• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Anonym (Ett svagt plus)

Vi får se hur det går för mig och min lille.. Hade en blödning i onsdags i 6+4 (under hela dagen ca en matsked sammanlagt), lite bruna flytningar med svarta trådar i på torsdag morgon och därefter ingenting. Ingen smärta. 

Känner mig gravid fortfarande.. illamående och ömma bröst. Men har ett MA i vecka 13 i bagaget så jag vet att min kropp kan "lura" mig med gravidsymtom i flera veckor. 

Sökte mig till gynakuten igår efter att desperat sökt en mottagning för vul innan helgen utan lycka. Det var ett misstag. Satt där i 7 timmar innan jag uppgivet gav upp pga yrsel och hunger. Tydligen jobbade bara en läkare på alla patienter den dagen. Jag blir så otroligt ledsen och besviken att vården misslyckas så totalt ibland. 

Hoppas ni får en fin helg alla och att ni slipper blödnignar som skapar så otroligt mycket oro Hjärta

• GuldKvinnan
    Anonym (Ett svagt plus) skrev 2023-11-17 21:38:14 följande:

Vi får se hur det går för mig och min lille.. Hade en blödning i onsdags i 6+4 (under hela dagen ca en matsked sammanlagt), lite bruna flytningar med svarta trådar i på torsdag morgon och därefter ingenting. Ingen smärta. 

Känner mig gravid fortfarande.. illamående och ömma bröst. Men har ett MA i vecka 13 i bagaget så jag vet att min kropp kan "lura" mig med gravidsymtom i flera veckor. 

Sökte mig till gynakuten igår efter att desperat sökt en mottagning för vul innan helgen utan lycka. Det var ett misstag. Satt där i 7 timmar innan jag uppgivet gav upp pga yrsel och hunger. Tydligen jobbade bara en läkare på alla patienter den dagen. Jag blir så otroligt ledsen och besviken att vården misslyckas så totalt ibland. 

Hoppas ni får en fin helg alla och att ni slipper blödnignar som skapar så otroligt mycket oro Hjärta

Stackars dig :( håller verkligen tummarna för dig! 
  • Ememem
    Anonym (Linda) skrev 2023-11-17 11:29:46 följande:

Hej vad roligt att få följas åt! :) 

Jag har precis plussat med cb digital ultratidigt på äl+10. Kan fortfarande inte tro det! Det här är andra barnet för oss. Det är så mycket känslor i kroppen. Det känns så otroligt spännande men läskigt samtidigt. Detta trots att det ändå är andra barnet. Bf har jag enligt mina beräkningar i slutet på juli.

Grattis!

Det finns en hemlig fb grupp för oss med bf i juli om du vill komma med där.
  • Anonym (D.H)

Här en till! Med bf 1 juli. Känns galet med tanke på att jag fick mitt första barn detta året😩 tacksam men såklart som många andra rädd för missfall. Särskilt MA. mycket illamående, metallsmak, trött ? men kräks inte iaf 🙏

• Anonym (Nr2)

Hej! Jag har precis plussat och är nog i v4+6 just nu. Lite osäkert om tiden stämmer då jag aldrig fick min mens efter att ha slutat med p-piller.
    BF 20 juli just nu :)

• Joffer
    Anonym (Nr2) skrev 2023-11-18 20:47:55 följande:
    Vågar man gå med? Eftersom den är privat så kan andra se att man är med i gruppen, men inte läsa i den :)
    Vad jag googlat mig till... är att det inte syns att man är med, endast vilka som är admin. men som sagt, endast googling fick mig till det svaret. 

Va också lite osäker på att gå med då jag själv är i vecka 6 med mitt första... vill verkligen inte spoila det hela allt för tidigt.
  • jue17
    Vågar man gå med? Eftersom den är privat så kan andra se att man är med i gruppen, men inte läsa i den :)
    Det står att den är dold och att bara medlemmar kan hitta gruppen samt bara de som kan se vilka som är med också. Så ska vara lugnt! Jag har gått med i grupp med tidigare barn med och ingen har sett det i alla fall Glad
  • Ememem

Ingen annan förutom de i gruppen ser vem som är med och ingen som inte har länken kan hitta gruppen. Den är hemlig och går inte att söka fram.

Jag vet faktiskt inte om jag som admin syns när man trycker på länken.

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡