• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Anonym (Fyran)
    Parkblomman1 skrev 2023-12-07 15:14:13 följande:

Har nu varit på tidigt ultraljud. Barnmorskan trodde att jag fått MA så ska försöka få en tid hos gynekologen för att få det bekräftat :/

Å beklagar 😔
  • Anonym (Girl)
    Anonym (Fyran) skrev 2023-12-07 21:07:30 följande:
    Har inte provtagit denna graviditet men sista har jag legat på 24 vid inskrivningen och 4 i vecka 30, barnet innan 25 vid inskrivning och 5 i vecka 30. har fått järndropp omkring vecka 30 med bägge 

referensvärdd här är 10-290 :) du Kommer säkert bli rekomenderar järntabletter 

Tack för svar! Oj blev det inte bättre fast du tog järntabletter? så det är egentligen ingen större fara Att ha låga järnvärden? 

• Anonym (Girl)

Har nu varit på tidigt ultraljud. Barnmorskan trodde att jag fått MA så ska försöka få en tid hos gynekologen för att få det bekräftat :/

Hoppas så inte är fallet <3 Ibland kan de faktiskt ha fel. Sänder massa Styrke kramar!
  • Anonym (Fyran)
    Anonym (Girl) skrev 2023-12-08 07:01:53 följande:

Tack för svar! Oj blev det inte bättre fast du tog järntabletter? så det är egentligen ingen större fara Att ha låga järnvärden? 

jag har ätit väldigt lite järn då jag mått dåligt av dem, testat lite olika men inte fått nå bra resultat, 

hb följs av ferritinet så för mig har största problemet varit att hb sjukligt  och jag mått dåligt för de också. är tyvärr inte så påläst men är säkert inte bra för bebis heller om de hamnar väldigt lågt 

• Fruffe

Usch fy vad jobbigt :( beklagar. 
  • Parkblomman1

Var på en second opinion idag där man kunde konstatera en tvillinggraviditet!! Haha jag som nojade över det tidigare!

hur som haver så kommer inte den som växt som den skulle fram till ca förra veckan att klara sig. Men vi ska avvakta en dryg vecka för att se om det händer något med den andra. Den andra är dock väldigt väldigt liten och man kunde bara skymta foster-/hinnsäck minns inte vilket.

• Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-12-08 10:56:53 följande:

Var på en second opinion idag där man kunde konstatera en tvillinggraviditet!! Haha jag som nojade över det tidigare!

hur som haver så kommer inte den som växt som den skulle fram till ca förra veckan att klara sig. Men vi ska avvakta en dryg vecka för att se om det händer något med den andra. Den andra är dock väldigt väldigt liten och man kunde bara skymta foster-/hinnsäck minns inte vilket.

wow!! Jag som fick 3+ samma vecka + dag som dig blir lite nojig ang tvillingar nu... 

men att det finns två! håller alla tummar och tår att den andra klarar sig fint ❤️
  • Anonym (Fyran)
    Parkblomman1 skrev 2023-12-08 10:56:53 följande:

Men va märkligt men det finns ett foster som mår okej tror de med andra ord? 

jag håller tummarna att allt går bra! 

• Parkblomman1
    Anonym (Fyran) skrev 2023-12-08 11:17:22 följande:

Men va märkligt men det finns ett foster som mår okej tror de med andra ord? 

jag håller tummarna att allt går bra! 

Man kunde inte se något embryo i den ?andra? nyfunna utan enbart att det var mörkare. Den stora första såg man hinnsäck, gulesäck och igår ett embryo men inte idag.

och väldigt olika i utvecklingen. Jag tror att den andra lilla slutade växa mycket tidigare än den ?första?. Jag har inte börjat blöda än så de vill inte göra något ingrepp innan vi vet om den andra lilla kommer att ta sig eller om den fortsatt är lika liten.
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-12-08 11:00:00 följande:
    wow!! Jag som fick 3+ samma vecka + dag som dig blir lite nojig ang tvillingar nu... 

men att det finns två! håller alla tummar och tår att den andra klarar sig fint ❤️
    Så sjukt verkligen! Framförallt när vi pratade om det för några veckor sedan. 😂
Svar på tråden Gravid med BF Juli &#x2661;