• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-12-08 11:35:58 följande:
    Så sjukt verkligen! Framförallt när vi pratade om det för några veckor sedan. 😂
    Verkligen sjukt. Håller tummarna för dig nu!
  • cutepenguin
    Parkblomman1 skrev 2023-12-08 10:56:53 följande:

Var på en second opinion idag där man kunde konstatera en tvillinggraviditet!! Haha jag som nojade över det tidigare!

hur som haver så kommer inte den som växt som den skulle fram till ca förra veckan att klara sig. Men vi ska avvakta en dryg vecka för att se om det händer något med den andra. Den andra är dock väldigt väldigt liten och man kunde bara skymta foster-/hinnsäck minns inte vilket.

Haha nämen! 😍 

Sen är det ju tråkigt att den ena förmodligen inte klarar sig. Men vi håller alla tummar för att den andra kämpar på! ❤️ Vilken vecka är du i nu? 

• Parkblomman1
    cutepenguin skrev 2023-12-08 13:29:09 följande:

Haha nämen! 😍 

Sen är det ju tråkigt att den ena förmodligen inte klarar sig. Men vi håller alla tummar för att den andra kämpar på! ❤️ Vilken vecka är du i nu? 

Jättekonstigt verkligen! Som att försöka bli gravid inte var en tillräcklig berg-och dalbana😂

Enligt appar ska jag vara 7+1 idag. Den som upptäcktes igår beräknas ha slutat växa 5+6 dvs prick på dagen då min hunger lugnade ner sig.

den nya lilla kunde man än så länge enbart se hinnsäcken (tror jag att det var). så hur ?gammal? storleksmässigt kan den vara? Kanske innan mens eller precis efter? Vet faktiskt inte. Den måttades inte.

jag tror ju att det är som så att den nya lilla slutade växa för längesedan och att det är därför den är så outvecklad. Men läkaren ville som sagt vänta en vecka och kika igen utifall den skulle börja växa.
  • j3nnyy
    Parkblomman1 skrev 2023-12-08 10:56:53 följande:

Var på en second opinion idag där man kunde konstatera en tvillinggraviditet!! Haha jag som nojade över det tidigare!

hur som haver så kommer inte den som växt som den skulle fram till ca förra veckan att klara sig. Men vi ska avvakta en dryg vecka för att se om det händer något med den andra. Den andra är dock väldigt väldigt liten och man kunde bara skymta foster-/hinnsäck minns inte vilket.

Åh vad jag håller tummarna allt vad jag kan för er skull!!
  • j3nnyy
    Anonym (Girl) skrev 2023-12-07 15:02:35 följande:

Fick veta att jag har jätte lågt P-ferritin 37 och det ska ligga mot 100. Känns inte alls bra. Bör man vara orolig? vad låg ett P- ferritin på?

Jag låg på 33 men min bm sa att det absolut inte var någon fara utan snarare helt normalt. Jag ska börja med järntillskott för att fylla på reserverna till andra trimestern då man brukar dippa som tusan.
    Från tidigare graviditeter vet jag hur kasst jag mått av niferex och duroferon så nu testar jag sideral. hoppas det funkar bättre :)
  • j3nnyy

Idag var vi hos bm och fick remisser till både KUB och RUL. Hade hoppats på att få göra KUB innan jul men fick en tid 29/12. Vill så gärna berätta för storasystrarna men då gärna göra ett ultraljud innan så man vet att allt ser bra ut även om mycket kan hända ändå såklart..
    Ni som har fler barn, när tänkte ni berätta för dom andra barnen?

• Parkblomman1
    j3nnyy skrev 2023-12-08 22:39:50 följande:
    Åh vad jag håller tummarna allt vad jag kan för er skull!!
    Tack! Jag tror tyvärr att den andra lilla slutade växa för längesedan och att det är därför man enbart ser en hinnsäck. Vore konstigt att de skiljer sig så mycket i utvecklingen annars. Men vem vet, vi kanske får ytterligare en chock på torsdag. Jag uppdaterar er efter besöket.

Jag känner att jag blir mitt normala jag mer och mer för varje dag. Och den extrema hungern jag kände fram till förra veckan är helt borta, vilket är otroligt skönt. Hela dagarna kretsade kring mat och en jobbig känsla i magsäcken. Så att jag nu har en normal vardag igen och är kapabel att göra annat än att äta och tänka på mat är faktiskt otroligt skönt. Gäller väl att vara glad för det lilla ❤️
  • Anonym (Girl)
    Ememem skrev 2023-12-08 19:04:53 följande:

Lägger in en ny länk till facebookgruppen om det är fler som vill gå med där.

https://fb.me/g/p_wGQvUVAh7rK2NaSR/akdkT8BM

Heter gruppen Gravid med BF juli 2024

kommer ingenstans när ja följer länken 
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡