• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Villblimamma98

@cutepenguin och @parkblomman

Spännande. Jag fick 3+ i v 4+5 tror jag borde var (äl + 18) med efm urin. Men kanske bara har mycket hormoner?

• Villblimamma98

Däremot minns jag att jag skrev i BIM november tråden att jag denna gång hade ont i båda äggstockar vid ägglossning vilket jag aldrig haft. Men tror inte det är tvillingar det skulle vara en väldig chock 😮 

• cutepenguin
    Villblimamma98 skrev 2023-12-01 10:24:28 följande:

@cutepenguin och @parkblomman

Spännande. Jag fick 3+ i v 4+5 tror jag borde var (äl + 18) med efm urin. Men kanske bara har mycket hormoner?

Ja, tror man har olika höga hormonhalter. 🥰 Har sett MÅNGA som fått 3+ långt innan mig senaste året och dom har ju inte alla fått tvillingar 😂👍🏼 

• Villblimamma98
    cutepenguin skrev 2023-12-01 10:50:06 följande:

Ja, tror man har olika höga hormonhalter. 🥰 Har sett MÅNGA som fått 3+ långt innan mig senaste året och dom har ju inte alla fått tvillingar 😂👍🏼 

haha nej precis! Skulle tappa hakan om det var två!
  • Anonym (Fyran)

Jag har en kompis som plussade väldigt väldigt svagt på bim med svag stegring och normala veckor på cb men fick tvillingar medans jag har ägglossning tidigare än vad alla appar säger så får istället tidigare positiva testet och högre veckor än många andra. 

• Parkblomman1

Jag tycker att min hunger har blivit mindre under de två senaste dagarna. Absolut är jag mer hungrig än tidigare men inte alls samma dödshunger som det har varit tidigare.

Hur är det mer er hunger? Kommer den och går eller håller den i sig hela tiden?
    Jag har varit superhungrig varje dag seDan BIM ungefär. Men sedan igår tycker jag att det blivit lite?bättre?.
    Givetvis är det jätteskönt men jag kan inte låta bli att bli lite orolig. Tog ett gravtest imorse, är 6+2 idag och tog senast ett test för fyra dagar sedan. Morgonens test var betydligt starkare än det för 4 dagar sedan.

Känner fortfarande att brösten ömmar till och från under dagarna (det har kommit och gått hela tiden).

• GuldKvinnan

Jag har haft helt tvärtom! Runt BIM och någon vecka efter det var jag proppmätt exakt hela tiden. Sedan fick jag lite aptit igen men jag kan inte äta särskilt mycket innan jag blir proppmätt igen (mycket mindre än vanligt alltså). 

• tjatalagom

Kan inte citera parkblomman!
    jag är nu 7+5 och mina symptom försvann typ helt förra veckan 🥲 har nästan bara mina större, ömma, bröst kvar. Den här veckan har symptom kommit och gått dock. Förhoppningsvis är jag väl gravid ännu 😂 har vul bokat på måndag så får vi väl se😅😍

men det verkar vara normalt att symptom försvinner ibland :) speciellt när den första hormonchocken lugnat sig!

• Nattviolen

Äntligen äntligen gravid i v6+5 med första barnet efter år av kamp med pcos😭😭 bf 27 juli och ska på första ultraljudet om 2 dagar. Känns helt overkligt, men tack vara symptomen så vet man att det är på riktigt. Brösten gör ju så himla ont och igår hade jag första dagen med illamående och typ 15 kräkor😂 horribelt, men idag mår jag toppen så det är man glad för. Känns som att det kommer bli mer på riktigt när man får se hjärtslag på tisdag! 

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡