• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Ememem
    Johannanr3 skrev 2023-11-15 12:52:09 följande:

Hej! 
    jag har oxå Bf iJuli 😊 

jag har varit på 3 st ultraljud hitills då jag hade ett missfall all förra månaden så vi hisste inte om jag var gravid nu igen eller om det var pos från förra månaden😅 

det har varit prat om att det satt fel osv och senast förra veckan fick jag besked att det är utomkved eller ett MA.. 
    fick iaf göra ett vul idag för att ta mediciner för att få ut rester.. 

idag såg man ett tickande hjärta så allt är som det ska 😄 

Grattis till era plus!!{#emotions_dlg.flower}

Åh vad härligt! Grattis!
  • Fruffe

Godmorgon på er. Jag plussade ju för 6 dagar sen, blöder dock lite fortfarande. nån som har erfarenhet av detta? Kan det vara ofarligt? Gravtestar varje dag och det blir bara starkare och starkare. En annan fråga. När kan man tidigast göra VUL? Vill veta så allt är ok. utöver blödningarna mår jag ganska bra, lite känslig för vissa dofter och lite illamående på morgonen innan frukost. Hur mår ni? ❤️ hoppar nog inte in i fb gruppen förrän jag gjort ett VUL. Sista frågan: när ringde ni barnmorskan? Jag har inte ringt än men tänkte kanske nästa vecka. 

• Ememem
    Fruffe skrev 2023-11-16 07:24:07 följande:

Godmorgon på er. Jag plussade ju för 6 dagar sen, blöder dock lite fortfarande. nån som har erfarenhet av detta? Kan det vara ofarligt? Gravtestar varje dag och det blir bara starkare och starkare. En annan fråga. När kan man tidigast göra VUL? Vill veta så allt är ok. utöver blödningarna mår jag ganska bra, lite känslig för vissa dofter och lite illamående på morgonen innan frukost. Hur mår ni? ❤️ hoppar nog inte in i fb gruppen förrän jag gjort ett VUL. Sista frågan: när ringde ni barnmorskan? Jag har inte ringt än men tänkte kanske nästa vecka. 

Vul kan ju göras närsom men oftast vill man ju göra det för att se ett hjärta slå och det brukar tidigast vara v 6+2 eller nåt sånt.

Jag ringde bm ganska omgående, tänker att det underlättar deras planering också och beroende på var du bor får en del ett första möte redan v 6-7
  • johanna1992

Hej!
    Sitter här helt omtumlad efter att imorse ha testat positivt för första gången. Clearblue säger 2-3v. Vi har försökt ett tag och därför är jag såklart helt orimligt glad nu! 

Har känt minimal mens/molvärk senaste dagarna men i övrigt inga symptom alls. Åkte på en förkylning nu så känner mest av den ärligt talat ;)

• Anonym (Fyran)
    Fruffe skrev 2023-11-16 07:24:07 följande:

Min förra graviditet blödde jag ofta första veckorna, inte mycket men tillräckligt för att man blir orolig. det gick bra :) 

jag kräks varje dag, men mår annars bra, tänkte boka in vul 7+3 om vi kommer så långt och efter de kontakta barnmorskan.
  • Anonym (Fyran)

Idag fick jag 3+  ( enligt uträkning är jag i v 4+6) så nu ska jag inte testa mer men bokar in ett tidigt ul 

• tjatalagom

Tror också jag ska testa ett nytt digitalt idag (5+3) och hoppas de vill boka in ett vul på inskrivningen nästa vecka. Har sån ofantlig värk i höger sida då och då. Kan alltså inte sitta/böja benen och vaknar på natten då skoven kommer. Är rädd för utomkvedes eller något...

• Anonym (Hoppaspåbebissnart)
    tjatalagom skrev 2023-11-16 10:23:33 följande:

Tror också jag ska testa ett nytt digitalt idag (5+3) och hoppas de vill boka in ett vul på inskrivningen nästa vecka. Har sån ofantlig värk i höger sida då och då. Kan alltså inte sitta/böja benen och vaknar på natten då skoven kommer. Är rädd för utomkvedes eller något...

Jag satt precis i tankarna själv att testa nytt idag. Hoppas på +3 men är bara i vecka 4+6. Dvs vecka 6 imorgon (5+0). Skitdumt jag vet men är alltför nyfiken.
    Hoppas du får vul nästa vecka. Men ring gyn tidigare om du får mer ont. Hade nog ringt på en gång. Kanske du kan få vul tidigare pga den smärta du beskriver. Kram
  • tjatalagom
    Anonym (Hoppaspåbebissnart) skrev 2023-11-16 10:42:09 följande:
    Jag satt precis i tankarna själv att testa nytt idag. Hoppas på +3 men är bara i vecka 4+6. Dvs vecka 6 imorgon (5+0). Skitdumt jag vet men är alltför nyfiken.
    Hoppas du får vul nästa vecka. Men ring gyn tidigare om du får mer ont. Hade nog ringt på en gång. Kanske du kan få vul tidigare pga den smärta du beskriver. Kram
    Är så nervös att något är fel så vill försäkra mig att det står 3+😅
    smärtan kommer och går. Oftast känner jag inget eller lite molvärk, ibland blir den extrem. Gyn/bm verkar inte så intresserade av att hjälpa före inskrivning... tack och lov är den tidig på 6+4...
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡