ÅTGÄRDADE OCH NERLAGDA???????????? 

NÄR SKA DOM UPPDATERA DETTA JÄVLA LVU DÅ, EFTER 30 ÅR TILL NÄR DEN PASSERAT 60 ÅRS JUBILEUM?????
    Jag bryr mig inte om vad de har använt eller inte. Jag svarar på det jag har läst här. Någon som påstår sig vara vuxen som inte ens kan se till sitt barns bästa och lämna över en spelkonsol för att barnet ska ha det bra, en person som beter sig omoget, hatar kvinnor och babblar rappakalja på ett påhittat språk och som prioriterar spel framför att återuppbygga relationen till sitt barn för att få tillbaka vårdnaden om barnet. Och ej att förglömma, som inte är kapabel att intressera sitt barn för ett hälsosamt liv. Och just, saknar intresse för att gå föräldrarkurser för att bli en bättre förälder. 

Jag tror att jag har summerat allt som du har skrivit i den här tråden gällande ditt barn
  • Anonym (Pia)
    Agda90 skrev 2023-11-14 10:08:06 följande:
    Jag har jobbat på soc, inte som sockärring men nära nog. En fråga ,vill du ha tillbaka ditt barn?
    Om ja då är det för sjutton viktigare att samarbeta med soc och familjehemmet än att spela något larvigt spel!
    Väx upp!
    Sant! Tänkte det att en spelhall kan man väl låta bli att gå till. Välj ett cafe istället.
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-15 14:12:30 följande:
    Jag bryr mig inte om vad de har använt eller inte. Jag svarar på det jag har läst här. Någon som påstår sig vara vuxen som inte ens kan se till sitt barns bästa och lämna över en spelkonsol för att barnet ska ha det bra, en person som beter sig omoget, hatar kvinnor och babblar rappakalja på ett påhittat språk och som prioriterar spel framför att återuppbygga relationen till sitt barn för att få tillbaka vårdnaden om barnet. Och ej att förglömma, som inte är kapabel att intressera sitt barn för ett hälsosamt liv. Och just, saknar intresse för att gå föräldrarkurser för att bli en bättre förälder. 

Jag tror att jag har summerat allt som du har skrivit i den här tråden gällande ditt barn
    F O 
  • Anonym (Lumlumi)
    Anonym (Pia) skrev 2023-11-15 14:18:31 följande:
    Sant! Tänkte det att en spelhall kan man väl låta bli att gå till. Välj ett cafe istället.
    De är också ett cafe.
  • Agda90
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 14:20:11 följande:
    F O 
    Alltså jag kan franska, tyska, spanska, engelska, polska utöver svenska men ditt hittepåspråk kan jag inte och tänker inte lära mig heller. Så vill du ha något sagt ta det på svenska eller knip käft!
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-15 14:26:40 följande:
    Alltså jag kan franska, tyska, spanska, engelska, polska utöver svenska men ditt hittepåspråk kan jag inte och tänker inte lära mig heller. Så vill du ha något sagt ta det på svenska eller knip käft!
    Sen när blev F O ett hittepå språk? Det är en förkortning!

Du får rätta mig om jag har fel, men jag får vibbar av dig som anti allt som inte har med svenska dokumentärer att göra och tycker att all form av filmsvåld, sci-fi, fantasy, krig, anime är porr, och andra typer av utländsk eller hittepå figurer är idiotiskt slöseri med tid.
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-15 14:26:40 följande:
    Sen skiter jag fullständigt om du är en polyglott eller inte.
  • Anonym (SA)

Det verkar som TS har en psykisk störning eller sjukdom, så det är ingen idé att försöka övertyga eller tala om vad TS borde göra. Det är uppenbarligen bra att TS inte längre har hand om sitt barn och utifrån inlägg här är det tveksamt om arbete är realistiskt. Förhoppningsvis får TS hjälp och behandling via vård och andra stödinsatser och barnet får fortsatt omsorg i en trygg miljö. 

• Anonym (Erfaren)
    Agda90 skrev 2023-11-15 11:21:07 följande:
    Barn omhändertas för att en förälder inte kan tillgodose barnets basala behov och omvårdnad. Du har i den här tråden bevisat gång på gång att soc agerade helt korrekt!
    Det kan även bero på annat.
    Äldre barn (tonåringar) kan omhändertas pga sitt eget leverne.
    Anonym (?) skrev 2023-11-15 14:02:32 följande:
    Nej, det behövs inte. När barnet fyller 18 blir det inget LVU längre
    Vilket kan förlängas till 21 om det beror på det jag skrev här ovanför.
    Anonym (Pia) skrev 2023-11-15 14:18:31 följande:
    Man har rätt att vistas i samhället även om man har barn placerade om inget annat skriftligt beslutats.
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..