• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • noorah

Här är en till som är kvar i tråden lite ;)
    Var på kub-ul:et och fick fantastiskt fint resultat 1:20 000 trots min ålder på 36.. Gissa om jag blev chockad! Känns mer verkligt nu och gravidbyxorna är redan på sedan 2 veckor haha.. Hur går det för er andra? 

• GuldKvinnan
    noorah skrev 2024-01-04 14:53:55 följande:

Här är en till som är kvar i tråden lite ;)
    Var på kub-ul:et och fick fantastiskt fint resultat 1:20 000 trots min ålder på 36.. Gissa om jag blev chockad! Känns mer verkligt nu och gravidbyxorna är redan på sedan 2 veckor haha.. Hur går det för er andra? 

Åh wow, vad härligt! Jag är också (nyss fyllda) 36 år och ska på KUB på måndag. Är så nervös!!
  • Anonym (Hejhej)

Åh va skönt! Då kan man slappna av lite 👏 Håller med om att det känns overkligt, vågar knappt tro att jag är gravid fortfarande. Är bara i v 10+5 nu, men får knappt plats i byxorna ändå😅

• Lisa med kniven

Vad kul att det blev lite aktivitet här 😊
    Jag ska göra KUB-ul om två veckor och är så nervös.

• Anonym (Fyran)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-01-03 18:23:56 följande:

Hej! Fortsätter skriva här och hoppas några är kvar.. tycker det är skönt att vara anonym så undviker fb ett tag till. 
    Har ni gjort blodproverna inför kub testet än? Jag gjorde idag och fick svar på 1177 direkt. Hur vet man vad som är bra/mindre bra provsvar? Hittar inga referensramar någonstans och blir nervös när ja läser andras provsvar som skiljer sig från mina.. 

Jag har gjort blodproverna Ska på ul på onsdag.

Papp-a 0,72 ie 
    Hcg fri beta 36,9 ie 

så vi får se vad de landar på!
    med Sonen hade jag 
    Papp-a 0,4 ie
    hcg fri 26 ie
    gick vidare med nipt efter ul men fick en väldigt fin pojke :) dock prematur född. läser man på sidor i usa kan lågt papp-a öka risken för tidigt födda barn bland annat 

hur ligger du? 

• Anonym (Fyran)

Jag hänger också kvar här med sonen träffade jag en bekant i gruppen på Facebook och vi är inte redo att gå ut med graviditeten offentlig än. 

• Anonym (Hejhej)

Ja okej! Har inte orkat ge mig in i de engelska texterna..(kanske lika bra iof😅) 

Ja fick 
    0.80 på papp-a 
    14.6 på hcg 

Verkar som jag har väldigt lågt hcg om man jämför med andra så det är det jag är lite orolig över vad det kan innebära.. 

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Fyran) skrev 2024-01-05 14:59:09 följande:

Jag hänger också kvar här med sonen träffade jag en bekant i gruppen på Facebook och vi är inte redo att gå ut med graviditeten offentlig än. 

Ja det är lite det jag är rädd för också med facebook så väntar ett tag till. Bor i en liten kommun så sånt här kan spridas snabbt har jag märkt..
  • Princess27

Hej, 
    Igår var jag på mitt första ultraljud vecka 13. Vad tror/gissar/ser ni de blir pojke eller flicka?

• Anonym (Fyran)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-01-05 15:04:55 följande:

Ja okej! Har inte orkat ge mig in i de engelska texterna..(kanske lika bra iof😅) 

Ja fick 
    0.80 på papp-a 
    14.6 på hcg 

Verkar som jag har väldigt lågt hcg om man jämför med andra så det är det jag är lite orolig över vad det kan innebära.. 

Ja man ska inte fundera! 
    samma att de säger att lågt papp-a visar på kille, undra då vad lågt är?! 

jag är så himla nyfiken på kön! Även om jag såklart hoppas på ett friskt barn och allt det där också men
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡