• HeiHei

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Till en viss del förstår jag TS, skrämmande att några här klankar ner en hobby som larvigt eller spelmissbruk.
    Jag själv har datorspel och MTG som hobby men samspelar de med att vara förälder och make.
    Jag jobbar och har tid för min familj samt tid för mina hobbyer.

Något har hänt tror jag som gör att TS barn blivit omplacerat, kan inte säga mer då TS valt att inte i detalj valt att ange orsaken.

• HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 15:39:49 följande:

HeiHei: Om ens honby-spelade övergår i missbruk i så står grad att man inte kan se till sitt barns bästa så det absolut inte normalt. Att sedan få sitt barn omhändertagen ovanpå det är inte heller normalt. 

Vet vi ens om att TS hobbyer har övergått till missbruk då?
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 16:50:14 följande:
    Utifrån tråden att döma så är det missbruk eller nära ett missbruk. 
    Och vad har du för erfarenhet eller utbildning så att du kan gissa dig fram till det? Eller är de bara din egen slutsats?

TS har ju ännu inte skrivit om vilka punkter som gjorde att socialen valde att ingripa att ta barnet eller hur?
    Blir svårt då för vi "vanliga" svenssons att ge oss en ärlig version av det hela.

TS kanske hade kunnat lugna ner sig och kanske lagt ut en bit av utredningen eller domen så vi får veta exakt varför barnet blev omplacerat!!
    De går ju ändra namn om TS inte vill lämna ut sådant.
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 17:05:51 följande:
    Varför undrar du? 

Läs tråden istället så ser du. 

Varför barnet är omhändertagen är dock irrelevant. Det är relevant är att ts prioriterar bla spel istället för att skapa en relation till sitt barn, jobba på sitt föräldrarkspa och då gå föräldrskurser som bla Socialen erbjuder, prioritera sitt barns välmående och prioriterar att göra allt för att få tillbaka sitt barn. Detta struntar han i.

Istållet sitter han på familjeliv och uttrycker hat mot kvinnor, Socialen och allt och alla. Och förolämpar folk med ett hittepå-fantasy-språk. Och pratar om att han inte får spela för att soc ska ta hans nintedo. 

Och han skulle också på ex-frun som drog och stt soc drar upp gamla utredningar. Vilket innebär att det inte är första gången han har haft med soc att göra i förhållande till sitt barn. 

Tycker du det låter som en normalt funtad person?
    Tyvärr är jag inte en Psykolog så jag kan inte svara på din fråga om TS är funtad eller inte.
    Jag har suttit och läst hela tråden med alla svar, tycker att de saknas information då de verkar vara luckor lite här och där med information.
    Jag kan ha missat något, har TS nämnt om han fått erbjudande av socialen om föräldrakurser?
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 17:45:04 följande:

HeiHei: Jag frågade vad du tyckte. Även om du är psykolog så kan du ha en åsikt om du anser att ts är normalt funtad. Dvs om ts verkar vara en normal person. 
    Man behöver inte vara psykolog för att komma fram till om någon verkar vara normal eller inte... 

Då läste du nog fel, jag sa att jag inte var psykolog.

"Om du har betett sig här tidigare föraråe jag varför ditt ex lämnade dig. Däremot borde hon ha tagit med sig barnet."

Detta skrev du tidigare och jag tycker att de var onödigt skrivet av dig, vi kan inte veta hur deras skilsmässa gick och vad orsaken var.
    Eftersom TS sagt att hon numera är försvunnen och inte har kontakt, då har vi dilemmat att inte höra hennes version av TS.
    Så på de du skrev tycker jag att du tagit lite förhastade slutsatser. 
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 17:59:08 följande:
    Och över om du inte är psykolog så har väl en åsikt.... Eller? 

Min åsikt om ts beteende. 

Mina slutsatser drar jag från tråden. Finns inget annat sätt att dra slutsatser på. 
    Jag väljer att inte ta en åsikt om det hela, eller slutsatser då de är så mycket vi inte fått veta av TS.

Nu säger jag inte att detta är en jämförelse som rör ämnet, men skulle du på allvar lägga ut en åsikt om jag bad dig felsöka om ett problem med hydrauliksystemet på en jordbrukstraktor utan att veta vad som är felet?
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 18:13:25 följande:
    Eftersom jag inte ved vad du pratar om så nej, ingen åsikt i det ämnet från mig. 
    Då kanske jag har fått dig att förstå att jag väljer att inte dra slutsatser när jag inte har hela historien.?
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 18:20:42 följande:
    För mig är det helt ok att du inte vill ha en åsikt i on ts är normal eller inte, eller väljer att inte säga din åsikt. 

Min poäng var att även om man inte är psykolog så kan man ha åsikter om någon är normal eller inte. Förstod du inte det? 

Dessutom baseras åsikter och slutsatser på den man vet. Även om det inte är hela historian. 
    Och vissa tycker att de är fullt av clowner i riksdagen också!
    Där väljer jag inte heller att yttra mig då jag inte är politiskt insatt, Min fru är de dock.
    Sen till en viss del kan jag förstå TS om att TS väljer att rikta sin ilska utåt, tror inte efter allt jag läst här att jag själv skulle i en liknande situation glatt vända kinden till. 
    Hade de varit bättre om TS valt att låsa in allt inombords och kanske göra något hemskare än att vara arg och skriva hittepå språk som t ex gå och tända eld på socialens huvudkontor?
  • HeiHei
    Anonym (K) skrev 2023-11-16 18:35:01 följande:
    Så alternativet till att sitta och klaga på soc och alla andra är att tända eld på saker?
    Inte att ta ansvar för sitt eget liv och agerande?

Soc verkar ju ha tagit upp just det, att ts lägger ansvar/skuld på barnet om att det inte sysslar med nån sport istället för att ta sitt ansvar som förälder och aktivera barnet.
    ts tar heller inget ansvar för barnets övervikt eftersom han inte kan trolla. Att byta matvanor och ta ansvar för hur barnet äter och hur mycket det rör på sig verkar inte vara aktuellt..
    Läste jag fel då?
    Jag hade för mig att TS barn inte ville prova på någon sport?
    Ser där inte vad problemet är i just den punkten, mina barn utövar inte någon sport heller.
    TS kanske har bytt matvanor, men att gå ner i vikt kan ju ta tid för vissa.. vi vet inte om de är gjort något. TS har ju som varit tyst ett tag nu.
    Har FL stängt av TS pga TS meddelanden? Ingen aning!!
  • HeiHei
    Anonym (K) skrev 2023-11-16 18:55:28 följande:

Ts svar på vad han kan göra mot att barnet är överviktigt var att han inte kan trolla. han sa inget om att han försökt nånting över huvudtaget. 

Du ser inget problem i att en förälder lägger ansvaret på barnet?
    Om barnet inte vill göra läxorna så är det barnets problem och inget pappan ska ta ansvar för?
    om barnet är hemmasittare som inte rör på sig och går upp i vikt så är det barnet som är omöjligt, för pappan kan ju varken trolla eller aktivera sitt barn?

Men de jag tror TS menade är att man kan inte gå ner i vikt på några dagar.
    Har själv haft problem med övervikt när jag var yngre och de tog mig ca 6 månader att börja se resultat.
    Vilket ansvar har TS lagt på barnet?
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..