• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Anonym (Hejhej)

Ja det gäller väl att hitta sina egna rutiner osv också. Håller tummarna att det avtar lite framöver iaf🙏 Tack! 

• Villblimamma98

jag brukar ha finnar som är hormonella. När min pcos var som värst hade jag extremt mycket finnar. Men sen fick jag bukt på hormonerna och det lugnade ner sig. Men nu ser man ut som en finnig tonåring igen. Tror desss jag har nu till och med lär lämna akneärr. Det gör mig lite ledsen 😅

• orangea
    Anonym (Hejhej) skrev 2023-12-06 20:21:13 följande:

Någon annan som har problem med finnar? Har fått så otroligt mycket finnar i ansiktet under senaste veckan. (Är i vecka 7+3) Ytligt kanske men får lite smått panik ändå. Någon som har något tips på hudvård? 

Jag hade sinnessjukt mycket finnar fram till v 7-8. Alltså mer finnar än jag någonsin haft (och då har jag alltid varit lite acnebenägen). Var knottrig i hela ansiktet. Sen bara la det sig av sig självt och nu tycker jag att jag istället har bättre hy än vad jag normalt har. 

Så har tyvärr inget tips men förhoppningsvis lugnar det sig snart!

• Anonym (Girl)

Fick veta att jag har jätte lågt P-ferritin 37 och det ska ligga mot 100. Känns inte alls bra. Bör man vara orolig? vad låg ett P- ferritin på?

• Parkblomman1

Har nu varit på tidigt ultraljud. Barnmorskan trodde att jag fått MA så ska försöka få en tid hos gynekologen för att få det bekräftat :/

• Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-12-07 15:14:13 följande:

Har nu varit på tidigt ultraljud. Barnmorskan trodde att jag fått MA så ska försöka få en tid hos gynekologen för att få det bekräftat :/

Fy så jobbigt 😢❤️
  • Anonym (Linda)

Parkblomman, jag beklagar verkligen 💔

• Anonym (Linda)

Jag ska på tidigt ultraljud på måndag. Är också väldigt nervös. Har fått lite bruna/rosa flytningar nu senaste dagarna. Alltså en extrem liten mängd på pappret när jag torkat mig så man har behövt verkligen att stirra för att ens märka det. Men det är klart att man blir orolig. Hoppas på det bästa för mig och alla er andra 💛

• Parkblomman1
    Anonym (Linda) skrev 2023-12-07 19:20:44 följande:

Jag ska på tidigt ultraljud på måndag. Är också väldigt nervös. Har fått lite bruna/rosa flytningar nu senaste dagarna. Alltså en extrem liten mängd på pappret när jag torkat mig så man har behövt verkligen att stirra för att ens märka det. Men det är klart att man blir orolig. Hoppas på det bästa för mig och alla er andra 💛

Det är vanligt med blödningar tidigt, du behöver nog inte vara orolig ❤️
  • Anonym (Fyran)
    Anonym (Girl) skrev 2023-12-07 15:02:35 följande:

Fick veta att jag har jätte lågt P-ferritin 37 och det ska ligga mot 100. Känns inte alls bra. Bör man vara orolig? vad låg ett P- ferritin på?

Har inte provtagit denna graviditet men sista har jag legat på 24 vid inskrivningen och 4 i vecka 30, barnet innan 25 vid inskrivning och 5 i vecka 30. har fått järndropp omkring vecka 30 med bägge 

referensvärdd här är 10-290 :) du Kommer säkert bli rekomenderar järntabletter 
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡