• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-11-25 14:55:24 följande:

Åh grattis! Jag är på pricken en vecka före dig och fick i onsdags (4+6) dagar 3+! 

Känns helt ofattbart. När jag fick missfall hann mitt slå över till inte gravid och sedan började jag blöda två dagar senare. Och jag fick som mest 1-2v. Så det är helt galet att få se att veckorna ökar 🥲 och idag blev testlinjen lika stark som kontrolls på RFS, också helt galet.
    För någon vecka sedan satt man och vred och vände för att se ett eventuellt streck. Nu dyker teststrecket upp innan kontrollstrecket 🥲

Vad härlig! Jag hoppas på att få 3+ om ca 1 vecka ❤️
  • Anonym (Linda)

Vi ska nog inte göra NIPT men ska göra ett tidigt ultraljud privat för att se att hjärtat slår. Vi tänker att vi berättar på julafton om allt ser bra ut på det tidiga ultraljudet :)

Jag har börjat få den där extrema gravidtröttheten så vardagen känns lite tung just nu med ett litet barn samt jobb (jobbar som förskollärare). Men jag kämpar på och längtar till julen så man får vara lite ledig i alla fall. Hur mår ni andra? 💛

• Anonym (Fyran)
    Anonym (Linda) skrev 2023-11-26 16:11:35 följande:

Vi ska nog inte göra NIPT men ska göra ett tidigt ultraljud privat för att se att hjärtat slår. Vi tänker att vi berättar på julafton om allt ser bra ut på det tidiga ultraljudet :)

Jag har börjat få den där extrema gravidtröttheten så vardagen känns lite tung just nu med ett litet barn samt jobb (jobbar som förskollärare). Men jag kämpar på och längtar till julen så man får vara lite ledig i alla fall. Hur mår ni andra? 💛

Jag mår Kasst! 

kräks flera gånger om dagen och är såå trött! Redan trött på det här 🙈

• Anonym (Linda)

Låter tungt Fyran! Har du ändå kunnat jobba eller varit hemma? jag mår lite illa till och från men inte mycket alls ännu. Jag hade inte så mycket illamående i första graviditeten heller så hoppas att jag klarar mig från det värsta även denna gång. Tiden får visa. Kämpa på 💛

• Anonym (Fyran)
    Anonym (Linda) skrev 2023-11-26 17:56:49 följande:

Låter tungt Fyran! Har du ändå kunnat jobba eller varit hemma? jag mår lite illa till och från men inte mycket alls ännu. Jag hade inte så mycket illamående i första graviditeten heller så hoppas att jag klarar mig från det värsta även denna gång. Tiden får visa. Kämpa på 💛

Jag är föräldraledig med vår 1 åring tack och lov! 
  • Anonym (Hejhej)

Va roligt att läsa alla inlägg och kommentarer här! Jag tror jag är i vecka 6 nu. Första graviditeten! Ska på första besöket på onsdag. Har så mycket frågor så de kommer väl få avsätta extra tid för att hinna svara på alla😅😄 
    Skönt att läsa att det är fler som inte har några symptom. Jag hade bara "mensvärk" någon dag där runt dagarna som mensen "skulle ha kommit" men inget mer. Har gjort flera tester för det är så svårt att tro på att det är sant när man känner sig precis som vanligt. Men antar att man borde vara tacksam över det.. 
    Just nu vill jag bara att tiden ska snabba på rejält. Tänker på det här hela dagarna och hoppas att allt ska gå bra. 

• Parkblomman1

Är det någon mer som är jättehungrig nästan hela tiden?

För min del känns det nästan som att jag kommer dö av hunger ca 3-4 gånger om dagen. Vaknade 03.30 inatt och kunde inte somna om på länge pga hunger haha? då åt jag ändå en stödmåltid vid 20.30..

Jag går från inte hungrig alls till att jag inte kan tänka klart och måste avbryta allt jag håller på med för att äta. När jag äter mina huvudmåltider så behöver jag inte äta mer än jag brukar men jag är hungrig precis hela tiden.

Kan äta lunch vid 12 och bli mätt för att sedan bli hungrig igen vid kl 13. Visst jag kan hålla mig utan att äta någon dryg timme men efter det så tappar jag all fokus, lust och intresse av att göra något om jag inte äter. Det går knappt ens att prata med mig.

Jag är inte heller sugen på något! Vore ju jättesmidigt om så vore fallet. Men när hungern väl kommer är jag äcklad av det mesta. Är det någon som känner igen sig?
    Självklart är jag jätteglad över att jag inte spyr osv men det här är faktiskt jättejobbigt och påverkar min vardag jättemycket 😂

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡