Inlägg från: GuldKvinnan |Visa alla inlägg
  • GuldKvinnan

Gravid med BF Juli ♡

Jag plussade idag på min 36-årsdag (snacka om världens bästa födelsedagspresent!!) efter 14 månaders försök. Om allt går vägen så blir det här vårt första barn Hjärta BF 15 juli... 

Nu börjar ju direkt nervositeten att det inte ska bli missfall osv. Jag har aldrig varit gravid förut. 

• GuldKvinnan

Lägger in mig själv här i listan också, vore absolut kul med FB-grupp också! 

BF juli 2024 
    BeeHappy, 5 juli, andra barnet 
    GuldKvinnan, 15 juli, första barnet

• GuldKvinnan

Jag skulle också berätta - det underlättar nog sorgen på många sätt och det är man nog bara tacksam för {#emotions_dlg.flower}

• GuldKvinnan

Jag har ju aldrig varit gravid förut så jag ringde till en barnmorska nu på morgonen för att se när jag ska komma på första besöket och fick då en tid nästa vecka. Glömde dock fråga vad man gör på första besöket - kommer att vara i vecka 6+2 då. Någon som vet? Bor i Stockholm. 

• GuldKvinnan

Men wow... underbart att höra!! Men också läskigt att man kan få helt fel info sådär. Måste ha varit en riktig känslomässig berg- och dalbana. Stort grattis i alla fall! :)

• GuldKvinnan
    Anonym (Ett svagt plus) skrev 2023-11-17 21:38:14 följande:

Vi får se hur det går för mig och min lille.. Hade en blödning i onsdags i 6+4 (under hela dagen ca en matsked sammanlagt), lite bruna flytningar med svarta trådar i på torsdag morgon och därefter ingenting. Ingen smärta. 

Känner mig gravid fortfarande.. illamående och ömma bröst. Men har ett MA i vecka 13 i bagaget så jag vet att min kropp kan "lura" mig med gravidsymtom i flera veckor. 

Sökte mig till gynakuten igår efter att desperat sökt en mottagning för vul innan helgen utan lycka. Det var ett misstag. Satt där i 7 timmar innan jag uppgivet gav upp pga yrsel och hunger. Tydligen jobbade bara en läkare på alla patienter den dagen. Jag blir så otroligt ledsen och besviken att vården misslyckas så totalt ibland. 

Hoppas ni får en fin helg alla och att ni slipper blödnignar som skapar så otroligt mycket oro Hjärta

Stackars dig :( håller verkligen tummarna för dig! 
  • GuldKvinnan
    Anonym (Ett svagt plus) skrev 2023-11-20 20:18:52 följande:

Fick se ett litet hjärta slå idag på vul Hjärta är idag i 6+5. Varit så otroligt orolig pga en större blödning förra veckan. Vill tipsa alla som bor i Stockholm och behöver vård/ultraljud att söka er till Octaviakliniken på Södermalm. Fick ett så otroligt fint bemötande, man är ju verkligen skör efter missfall och blödningar, men även utan det i bagaget kan ju oron verkligen ta över. 

Jag tror att du som skriver ovan om att vi ska få missfall och att du inte får stöd i gruppen endast försöker provocera, trolla eller fjanta dig. Om du är seriös tycker jag synd om dig för att du inte känner dig sedd. När jag har skrivit om mina svårigheter eller lycka i gruppen så har kanske en person eller ibland ingen svarat, men det är inte antalet svar det handlar om. Bara att ha en plats att skriva på, veta att många läser och känner igen sig och tycker synd om mig eller glädjs med mig även om de inte skriver det, räcker för att känna en samhörighet. Jag läser och följer allas resa i gruppen, men jag har inte heller möjlighet att svara på allt. Jag har nog kanske svarat på någons inlägg 1-2 ggr. Så jag svarar inte mycket och förväntar mig heller inte jättemycket svar. Och det är helt ok. Hur många svar har du skrivit till de som mår dåligt? 

Åhhh vad underbart - grattis!!! :) Jag är 6+0 idag, ska på inskrivningssamtal på onsdag och sedan får jag se om vi ska boka vul privat eller ej. Men snart är det förhoppnignsvis min tur också! :)
  • GuldKvinnan

Jag gjorde tidigt ultraljud igår i vecka 7+2. Det började med att vi fick se hjärtat slå för att sedan stanna. Så vi fick hela samtalet om att det var en avbruten graviditet och vad som händer nu osv. FY F*N vad jobbigt det var. Men sedan testade vi ändå en gång till eftersom vi tyckte att hjärtat slog från början - och då slog det för fullt igen. Är dock fortfarande i chock över det negativa beskedet och kan inte riktigt glädjas åt att det ändå slutade bra. Men jag hoppas att det går över snart. Känner mig mer orolig nu efteråt än vad jag var innan - när det borde vara helt tvärtom. 

Ja herregud vilken känslomässig resa detta är! Skäms

• GuldKvinnan

Ps. Jag bor också i Sthlm och gjorde ultraljudet hos Hedda hela livet vid Hötorget. Supernöjd! 

• GuldKvinnan

Jag har haft helt tvärtom! Runt BIM och någon vecka efter det var jag proppmätt exakt hela tiden. Sedan fick jag lite aptit igen men jag kan inte äta särskilt mycket innan jag blir proppmätt igen (mycket mindre än vanligt alltså). 

• GuldKvinnan
    Parkblomman1 skrev 2023-12-06 08:03:27 följande:

Jag ska på ultraljud imorgon. Enligt mina beräkningar bör jag då vara 7+0. Tror ni att jag kommer att kunna se eller höra någo?

Ja det tror jag, förutsatt att de inte flyttar tillbaka dig X antal dagar. Håller tummarna, lycka till! :)
  • GuldKvinnan
    tjatalagom skrev 2023-12-05 21:16:14 följande:

Wohooo grattis! 

var på ul igår och fick se ett litet hjärta! Är också beräknad 15/7! Exakt enligt mina beräkningar, så bra räknat av mig 😎

Jag är också beräknad 15/7! :)
  • GuldKvinnan
    Parkblomman1 skrev 2023-12-06 08:23:30 följande:
    Tack! Håller tummarna att det ser bra ut.
    Jag har inga barn sedan tidigare så allt är nytt för mig 😅
    Samma här, är också gravid för första gången. Fick se hjärtat på tidigt ultraljud i 7+2 förra veckan :)
  • GuldKvinnan
    noorah skrev 2024-01-04 14:53:55 följande:

Här är en till som är kvar i tråden lite ;)
    Var på kub-ul:et och fick fantastiskt fint resultat 1:20 000 trots min ålder på 36.. Gissa om jag blev chockad! Känns mer verkligt nu och gravidbyxorna är redan på sedan 2 veckor haha.. Hur går det för er andra? 

Åh wow, vad härligt! Jag är också (nyss fyllda) 36 år och ska på KUB på måndag. Är så nervös!!
  • GuldKvinnan
    Fruffe skrev 2024-01-06 20:49:37 följande:

Kul o hänga här lite även om det mest är på fb nu. 

jag ska på kub på måndag och är nervös. Hoppas allt ser fint ut. Kan dock inte se mina blodprov så vet inte vad jag har för svar på dom. 

kul att allt såg fint ut på kub för er! ❤️

Samma här, kub på måndag och kan inte heller se mina blodprov... Är också nervös för 1) om den fortfarande lever och 2) vad jag isåfall får för värden. Håller tummarna för oss <3
  • GuldKvinnan
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-01-21 17:31:43 följande:

Har berättat för familj + några vänner i helgen. Kändes som allting blev mycket mer verkligt när man sa det högt och såg folks reaktioner 😄 nu känns det mer på riktigt än innan och börjar sjunka in mer. Längtar redan till rutin ultraljudet, så långt dit 😅 

En annan fråga! Hur tänker ni med vaccin? Har bestämt mig för att ta kikhostan men det är ju längre fram. Känner mig lite osäker på covid påfyllning och influensa vaccinet. Lutar åt att ta bara influensa och kikhosta. (Har tre covid doser redan) 

Jag tog både covid & influensa i början av vecka 13, har också tre doser covid sedan innan. Har alltid blivit väldigt dålig efter covid-vaccinet tidigare men den här gången kände jag ingenting. Jag tvekade in i det sista på om jag skulle ta vaccinen men nu i efterhand känns det bra. Kommer också att ta kikhosta & RS tror jag längre fram. 
  • GuldKvinnan
    Hoppssan skrev 2024-02-02 14:08:09 följande:

Hej! 

Här kommer en till med bf 17/7 med tredje barnet. 
    Gjorde Nipt så vet därför också att det är en liten kille, precis som mina andra två som är 9 och 6 år :) 

Kul då har vi samma BF :) Det är dock mitt första barn.
  • GuldKvinnan
    Hoppssan skrev 2024-02-02 14:19:35 följande:
    Grattis till första kotten och vad kul med samma bf! :) 
    hur mår du? 
    när har du tid för rul?
    Jag mår bra och har gjort i stort sett hela tiden, och du? :) 

RUL den 22/2, du då? Vi gjorde inget Nipt så vi väntar med spänning på vad det är för kön! 
  • GuldKvinnan
    Hoppssan skrev 2024-02-03 16:34:55 följande:
    Härligt! Det har jag också gjort, alla tre gångerna :) 

vad kul! då har vi dagarna efter varandra! Vi har tid 23/2 . Kommer ni ta reda på kön eller ni tänker låta det bli en överraskning? 
    Vi ska ta reda på kön.. så spännande!! :) upplever du spökveckor nu? Jag känner mig knappt gravid vissa dagar. Vet att man borde njuta men man blir ju även lite orolig. 
Svar på tråden Gravid med BF Juli &#x2661;