Inlägg från: Anonym (Erfaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erfaren)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 11:14:34 följande:
    Duh...??? Det finns inte något integrerat minne i en vanlig Nintendo Switch.
    Profiler och sparade spel tar minnesplats Duh!! Artard!!!
    Då uttrycker du det tydligt till både soc och familjehemmet att det bara är ditt barn som får använda spelet.
    Det kan du begära skriftligt på.

Har inte haft tid att läsa hela tråden men ska göra det efter jobbet och kommer högst sannolikt att återkomma.

Har erfarenhet av både soc och familjehem, dock inte direkt negativa. Därav måste jag läsa allt du skrivit innan jag kan kommentera vidare.
  • Anonym (Erfaren)
    Agda90 skrev 2023-11-15 11:21:07 följande:
    Barn omhändertas för att en förälder inte kan tillgodose barnets basala behov och omvårdnad. Du har i den här tråden bevisat gång på gång att soc agerade helt korrekt!
    Det kan även bero på annat.
    Äldre barn (tonåringar) kan omhändertas pga sitt eget leverne.
    Anonym (?) skrev 2023-11-15 14:02:32 följande:
    Nej, det behövs inte. När barnet fyller 18 blir det inget LVU längre
    Vilket kan förlängas till 21 om det beror på det jag skrev här ovanför.
    Anonym (Pia) skrev 2023-11-15 14:18:31 följande:
    Sant! Tänkte det att en spelhall kan man väl låta bli att gå till. Välj ett cafe istället.
    Man har rätt att vistas i samhället även om man har barn placerade om inget annat skriftligt beslutats.
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 10:25:14 följande:
    Mitt spelande har varit mer passivt på senare tid, så anta att mitt barn är omplacerat pga mitt MTG spelande är lite att ta i fantasin.
    Och de var nämligen tänkt att min bror skulle sitta med mitt barn i samma lokal och spela typ Nintendo switch för en ca 40- 50 :- / Timmen.
    Varför placerades ditt barn öht?
  • Anonym (Erfaren)

Har det framkommit hur gammalt barnet är?

• Anonym (Erfaren)
    Anonym (Flele) skrev 2023-11-15 18:46:12 följande:
    Det är ju du som fått ditt barn omhändertaget, men du tycker ändå att du kan ifrågasätta samhället och världen? Titta på dig själv till att börja med?
    Fast nu var det inte "Casanova" som fått sitt barn omhändertaget.
  • Anonym (Erfaren)
    EpicF skrev 2023-11-16 15:39:49 följande:

HeiHei: Om ens honby-spelade övergår i missbruk i så står grad att man inte kan se till sitt barns bästa så det absolut inte normalt. Att sedan få sitt barn omhändertagen ovanpå det är inte heller normalt. 

Fast nu vet vi ju inte varför barnet togs av soc.
  • Anonym (Erfaren)
    Agda90 skrev 2023-11-16 15:50:29 följande:
    Vi vet det som TS har valt att dela med sig av. En anledning var att TS la ansvar och/eller krav på barnet att utöva sport och det andra var att TS inte kunde hjälpa barnet till bättre livsvanor för att börja gå ner i vikt. 

Sen finns det säkert massor som TS inte har tagit med eftersom det har varit ett par vändor med soc tidigare. 
    Ok, jag får nog ta och läsa igenom allt ts skrivit igen.
    Det är så mycket blaj och ilska så att jag bara skummat mycket.

Jag har frågat ts vad som var anledningen men fick inget svar.
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (d) skrev 2023-11-16 16:01:04 följande:

Det blir såhär i varje tråd, "TS" är inte intresserad av råd. "Barnet" kommer fortsätta vara omhändertagen.

Blir nog lätt så när "råden" istället övergår till påhopp och kritik över sånt icke insatta inte vet ett skvatt om.
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (K) skrev 2023-11-16 18:35:01 följande:
    Så alternativet till att sitta och klaga på soc och alla andra är att tända eld på saker?
    Inte att ta ansvar för sitt eget liv och agerande?

Soc verkar ju ha tagit upp just det, att ts lägger ansvar/skuld på barnet om att det inte sysslar med nån sport istället för att ta sitt ansvar som förälder och aktivera barnet.
    ts tar heller inget ansvar för barnets övervikt eftersom han inte kan trolla. Att byta matvanor och ta ansvar för hur barnet äter och hur mycket det rör på sig verkar inte vara aktuellt..
    Nåja, ingen blir av med sitt barn bara pga av detta.
    Skulle alla med tjocka barn få sina ungar placerade så hade familjehemmen tagit slut innan ens ett litet uns tagits från sin familj.

Ts sa att det låg mer bakom men valde tyvärr att inte berätta vad.
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..