• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Fruffe

Underbart att ni fått se era små hjärtan ❤️ jag längtar till på måndag när vi ska dit. Tiden går såååå långsamt haha! 

• GuldKvinnan
    Parkblomman1 skrev 2023-12-06 08:23:30 följande:
    Tack! Håller tummarna att det ser bra ut.
    Jag har inga barn sedan tidigare så allt är nytt för mig 😅
    Samma här, är också gravid för första gången. Fick se hjärtat på tidigt ultraljud i 7+2 förra veckan :)
  • presente

Hej allesammans, hittade precis hit. Beräknad 25/7 ska på ultraljud nästa onsdag 😆

Är det fler än mig som är jätte lösa i magen, är orolig över att jag ätit något dåligt men de kommer liksom och går. En dag är jag förstoppad och en dag lös. minns ej att ja hade så under förra graviditeten

• Parkblomman1
    presente skrev 2023-12-06 15:25:33 följande:

Hej allesammans, hittade precis hit. Beräknad 25/7 ska på ultraljud nästa onsdag 😆

Är det fler än mig som är jätte lösa i magen, är orolig över att jag ätit något dåligt men de kommer liksom och går. En dag är jag förstoppad och en dag lös. minns ej att ja hade så under förra graviditeten

Hej!

jag skulle säga att min mage varierar lite. Vissa dagar går jag inte på toaletten alls och gör nummer två medan vissa går jag flera gånger. När jag går flera gånger så är det väl något lösare än vanligt men det håller fortfarande sin fasta form så att säga?😅

men tycker att jag har läst någon gång att det nästan är lika vanligt att vara lös som hård men jag har tyvärr ingen källa på det:(

jag har bf 24 juli och är 6+6 enligt app. Ska på ultraljud imorgon, supernervös!
  • Anonym (Hejhej)

Någon annan som har problem med finnar? Har fått så otroligt mycket finnar i ansiktet under senaste veckan. (Är i vecka 7+3) Ytligt kanske men får lite smått panik ändå. Någon som har något tips på hudvård? 

• Parkblomman1
    Anonym (Hejhej) skrev 2023-12-06 20:21:13 följande:

Någon annan som har problem med finnar? Har fått så otroligt mycket finnar i ansiktet under senaste veckan. (Är i vecka 7+3) Ytligt kanske men får lite smått panik ändå. Någon som har något tips på hudvård? 

Nej jag har inte fått några problem med finnar. Men dina är troligtvis hormonella finnar och det är svårt att få bort med hudvård:/
  • Anonym (Hejhej)
    Villblimamma98 skrev 2023-12-06 20:43:55 följande:

Jag har fått sinnessjukt mycket finnar. Hela ansiktet. Dem gör verkligen ont och vägrar försvinna :(

Nej när man blivit av med någon så har det redan dykt upp flera nya🤦 Känns hemskt när ja tar på ansiktet och känner massa knottror och "knölar" överallt... Har som tur är typ inga andra symptom så får vara glad för det såklart. 
  • Anonym (Hejhej)

(parkblomman 1) Ja så är det ju förstås.. får väl bara acceptera det och köpa bättre foundation helt enkelt 😅

• Parkblomman1
    Anonym (Hejhej) skrev 2023-12-06 20:55:07 följande:

(parkblomman 1) Ja så är det ju förstås.. får väl bara acceptera det och köpa bättre foundation helt enkelt 😅

Haha ja jag tror det tyvärr:( hade mycket finnar till för ca 2 år sedan. Får betydligt mer när jag är stressad eller äter mycket ost..

har använt la roche posay ett bra tag och en ansiktsrengöring i form av mosse. Tvättar ansiktet högst en gång om dagen (har ej smink). Tvättade två gånger per dag förut och det gjorde att jag fick mer finnar.

fick typ tre finnar i samband med bim men har förvånansvärt nog inte fått några fler sedan dess.

men återigen så tror jag att dina är hormonella och att du snällt bara får vänta ut det❤️
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡