• Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

• Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • HeiHei
    Anonym (K) skrev 2023-11-16 18:55:28 följande:

Ts svar på vad han kan göra mot att barnet är överviktigt var att han inte kan trolla. han sa inget om att han försökt nånting över huvudtaget. 

Du ser inget problem i att en förälder lägger ansvaret på barnet?
    Om barnet inte vill göra läxorna så är det barnets problem och inget pappan ska ta ansvar för?
    om barnet är hemmasittare som inte rör på sig och går upp i vikt så är det barnet som är omöjligt, för pappan kan ju varken trolla eller aktivera sitt barn?

Men de jag tror TS menade är att man kan inte gå ner i vikt på några dagar.
    Har själv haft problem med övervikt när jag var yngre och de tog mig ca 6 månader att börja se resultat.
    Vilket ansvar har TS lagt på barnet?
  • Anonym (K)
    HeiHei skrev 2023-11-16 19:05:43 följande:
    Men de jag tror TS menade är att man kan inte gå ner i vikt på några dagar.
    Har själv haft problem med övervikt när jag var yngre och de tog mig ca 6 månader att börja se resultat.
    Vilket ansvar har TS lagt på barnet?
    Och som de flesta andra tolkade det så hade inte ts gjort nånting för att ändra på matvanor, eller barnets inställning till mat eller liknande utan skyllde bara på att han inte kan trolla bort övervikten på en månad, vilket nog ingen förväntar sig heller, det man kan förvänta sig är att en förälder tar ansvar och försöker förändra situationen. Ts verkar dessutom förringa föräldrautbildningar istället för att ta till sig av råd och tips som finns att få.

Enligt Ts ansåg ju soc att han la ansvaret på barnet för att barnet inte sysslade med nån sport.

Detta var ju bara de 2 punkterna som ts valt att ta med här. Gemensamt för båda är ju att ts inte tar något ansvar för nån av dem. I det ena fallet läggs enligt soc ansvaret på barnet och i det andra så ligger det helt utanför ts ansvar enligt hans egen kommentar om att inte kunna trolla.
  • HeiHei
    Anonym (K) skrev 2023-11-16 19:33:05 följande:
    Och som de flesta andra tolkade det så hade inte ts gjort nånting för att ändra på matvanor, eller barnets inställning till mat eller liknande utan skyllde bara på att han inte kan trolla bort övervikten på en månad, vilket nog ingen förväntar sig heller, det man kan förvänta sig är att en förälder tar ansvar och försöker förändra situationen. Ts verkar dessutom förringa föräldrautbildningar istället för att ta till sig av råd och tips som finns att få.

Enligt Ts ansåg ju soc att han la ansvaret på barnet för att barnet inte sysslade med nån sport.

Detta var ju bara de 2 punkterna som ts valt att ta med här. Gemensamt för båda är ju att ts inte tar något ansvar för nån av dem. I det ena fallet läggs enligt soc ansvaret på barnet och i det andra så ligger det helt utanför ts ansvar enligt hans egen kommentar om att inte kunna trolla.
    I det stora hela har de bedrivits någon form av häxjakt på TS.
    Jag anser att i det stora hela finns de inte bara TS utan de finns 2 parter till vi inte vet något om, Socialens fulla syn på det hela och TS exfru är den 3:e parten vi inte har någon information från, förutom de TS säger om sitt ex.
  • Anonym (K)
    HeiHei skrev 2023-11-16 19:57:25 följande:
    I det stora hela har de bedrivits någon form av häxjakt på TS.
    Jag anser att i det stora hela finns de inte bara TS utan de finns 2 parter till vi inte vet något om, Socialens fulla syn på det hela och TS exfru är den 3:e parten vi inte har någon information från, förutom de TS säger om sitt ex.
    Var får du häxjakt ifrån?

Ja socialens syn på fallet kommer vi inte få och inte exfruns heller, utan det blir ju bara ts ord vi kan utgå ifrån, vad han säger och hur han uttrycker sig om soc och om de som svarar här.

Vet inte om TS svar till vissa här kan leda till avstängning och att det är anledningen till att han inte fortsatt svara?
  • HeiHei
    Anonym (K) skrev 2023-11-16 20:04:05 följande:
    Var får du häxjakt ifrån?

Ja socialens syn på fallet kommer vi inte få och inte exfruns heller, utan det blir ju bara ts ord vi kan utgå ifrån, vad han säger och hur han uttrycker sig om soc och om de som svarar här.

Vet inte om TS svar till vissa här kan leda till avstängning och att det är anledningen till att han inte fortsatt svara?
    Visst kan man bli avstängd ett tag, syrrans ex blev de då han valde mindre fina ord mot någon och någon anmälde.
    Nu kräver jag ju inte att den som anmälde ska erkänna. utan man får väl helt enkelt avvakta och se om TS behagar dyka upp efter avstängningens slut eller om TS bara ignorerar sin tråd istället. 
  • Anonym (W)

Det kanske är du HeiHei som är TS?

• HeiHei
    Anonym (W) skrev 2023-11-16 20:20:36 följande:

Det kanske är du HeiHei som är TS?

Nope, jag är gift och vi har 3 barn tillsammans. vi har ett barn var från tidigare förhållanden och den 3:e fick vi i våras gemensamt. så jag är inte TS.
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-16 20:27:38 följande:
    Nope, jag är gift och vi har 3 barn tillsammans. vi har ett barn var från tidigare förhållanden och den 3:e fick vi i våras gemensamt. så jag är inte TS.
    Det vet vi tekniskt sätt inte. Eller hur? 
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 21:16:47 följande:
    Det vet vi tekniskt sätt inte. Eller hur? 
    Ska du ha bildbevis nu också?
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-16 21:22:47 följande:
    Ska du ha bildbevis nu också?
    Nej, varför skulle jag vilja ha det. Vi får utgå från att du talar sanning. Precis som vi utgår från det ts säger vi drar våra slutsatser och hsr våra åsikter om hans beteende, spelande etc. Även om vi inte vet vad soc säger eller vad hans ex säger. 
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..