• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Villblimamma98
    Anonym (Livetärintelätt) skrev 2023-11-20 16:21:14 följande:

Hoppas ni alla får missfall som jag fick 

Det är jättetraumatiskt och tragiskt med missfall men tänk på vad du skriver. Det kommer många inlägg, man hänger inte med alla och folk är upptagna med sina egna saker osv. Det är sorgligt det som hänt men fruktansvärt och otroligt lågt att önska andra missfall. Riktigt elakt
  • Anonym (Ett svagt plus)

Fick se ett litet hjärta slå idag på vul Hjärta är idag i 6+5. Varit så otroligt orolig pga en större blödning förra veckan. Vill tipsa alla som bor i Stockholm och behöver vård/ultraljud att söka er till Octaviakliniken på Södermalm. Fick ett så otroligt fint bemötande, man är ju verkligen skör efter missfall och blödningar, men även utan det i bagaget kan ju oron verkligen ta över. 

Jag tror att du som skriver ovan om att vi ska få missfall och att du inte får stöd i gruppen endast försöker provocera, trolla eller fjanta dig. Om du är seriös tycker jag synd om dig för att du inte känner dig sedd. När jag har skrivit om mina svårigheter eller lycka i gruppen så har kanske en person eller ibland ingen svarat, men det är inte antalet svar det handlar om. Bara att ha en plats att skriva på, veta att många läser och känner igen sig och tycker synd om mig eller glädjs med mig även om de inte skriver det, räcker för att känna en samhörighet. Jag läser och följer allas resa i gruppen, men jag har inte heller möjlighet att svara på allt. Jag har nog kanske svarat på någons inlägg 1-2 ggr. Så jag svarar inte mycket och förväntar mig heller inte jättemycket svar. Och det är helt ok. Hur många svar har du skrivit till de som mår dåligt? 

• GuldKvinnan
    Anonym (Ett svagt plus) skrev 2023-11-20 20:18:52 följande:

Fick se ett litet hjärta slå idag på vul Hjärta är idag i 6+5. Varit så otroligt orolig pga en större blödning förra veckan. Vill tipsa alla som bor i Stockholm och behöver vård/ultraljud att söka er till Octaviakliniken på Södermalm. Fick ett så otroligt fint bemötande, man är ju verkligen skör efter missfall och blödningar, men även utan det i bagaget kan ju oron verkligen ta över. 

Jag tror att du som skriver ovan om att vi ska få missfall och att du inte får stöd i gruppen endast försöker provocera, trolla eller fjanta dig. Om du är seriös tycker jag synd om dig för att du inte känner dig sedd. När jag har skrivit om mina svårigheter eller lycka i gruppen så har kanske en person eller ibland ingen svarat, men det är inte antalet svar det handlar om. Bara att ha en plats att skriva på, veta att många läser och känner igen sig och tycker synd om mig eller glädjs med mig även om de inte skriver det, räcker för att känna en samhörighet. Jag läser och följer allas resa i gruppen, men jag har inte heller möjlighet att svara på allt. Jag har nog kanske svarat på någons inlägg 1-2 ggr. Så jag svarar inte mycket och förväntar mig heller inte jättemycket svar. Och det är helt ok. Hur många svar har du skrivit till de som mår dåligt? 

Åhhh vad underbart - grattis!!! :) Jag är 6+0 idag, ska på inskrivningssamtal på onsdag och sedan får jag se om vi ska boka vul privat eller ej. Men snart är det förhoppnignsvis min tur också! :)
  • Fruffe

Vågar typ börja tro på graviditeten nu. 

fick äntligen 3+ på veckoindikatorn. Är vecka 5+1 idag. Men blödde ju en vecka kring bim och varit orolig. Bokade in inskrivning hos bm idag och ska dit nästa vecka, då ska vi även boka ett vul i vecka 7+0. känns så bra. Jag tror jag väntar med fb gruppen tills dess. Men kul att följas allihop. 

ska nån här göra nipt? vi har bestämt oss för att göra det (privat) och först efter det kommer vi berätta för nära o kära. Hur tänker ni? ❤️

• Flowerpower33

Vet inte om jag vågar gå med här, men jag är ju gravid så känns som det är lika bra tills motsatsen bevisas så att säga. Blir mitt tredje barn 🥰

Hade BIM i torsdags, plussade då svagt och har sen dess testat varannan dag med en viss stegring, om än svagare än vad jag tycker hade känts bra. Får se hur det slutar men mina symtom ökar iallafall. Har fått otroligt ömma bröstvårtor och en slags värk i livmodern. Inte ont, utan mer som en tyngdkänsla. Svårt att beskriva 😂 

Ska till gyn på torsdag iallafall för att utesluta utomkveds så det är skönt! Kommer då vara i vecka 5+0 så vet inte om man kommer kunna se så mycket. Om jag ens får vul, kanske bara blir blodprov. 

• Snarttrettio
    Flowerpower33 skrev 2023-11-21 18:43:50 följande:

Vet inte om jag vågar gå med här, men jag är ju gravid så känns som det är lika bra tills motsatsen bevisas så att säga. Blir mitt tredje barn 🥰

Hade BIM i torsdags, plussade då svagt och har sen dess testat varannan dag med en viss stegring, om än svagare än vad jag tycker hade känts bra. Får se hur det slutar men mina symtom ökar iallafall. Har fått otroligt ömma bröstvårtor och en slags värk i livmodern. Inte ont, utan mer som en tyngdkänsla. Svårt att beskriva 😂 

Ska till gyn på torsdag iallafall för att utesluta utomkveds så det är skönt! Kommer då vara i vecka 5+0 så vet inte om man kommer kunna se så mycket. Om jag ens får vul, kanske bara blir blodprov. 

Jag fick inte starka plus förrän ca en vecka (tror kanske till och med 10 dagar)efter BIM och i alla grupper jag är med i verkar det vara samma om inte fler dagar 🙈 så oroa dig inte för att de inte är så starka än.

Stort grattis 😍😀 lycka till på tors!
  • Parkblomman1

På grund av oro vågar jag inte gå med i fb-gruppen ännu. Jag är i vecka 5+1 och är så orolig för missfall. Jag har svårt av att njuta av att jag är gravid. Istället sitter jag och googlar och läser här på FL om missfall och när det är störst risk m.m. Framförallt när jag är själv hemma. Är sambon hemma tänker jag inte alls lika mycket på det.

Hur tar ni er igenom veckorna fram till vecka 12?
    är ni också lika oroliga?

fick ett tidigt missfall i september (har gått längre denna gån), så jag antar att det har satt sina spår?

• Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-11-24 13:13:24 följande:

På grund av oro vågar jag inte gå med i fb-gruppen ännu. Jag är i vecka 5+1 och är så orolig för missfall. Jag har svårt av att njuta av att jag är gravid. Istället sitter jag och googlar och läser här på FL om missfall och när det är störst risk m.m. Framförallt när jag är själv hemma. Är sambon hemma tänker jag inte alls lika mycket på det.

Hur tar ni er igenom veckorna fram till vecka 12?
    är ni också lika oroliga?

fick ett tidigt missfall i september (har gått längre denna gån), så jag antar att det har satt sina spår?

hej. Jag är i 4+1 bara men hade ju missfall förra cykeln. Jag har panik för missfall och googlar och läser för mycket på familjeliv. Jag försöker njuta av det men vågar inte få för höga förhoppningar. Det är svinjobbigt. Jag är dessutom missbrukare av graviditetstester... jag ger mig själv panik till och från och jag kan inte slappna av. Förstår dig helt. Tror missfallet sätter sina spår, även om alla som är gravida i början säkerligen är oroliga. Jag försöker tänka att det är en ny graviditet med nya förutsättningar. 
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-25 14:37:21 följande:

JA! 4+2 och v 2-3. Sist vid missfallet hade jag 1-2 samma dag. Sån härlig känsla ❤️

Åh grattis! Jag är på pricken en vecka före dig och fick i onsdags (4+6) dagar 3+! 

Känns helt ofattbart. När jag fick missfall hann mitt slå över till inte gravid och sedan började jag blöda två dagar senare. Och jag fick som mest 1-2v. Så det är helt galet att få se att veckorna ökar 🥲 och idag blev testlinjen lika stark som kontrolls på RFS, också helt galet.
    För någon vecka sedan satt man och vred och vände för att se ett eventuellt streck. Nu dyker teststrecket upp innan kontrollstrecket 🥲

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡