• Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

• Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-14 17:47:59 följande:
    Soc ska ge nintendot till ts barn som är placerat i familjehem för att ts inte klarar av sitt föräldraskap. 
    Du tycker alltså dom bara ska komma förbi mig och plocka de då???
  • EpicF
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 09:40:44 följande:
    Du tycker alltså dom bara ska komma förbi mig och plocka de då???
    Skrev jag det? 

Nej, det gjorde jag inte. Men om din sin vill ha med Nintendot och soc anser att det skulle vara bra för sonens välmående, så är du rätt korkad som inte går med på det. 

Som förälder ska man göra allt för sitt barns välmående. Du gör däremot inte det vilken kan vara en orsak till omhändertagandet. 
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-15 09:48:41 följande:
    Skrev jag det? 

Nej, det gjorde jag inte. Men om din sin vill ha med Nintendot och soc anser att det skulle vara bra för sonens välmående, så är du rätt korkad som inte går med på det. 

Som förälder ska man göra allt för sitt barns välmående. Du gör däremot inte det vilken kan vara en orsak till omhändertagandet. 
    Ska dom ge mitt barn Nintendot, då får dom helt enkelt skriva på ett kontrakt på hyra, för att jag kan inte garantera att dom bara låter mitt barn spela på de och hindrar deras egna barn spela på de.

Och när sa jag att mitt barn var en pojk?
  • EpicF
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 09:53:25 följande:
    Ska dom ge mitt barn Nintendot, då får dom helt enkelt skriva på ett kontrakt på hyra, för att jag kan inte garantera att dom bara låter mitt barn spela på de och hindrar deras egna barn spela på de.

Nej, de gör det inte. Du ger själv ditt barn nintendot för din sons välmående. Socialen är enbart mellanhand för leverans. 

Eller så kan du säkert ta med det vid nästa umgänge. 

Nej, ditt barn kan lika gärna vara en flicka. Men summan blir detsamma, du borde bry dig om ditt barn. 
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-15 10:24:53 följande:
    Nej, de gör det inte. Du ger själv ditt barn nintendot för din sons välmående. Socialen är enbart mellanhand för leverans. 

Eller så kan du säkert ta med det vid nästa umgänge. 

Nej, ditt barn kan lika gärna vara en flicka. Men summan blir detsamma, du borde bry dig om ditt barn. 
    Hur kan jag då vara säker att ENBART mitt barn spelar på de?
  • EpicF
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 10:31:35 följande:
    Om ditt barn vill låna ut spelar så gör h*n det. Så nej, du kan aldrig garantera att bara ditt barn spelar. 

Varför är du så emot ditt barns bästa? 
  • Mrs Moneybags
    Är det här spelet verkligen det viktigaste i ditt liv just nu? 

Eller kan du tänka dig att vara generös och ge ditt barn något kul från ett hem där saker har gått snett så att hen har något positivt från dig med sig? 
  • Anonym (Lumlumi)
    Mrs Moneybags skrev 2023-11-15 10:36:13 följande:
    Är det här spelet verkligen det viktigaste i ditt liv just nu? 

Eller kan du tänka dig att vara generös och ge ditt barn något kul från ett hem där saker har gått snett så att hen har något positivt från dig med sig? 
    Det blir i slutändan JAG som kommer få lägga ut pengar på eventuella Slitage reparationer, och minneskort om deras barn också ska spela på de och göra egna profiler. 
  • Agda90
    Är du så egoistisk att du inte kan unna att ditt barn kanske spelar med andra barn?
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 09:53:25 följande:

Men du är fan i mig inte sann!! Hyra och kontrakt för ett spel? Du är ju inte navlad. Du har förverkat din rätt att kalla dig för mamma. Jäkla tur att socialtjänsten agerat. 
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..