-
Känns som min o sambons situation är otroligt udda, men det kanske den inte är?Vi har varit ett par i 20+ år, upp och ner där mina känslor är utanpå och hans inombords, men vi har aldrig pausat, gnisslat eller ens funderat på en separation. Vår kärlek har alltid varit grundad i betong och vi är verkligen allra bästa vänner.Sen hände ngt i våras. Sambon bytte jobb, från ett osocialt mansdominerad yrke till ett helt annat med mkt nytt folk och han som är rätt osocial blommade upp och fick nya fina arbetskamrater. Han mådde superbra! Och då mådde vi alla bra! (tung tid med dottern med ångest och lite allmänt vardagsstress)Han blev mkt god vän med en tjej på jobbet, han pratade mkt om henne, hon anförtodde sig för honom då hon inte hade så mkt vänner. Jag tyckte det var fint men ngt kändes inte rätt.. De började träffas efter jobbet o promenera och prata.Och en kväll hade de sett på film och han kom hem med världens ångest då de hånglat.Han berättade alltså direkt och mådde superdåligt av det.Jag blev såklart chockad o vädligt ledsen men inte arg! Besviken sviken... Men genuint inte arg. Vi pratade mkt om det efter och de fortsatte träffas som vänner då han mådde bra av det, kanske dumt men alternativet var att kasta ut honom men det ville jag inte. Inte kasta bort 20 år kärlek o vänskap.Det gick rätt så bra från och till, absolut svartsjuk och mkt ångest från bådas håll när han började känna att han han tyckte om henne mer och mer. Men vi var hela tiden öppna o pratade mkt.Han visste inte vad han kände och jag vara beredd för familjens skull att bara låta tiden gå ett tag, andas...Vi umgicks hemma, och han sov alltid hemma och vi hade mkt sex som var fantastisk! Han sa ofta att han aldrig vill mista mig, hur allt än blir. Att skulle vi separera skulle det vara som allra bästa vänner. Och jag kände exakt likadant!Men hoppet att han inte skulle lämna fanns alltid...Tyvärr blev min ångest för jobbig så vi bestämde att vi ska pausa "oss", bo i hop som vi gör och reda ut allt i lugn o ro med barn hus ekonomi. Men att jag skulle kunna släppa på svartsjukan o ångesten.Inte lätt men faktiskt blev jag lugnare!Jag släppte alla mina misstankar mot deras sms, vad de gjorde när de sågs. Nu var det inte min sak på ngt sätt? Och han var mkt öppen med det mesta.De inledde en relation o i går sa han att han vill vara med henne, exklusivt.Men att vi ska separera som vänner och inte skynda med ngt. Som vi redan bestämt. Vi grät kramades, ja vi hade även sex... Som ett avslut?Otroligt smärtsamt. Men vi är så fruktansvärt tighta! Vi kan gå från gråt till skratt på en minut.Vi har haft fantastisk sex och pratat mer än någonsin! Till och med haft sex fast vi sagt att det är över. Vi känner så mkt för varann! Är det galet om vi båda mår bra av det??Nu ska det vara de 2 så då gissar jag att sexbiten försvinner men vi vill fortsätta göra saker ihop, umgås.Och han säger att man aldrig vet vad framtiden bär med sig, men att han aldrig vill mista mig eller familjen helt. Att vi är en del av varandra för evigt. Han tänker på oss varje dag och undrar om han gör rätt, men han mår så bra med henne.Jag känner honom utan o innan o tror genuint på hans ord. Jag är fortfarande inte ett dugg arg. Sorgsen mest.Det går upp o ner men när vi träffas mår jag så bra!Tanken är bo kvar ihop över årsskiftet sen börja se över försäljning av hus etc. I lugn o ro.Kommer vi kunna fortsätt vara bästa vänner som vi vill?Skulle han komma i morgon o säga ta mig tillbaka skulle jag inte ens tveka. Vi har så.mkt historia, så sammanväxta. Men känner att vara hans vän skulle betyda så mkt...Har vi en chans att fixa detta på ett bra sätt?
-
Svar på tråden Vår situation är så udda! Eller?
-
Jag hatar löger
Skulle det stå i senaste inlägget -
Jag tycker det verkar som att TS blir manipulerad. Det är inte vad hon själv egentligen vill utan hon agerar som han vill att hon ska göra. Då kan det vara bra att få höra hur andra ser på situationen utifrån.Anonym (Snowihite) skrev 2023-11-17 22:48:04 följande:Det är svårt att ta till sig något man själv inte upplever/erkänner därför är, om än välmenade råd inte särskilt effektiva. TS upplever processen utifrån sin verklighet och ingen av oss kan övertyga henne om något annat.
Jag tolkar det inte som att dottern kommer i sista hand utan tvärtom är det nog kanske så att omsorgen om henne har bäddat för händelse utvecklingen. De har båda brustit i att bekräfta varandra då deras focus legat på dottern.
Den andra kvinnan vet vi inget om och egentligen är hon ointressant, det är ingen fast relation och ingen vet hur länge den håller. -
Det gör jag inte. Jag krisisersr hur ni gör nu.anonym gullviva skrev 2023-11-18 07:10:59 följande:Exakt. Ingenstans frågar jag om det är Ok att vara otrogen eller inte...
Saker har skett, vi båda har gjort val som kanske inte varit de bästa eller enligt normen. Men valen är gjorda!
Nu handlar det om hur vi gör hädanefter.
Tack!
Det hjälper inte att man fortsätter kritisera mina val för de är redan gjorda!
Ja kanske tips hur jag ska tänka eller göra nu, men nu kan aldrig sätta. Er in i just min situation för alla situationer är unika!
Ingen av er känner mig, min sambo elle dotter. Hur vi är som personer eller hur vi tänker.
Sen igen till dig so pratade bröllop, vi är Inte gifta. Och jag vet inte lm jag skulle ta emot honom med öppna armar?
Jag tror att när vi flyttat isär o om vi vill då dprtätra umgås så måste vi lära känna varandra lite på nytt.
Och krasst nog tror jag att han öppnar upp sidor nu som faktiskt gynnar honom.han är mer öppen, pratar mer känslor än innan, och som jag skrivit tidigare båda vi har mer energi och agerar på saker. Det är faktiskt ngt positivt vi kankse kan ta med oss från allt detta skiten!?
Bara att vi äntligen ska sälja huset som vi varit trötta på i typ 10 år?? Jag tror när vi flyttar kommer väääldigt mkt ändras i våra liv!
Jag är faktiskt väldigt nyfiken och ser fram emot den feöändringen! :) -
Det tror jag med. Hon utgår bara från honom hela tiden, den som dessutom varit otrogen och förstört hela familjen. Skapat kaos.Anonym (Stina) skrev 2023-11-18 07:25:26 följande:Jag tycker det verkar som att TS blir manipulerad. Det är inte vad hon själv egentligen vill utan hon agerar som han vill att hon ska göra. Då kan det vara bra att få höra hur andra ser på situationen utifrån.
-
anonym gullviva skrev 2023-11-18 07:18:21 följande:
Lisa
Vad bra att du kan ha roligt på min bekostnad!
Jag har lögner!
Det är ju en av orsakerna att jag har kvar honom k mitt liv, för att han ja kankse gjort fel saker men inte ljugit om det! Det är en av hans sidor jag värdesätter högt, att han verkligen inte kan ljuga.
Ja ni kommer skriva alla förändras klart han ljuger för dig.
Ha kanske inte berättar alla detaljer för mig nu längre det vill jag inte längre. Men han är. Väldigt öppen men vad han ska göra eller har gjort.
Igen ljuga för dottern... Jag gör det inte med avsikt st göra henne illa. Alla mina val ang henne är just tvärt om för att Inte göra henne mer illa än nödvändigt.
Jag. Ill kunna berätta att pappa o jag lever bara ihop som vänner just nu, att vi på ngt vis älskar varandra men inte tillräckligt för att vara ett kärlekspar.
Att när vi flyttar är tanken att pappa ska köpa en egen lägenhet ö prova bo ensam.
Ingenting om otroheten eller den nya. Lögner ja menade tycker jag är rättfärdiga.
Kan vara tydlig med att ja hittar han en ny tjej så är jag ok med det, att vi är verkligen bara vänner.
Så får övergången bli mjuk.
Vi vill kpg båda att han först ska flytta, se hur det känns med allt så innan han berättar om den nya
Ni ljuger för er dotter och skiter i hennes mående när hon redan har självmordstankar.
Du borde stå upp gör din dotter och säga till din man att sluta upp med det hsn håller på med. Reda ut er skit först.
-
Eller sluta upp, iallafall vänts tills allt är klart.
-
Man skadar henne desto mer i längden men ni verkar bara tänka just nu. Lär henne att man ska ljuga. Vet inte hur många ggr jag redan sagt detta i tråden.
-
Ja då kanske du ska sluta säga det när du märker att jag inte håller med?? Jag kommer inte ändra mig ang den biten just nu.Anonym (Brbf) skrev 2023-11-18 07:39:38 följande:
Man skadar henne desto mer i längden men ni verkar bara tänka just nu. Lär henne att man ska ljuga. Vet inte hur många ggr jag redan sagt detta i tråden.
Jag är. Övertygad om att berättar vi exakt just nu så blir det inte bra.
Vill vara lugn, saklig, ha bra svar när hon frågar..
När jag själv är så här snurrig tror jag inte det kommer bli bra.
Jag kommer berätta också varför vi inte sa ngt direkt.. Kanske att vi just behövde bena ut våra känslor först så vi inte säger saker som kanske sedan Inte ens stämmer. -
Skulle inte förvåna mig om den nya frun förbjuder honom att umgås med exet = TS
Varenda kvinna vet att en man och kvinna inte kan vara vänner utan att något kommer att hända. Nu har hon lyckats få TS man, tror du hon är så dum att hon låter honom umgås med exet så hon kan stjäla tillbaka honom? -
Ja..Jag vet att jag har lite konstig humor, ibland...pga frustration!anonym gullviva skrev 2023-11-18 07:18:21 följande:
Lisa
Vad bra att du kan ha roligt på min bekostnad!
Jag har lögner!
Det är ju en av orsakerna att jag har kvar honom k mitt liv, för att han ja kankse gjort fel saker men inte ljugit om det! Det är en av hans sidor jag värdesätter högt, att han verkligen inte kan ljuga.
Ja ni kommer skriva alla förändras klart han ljuger för dig.
Ha kanske inte berättar alla detaljer för mig nu längre det vill jag inte längre. Men han är. Väldigt öppen men vad han ska göra eller har gjort.
Igen ljuga för dottern... Jag gör det inte med avsikt st göra henne illa. Alla mina val ang henne är just tvärt om för att Inte göra henne mer illa än nödvändigt.
Jag. Ill kunna berätta att pappa o jag lever bara ihop som vänner just nu, att vi på ngt vis älskar varandra men inte tillräckligt för att vara ett kärlekspar.
Att när vi flyttar är tanken att pappa ska köpa en egen lägenhet ö prova bo ensam.
Ingenting om otroheten eller den nya. Lögner ja menade tycker jag är rättfärdiga.
Kan vara tydlig med att ja hittar han en ny tjej så är jag ok med det, att vi är verkligen bara vänner.
Så får övergången bli mjuk.
Vi vill kpg båda att han först ska flytta, se hur det känns med allt så innan han berättar om den nya
Många har ju skrivit om hur ni borde göra just nu -inte tidigare-....___
Berätta för er dotter, och sen sätter du bara ner foten genom att slänga ut honom idag..utan bråk..
Så kan han ju prova att bo själv för första gången i sitt liv..Det blir ju en jättekul upplevelse...För er alla...Då kanske han t.om kommer tillbaka till er..
Du har väl hört utrycket -Man saknar inte kossan förrän båset är tomt...
Då är din man (sorry sambo) en väldigt sällsynt man som aldrig har ljugit för sin sambo..
Fast jag menade att han ljög för eran dotter...inte bara för dig..
Så då KAN han ju ljuga och ljuger vareviga dag för er dotter..
Skulle han inte kunna ljuga för dig då...Han kunde vara otrogen, men du tror inte han skulle kunna snacka skit..
Hur tänker du då? Han kunde gå bakom din rygg, kyssa och ligga med en annan kvinna, men inte ljuga, OK...
Om det gör dig lycklig att tro på vad han säger JUST NU så ok..